چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41421 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 2371×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • حق بیمه شخص ثالث رو ازکی بپرسم؟
    23 مهر 1396 - 23:10
    شناسه : 96925
    0

    وب­سایت ازکی   (azki.com)  در ردیف سایت­های مقایسه­ای و به اصطلاح Online Aggregator ها قرار می­گیرد. وب­سایت ازکیـ همانند اسنپ، دیجی کالا و … که در کسب و کارهای خود تحول بزرگی ایجاد کردند، تغییرات عمده­ای در صنعت بیمه بوجود خواهد آورد. یاشار ژاله دوست، عضو هیئت مدیره و مدیر عامل ازکیـ با بیان این مطلب […]

    پ
    پ

    12 - حق بیمه شخص ثالث رو ازکی بپرسم؟ - از کی بپرسم

    وب­سایت ازکی   (azki.com)  در ردیف سایت­های مقایسه­ای و به اصطلاح Online Aggregator ها قرار می­گیرد. وب­سایت ازکیـ همانند اسنپ، دیجی کالا و … که در کسب و کارهای خود تحول بزرگی ایجاد کردند، تغییرات عمده­ای در صنعت بیمه بوجود خواهد آورد.

    یاشار ژاله دوست، عضو هیئت مدیره و مدیر عامل ازکیـ با بیان این مطلب که بهبود کیفیت محصول یا خدمات و کاهش قیمت آنها، می­تواند موجب تحولات بزرگی در هر صنعتی گردد؛ تاکید کرد این امر همیشه به نفع کاربران و مشتریان خواهد بود.

    قیمت نهایی حق بیمه شخص ثالث بر اساسی عوامل مختلفی تعیین می‌شود که در ادامه به این عوامل خواهیم پرداخت.

     

    حق بیمه پایه ابلاغ شده توسط بیمه مرکزی

    حق بیمه شخص ثالث و میزان پوشش مالی و بدنی آن بر اساس دیه کامل یک انسان در ماه حرام تعیین می شود. قوه قضائیه هر ساله با انتشار بخشنامه ای میزان دیه کامل در ماه حرام را اعلام می‌کند. بیمه مرکزی بر این اساس حداقل و حداکثر مبلغ حق بیمه‌ را به شرکت‌های بیمه ابلاغ می‌کند. البته حق بیمه پرداختی می­تواند با توجه به دلایلی مانند تخفیف‌ها و تغییر برخی از موارد موثر بر قیمت حق بیمه، کاهش یا افزایش یابد.

    تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث

    تخفیف

    از عوامل مهم تاثیر گذار بر قیمت نهایی حق بیمه شخص ثالث تخفیف عدم خسارت بیمه است؛ یعنی به نسبت تعداد سال های عدم استفاده از بیمه شخص ثالث به بیمه‌گذار تخفیف به صورت تصاعدی تعلق می‌گیرد. در غیر اینصورت نه تنها از تخفیف عدم خسارت برخوردار نمی‌گردد، بلکه جریمه سابقه خسارت بیمه‌نامه شخص ثالث نیز به آن اضافه میشود.

    جریمه خسارت

    جریمه دریافت خسارت به دو دسته مالی و جانی تقسیم شده است، در صورت تعدد دریافت خسارت، درصد جریمه بالاتر لحاظ می گردد.

    کاربری خودرو

    از دیگر عوامل تاثیر گذار بر قیمت نهایی حق بیمه شخص ثالث کاربری خودرو، همچنین میزان ریسک خودرو برای رخ دادن حادثه رانندگی است. کاربری‌ های مختلفی مانند کاربری صنعتی، آمبولانس، آتش‌نشانی، بارکش و … تعریف شده است و باعث افزایش حق بیمه شخص ثالث می شود.

    جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث

    نقطه مقابل تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث، جریمه دیرکرد است و باعث افزایش حق بیمه می‌شود. بیمه شخص ثالث برای تمامی دارندگان وسایل نقلیه موتوری اجباری است؛ درصورت دیرکرد تمدید بیمه شخص ثالث خودرو، به صورت روزشمار مبلغی به حق بیمه اضافه خواهد شد.

    میزان پوشش

    از دیگر موارد تعیین کننده حق بیمه میزان پوشش مالی بیمه شخص ثالث است. میزان پوشش، میزان تعهد مالی شرکت بیمه را در مقابل بیمه‌ گذار تعیین می کند. بیمه‌گذار با پرداخت حق بیمه بیشتر، می­تواند پوشش مالی بالاتری را خریداری کرده و از خدمات بیشتری بهره مند شود.

    تخفیف شرکت بیمه

    در ابتدای هر سال بیمه مرکزی حداقل و حداکثر حق بیمه را طی بخشنامه ای به شرکت‌ های بیمه ابلاغ می‌کند. بر اساس این بخشنامه شرکت‌ های بیمه، مبلغی را که برایشان مطلوب است به عنوان حق بیمه به متقاضیان بیمه شخص ثالث اعلام کنند. متفاوت بودن قیمت حق بیمه شخص ثالث در میان شرکت‌ های بیمه نیز به همین علت است. زیرا برخی از شرکت‌ های بیمه می توانند با استفاده از تخفیف‌ های مجاز، قیمت پایین‌ تری را به بیمه‌ گذاران ارائه دهند.

    مدت اعتبار بیمه‌نامه

    مدت اعتبار بیمه‌ نامه شخص ثالث می‌تواند از چند روز تا یک سال باشد. برخی از شرکت‌ های بیمه، بیمه شخص ثالث را به صورت روز شمار نیز ارائه می‌دهند.

    پیشرفت و گسترش روزافزون استفاده از اینترنت ، اشکال جدیدی از فعالیتهای اقتصادی، تعاملات تجاری و کسب و کارها مدرن را به­ وجود آورده ‌است. و تمام مشاغل سعی دارند خود را با پیشرفت دنیای مجازی وفق دهند. یکی از مشاغلی که به صورت آنلاین ارائه می­شود، فروش انواع بیمه­نامه­ ها به صورت آنلاین است. در این گزارش قصد داریم به معرفی وب­سایتی در زمینه فروش آنلاین بیمه بپردازیم.

     

    ازکیـ چیست؟

    ازکیـ وب­سایت مقایسه و خرید اینترنتی بیمه، استعلام بیمه خودرو، بیمه ثالث و بیمه بدنه است؛ و با ایجاد تغییر در الگوهای نا‏کارآمد و قدیمی خرید بیمه، و برای جلوگیری از سفرهای طولانی درون شهری و صرفه جویی در وقت و هزینه، به شما کمک می­کند تا با آگاهی و دیدی باز، و همچنین از طریق مقایسه بیطرفانه و دقیق شرکت های مختلف، بهترین، ارزانترین و مناسب ترین بیمه­نامه را برای خود به صورت آنلاین خریداری کنید. ازکیـ قصد دارد از طریق ارائه بهترین خدمات احساس خوبی در مورد صرفه جویی و مدیریت پول و زمان در شما ایجاد کند.

    در وب­سایت ازکیـ شما می توانید اطلاعات کاملی در مورد قیمت، سطح کیفیت، میزان پوشش بیمه و همچنین سرعت عمل شرکت های مختلف در ارائه خدمات به مشتریان خود را به دست آورید.

    کاربران سایت ازکی می­توانند از اطلاعات دقیق و کامل و بیطرفانه از بیمه های ارائه شده و طرح­های بیمه­ای شرکت های مختلف بیمه­گر استفاده کنند و با دید باز، دقیق و هوشمندانه به انتخاب و خرید آنلاین و آسان بیمه­نامه بپردازند.

    با وارد کردن اطلاعات خودروی خود در وب­سایت ازکی برآورد دقیقی از نرخ حق بیمه شرکت های مختلف بیمه در جدولی به شما ارائه می­شود که امکان مقایسه آنلاین و یکجای چندین شرکت معتبر بیمه را به دور از هر گونه غرض­ورزی فراهم می­آورد و امکان انتخاب آگاهانه را برای کاربران خود به وجود می­آورد.

    منبع: سایت ازکیـ azki.com

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.