جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41360 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • 11 شرکت تعاونی پره صیادی بندرکیاشهر تورهای خود را به دریا انداختند
    22 مهر 1396 - 11:48
    شناسه : 96564
    0

    رئیس اداره شیلات آستانه اشرفیه گفت: با آغاز فصل صید، 11 شرکت تعاونی پره صیادی بخش بندرکیاشهر تورهای خود را در 37 کیلومتر از سواحل این شهرستان به آب انداختند. به گزارش «بامردم»، حمیدرضا سلیمانی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه بیش از یک هزار نفر از صیادان منطقه در […]

    پ
    پ

    صید ماهی - 11 شرکت تعاونی پره صیادی بندرکیاشهر تورهای خود را به دریا انداختند - بندر کیاشهر

    رئیس اداره شیلات آستانه اشرفیه گفت: با آغاز فصل صید، 11 شرکت تعاونی پره صیادی بخش بندرکیاشهر تورهای خود را در 37 کیلومتر از سواحل این شهرستان به آب انداختند.

    به گزارش «بامردم»، حمیدرضا سلیمانی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه بیش از یک هزار نفر از صیادان منطقه در این پره های صیادی فعالیت دارند، افزود: این شرکت های تعاونی پره صیادی با نظارت اداره شیلات ، فعالیت های خود را در زمینه صید ماهیان استخوانی همچون ماهی سفید و کفال انجام می دهند.
    وی با یادآوری اینکه برای شرکت های تعاونی پره صیادی این شهرستان مجوز و پروانه صید صادر شده، تصریح کرد: تمدید و صدور پروانه بهداشتی دامپزشکی ، صدور کارت های صیادی، دفترچه های بهره برداری، دریافت معرفی نامه از اتحادیه صیادی ، پرداخت تعرفه صید، گواهی ثبت قایق ها ، دریافت ایمنی دریانوردی شناورها ، تامین سوخت مورد نیاز و … از دیگر اقدامات حمایتی اداره شیلات از این شرکت های صیادی در فصل صید جدید است.
    سلیمانی همچنین با اشاره به سیاست های شیلات در جهت حفظ ذخائر دریایی و رودخانه ای افزود: به این منظور امسال بیش از 50 میلیون قطعه بچه ماهی سفید استخوانی و بیش از یک میلیون و 875 هزار قطعه از بچه ماهیان خاویاری در یک کیلومتر از حریم رودخانه راهبردی سفیدرود واقع در بخش بندرکیاشهر این شهرستان رهاسازی شده است.
    وی حفظ ، احیاء و بازسازی ذخائر دریایی و رودخانه ای را از اهداف رها سازی این تعداد از بچه ماهیان استخوانی و خاویاری عنوان کرد و گفت: امسال رها سازی بچه ماهیان استخوانی و خاویاری در رودخانه سفیدرود، نسبت به سال گذشته حدود 10 درصد افزایش داشته است.
    سلیمانی با اشاره به فصل صید گذشته نیز گفت: در فصل صید گذشته صیادان این شهرستان با صید بیش از یک هزار تن انواع ماهیان استخوانی به ارزش اقتصادی 200 میلیارد ریال، جایگاه نخست را بین شهرستان های شمالی کشور به خود اختصاص دادند.
    شهرستان آستانه اشرفیه با دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر، در 35 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان قرار دارد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.