چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 14 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • شهروندان از عملکرد شهردار راضی هستند/ اینکه همیشه طرح استیضاح مطرح باشد صحیح نیست
    23 تیر 1395 - 22:15
    شناسه : 9732
    0

    روز یکشنبه ۸ تن از اعضای شورای شهر خواستار پاسخگویی شهردار به ۶ سؤال مطرح شده خود بودند که پس از حضور شهردار در صحن شورا و قرائت پاسخ وی ۷ نفر از ۱۵ عضو شورای شهر رشت از پاسخ شهردار به سؤالات قانع نشدند. به گزارش بامردم،  با توجه به حضور ۱۳ عضو شورا […]

    پ
    پ

    روز یکشنبه ۸ تن از اعضای شورای شهر خواستار پاسخگویی شهردار به ۶ سؤال مطرح شده خود بودند که پس از حضور شهردار در صحن شورا و قرائت پاسخ وی ۷ نفر از ۱۵ عضو شورای شهر رشت از پاسخ شهردار به سؤالات قانع نشدند.

    به گزارش بامردم،  با توجه به حضور ۱۳ عضو شورا در صحن علنی، رئیس شورا اعلام کرد که طبق رای‌گیری ۷ عضو شورا از پاسخ‌های شهردار قانع نشدند و در مقابل ۶ عضو هم پاسخ‌های ثابت قدم را قانع‌کننده دانستند. بدین‌ترتیب شهردار رشت باید در مدت ۱۰ روز آینده پاسخ‌های قانع‌کننده خود را برای اعضای شورای شهر آماده کند.
    در این زمینه یک عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه نباید گزینه استیضاح همیشه روی میز شورا باشد، گفت: شورا و شهرداری باید در فضای تعاملی رفتار کنند و اینکه همیشه در مورد شهردار طرح استیضاح مطرح باشد صحیح نیست.
    «محمدحسین واثق کارگرنیا» در گفت‌وگو همشهری بیان کرد: اغلب اوقات اختلاف نظر بین شورا و شهردار از روی اختلاف سلیقه است و ما هم آرزو داریم وحدت رویه و انسجام بین این دو نهاد شهری برقرار باشد، اما دلیل طرح سؤال این است که شهردار به موقع به سؤالات شورا پاسخ نمی‌دهد و اگر پاسخ لازم را در همان زمان که سؤال مطرح می‌شود، بدهد شاهد بروز چنین مشکلاتی نخواهیم بود.
    وی اشاره کرد: قطعا تنش مداوم بین شورا و شهردار آرامش روانی شهر را به هم می‌ریزد و مانع از جذب سرمایه‌گذار و خدمات‌رسانی مطلوب به رشت می‌شود. به هر‌حال شهرداری نهادی اجرایی است و حین اجرای امور قطعا نقاط ضعف و قوتی وجود دارد.
    کارگرنیا اضافه کرد: چندین بار با شهردار رشت صحبت کرده‌ام که بیشتر به تعامل با شورا بپردازد و به اصطلاح تفکر شورایی داشته باشد.
    وی تأکید کرد: البته در اجرایی بودن شهردار شکی نیست. آقای ثابت قدم مدیر توانمندی هستند و عملکرد بسیار خوبی در شهر دارند و مردم از اقدامات وی راضی هستند. نسبت به سال‌های قبل که حالت سکوت و سکون در شهر وجود داشت وضعیت خیلی بهتر است اما اشکالاتی هم هست که باید برطرف شود.
    کارگرنیا درباره طرح استیضاح توضیح داد: اگر فقط ۵ نفر از اعضای شورا از عملکرد شهردار ناراضی باشند، می‌توانند به رئیس درخواست بدهند تا طرح سؤالشان در قالب استیضاح مطرح شود. در این صورت اگر شهردار در ۱۰ روز نتواند جواب‌های قانع‌کننده به سؤالات بدهد، در مورد وی رای‌گیری خواهد شد در صورت قانع‌نشدن دو سوم از اعضای شورا، نمی‌تواند ادامه کار بدهد.
    همشهری گیلان

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.