×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

مهندس فرزاد توکلی 1 - راه‌اندازی «شهر هوشمند» در استان گیلان با نبود سرمایه‌گذار مواجه است - توکلی

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با بیان اینکه سه شهر رشت، آستارا و بندرانزلی منتخب شهرهای هوشمند در استان گیلان هستند گفت: راه‌اندازی شهر هوشمند در استان گیلان با نبود سرمایه‌گذار BOT مواجه است.

به گزارش «بامردم»، فرزاد توکلی صبح امروز در بیست و پنجمین نشست بازار و سرمایه‌گذاری استان گیلان در رشت اظهار داشت: امروز حوزه فناوری و اطلاعات، سهم عظیمی را در پیشرفت تکنولوژی در جهان از آن خود کرده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان با بیان اینکه هم‌اکنون مخابرات ۶۰ درصد و فناوری اطلاعات ۴۰ درصد از بازار جهانی را دارد افزود: ۷ برند برتر و مطرح دنیا در حوزه فناوری اطلاعات فعالیت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه امروز توسعه کسب و کار جدید از فناوری اطلاعات از مقوله‌های مطرح دنیا است و این امر در کشور روند خوبی را طی می‌کند گفت: بیش از ۲۰ درصد دانشجویان استان گیلان در حوزه فناوری اطلاعات تحصیل می‌کنند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با اشاره به اینکه استان گیلان در حوزه نیروی انسانی ظرفیت بسیار مطلوبی دارد خاطرنشان کرد: بیش از ۱.۴ ظرفیت ورودی استان در حوزه توسعه فناوری اطلاعات خالی است.

وی از فعالیت مرکز داده‌ها در استان گیلان خبر داد و با بیان اینکه تنها ۸ استان در کشور به مرکز داده‌ها مجهز هستند افزود: ایده جدیدی تحت عنوان “DG روستا” به‌منظور فروش، توزیع و عرضه محصولات خرد روستایی به‌دست مصرف کننده در استان گیلان راه‌اندازی شده است.

توکلی ضریب نفوذ تلفن همراه در استان گیلان را ۱۱۰ درصد دانست و تاکید بر اینکه در استان گیلان هر فرد بالای ۱۸ سال بیش از یک سیمکارت تلفن همراه دارد تصریح کرد: استان گیلان در شاخص دسترسی به تلفن همراه شاخص مطلوبی را در کشور دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با اشاره به فعالیت شتاب‌دهنده‌ها در استان گیلان خاطرنشان کرد: شتاب‌دهنده‌ها با ارائه سرمایه به ایده‌ها در یک فاصله زمانی معین تلاش می‌کنند با اقدامات ویژه و مربیگری، ایده را به محصول تبدیل کنند.

توکلی با بیان اینکه ۳ شهر رشت، بندرانزلی و آستارا از شهرهای منتخب هوشمندسازی در استان گیلان انتخاب شدند تصریح کرد: شهر لاهیجان به تناسب ظرفیت‌های گسترده می‌تواند در حوزه شهر هوشمند موفق عمل کند.

وی با تاکید بر اینکه ایده شهر هوشمند در استان گیلان با عدم سرمایه‌گذار BOT مواجه است بیان کرد: با وجود ظرفیت‌های مطلوب و گسترده در سه شهر  مذکور، شهرداری‌ها اعتبارات مناسب را در حوزه ایجاد شهر هوشمند ندارند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان از برگزاری استارت‌آپ سناریو گیم در استان گیلان خبر داد و گفت: با همکاری دانشگاه صنعتی شریف در دو ماه آینده استارت‌آپ سناریو گیم به‌منظور شناسایی و بررسی ایده‌های نو در بازی‌های یارانه‌ای در استان گیلان برگزار می‌شود.

تسنیم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.