×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

فرمانده پلیس استان بدخشان افغانستان گفت: گروه تروریستی داعش با بالابردن پرچم سیاه در شهرستان یمگان آغاز فعالیت خود را بطور رسمی در این استان اعلام کرده است ولی سخنگوی گروه طالبان در واکنش به اظهارات نمایندگان مجلس افغانستان و فرمانده پلیس استان بدخشان در رابطه با حضور گروه تروریستی داعش در شهرستان «یمگان» گفت: داعش در این استان حضور ندارد.

به گزارش بامردم، غلام سخی غفوری به طلوع نیوز افغانستان گفت که گروه طالبان با انتشار فیلم ویدئویی پرچم خود را در شهرستان یمگان بالا برده و فعالیت‌های خود را بصورت رسمی آغاز کرده است.

در  ویدئویی که توسط طلوع نیوز افغانستان منتشر شد خودروهای ارتش افغانستان نیز دیده می‌شود که افراد داعش با پرچم سیاه خود بر آنها سوار هستند و ده‌ها تن از افراد داعش در این ویدئو مشاهده می‌شوند.

غفوری تاکید کرده است که جلوی فعالیت این گروه را در بدخشان خواهند گرفت و با حمله بر مواضع این گروه آنان را از بین خواهد برد.

پیش از این گروه داعش بصورت رسمی در استان ننگرهار در شرق افغانستان اعلام موجودیت کرده بودند که از سال گذشته تاکنون با نیروهای افغانستان درگیر هستند اما حضور این گروه تروریستی در استان‌های فراه، زابل، غزنی، کنر، غور و قندوز نیز گزارش شده بود و بر اساس گزارش برخی از آگاهان ، افراد داعش هنوز هم بصورت خاموش و پنهانی در برخی از این استان‌ها از جمله زابل به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان روز دوشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که داعش در این استان وجود ندارد و گروه طالبان نیز پرچم خود را تغییر نداده است.

چندی پیش شماری از اعضای مجلس افغانستان اعلام کردند که گروه تروریستی داعش و طالبان در استان بدخشان باهم همکاری می کنند و در شهرستان های یمگان، جرم و خستک حضور دارند و از حضور روزافزون آنها اظهار نگرانی کردند.

روز گذشته فرمانده پلیس استان بدخشان افغانستان نیز از اعلام موجودیت گروه تروریستی داعش در شهرستان یمگان خبر داد و گفت که عملیات را علیه این گروه آغاز خواهد کرد.

ذبیح الله مجاهد در واکنش به این اظهارات گفته است که بدون افراد آنان در استان بدخشان هیچ گروه دیگر وجود ندارد و طالبان نیز با همان پرچم سفید ظاهر می شود نه پرچم سیاه.

او گفته است که جنگجویان داعش خلاف ارزش های اسلامی رفتار می کنند و در چندین منطقه با طالبان در نبرد هستند.
مجاهد گفت که داعش یک گروه تروریستی است و فقط در مناطق کوچکی از استان ننگرهار حضور دارند و با طالبان در جنگ هستند.

چند روز پیش محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی ریاست جمهوری افغانستان که برنامه دولت برای شرکت در نشست ناتو در ورشو را تشریح می کرد در رابطه با حضور داعش و رابطه این گروه با طالبان گفت: داعش تنها در استان ننگرهار با طالبان در جنگ هستند اما در استان های قندوز و بدخشان با طالبان یکجا و هماهنگ علیه دولت می جنگند.

/انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.