جمعه, 7 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41453 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • 27 مهر 1396 - 17:20
    شناسه : 97930
    0

    نشست ستاد برگزاری مراسم اربعین با حضور مسئولان شهرستان در فرمانداری آستانه اشرفیه برگزار شد. در این نشست که به ریاست رحیم حیدری فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه برگزار شد، حجت السلام کریم عاشوری رییس اداره تبلیغات اسلامی آستانه اشرفیه با بیان اینکه در برگزاری این مراسم نام اربعین، امام حسین(ع) و شهرستان آستانه اشرفیه باید […]

    پ
    پ

    نشست ستاد برگزاری مراسم اربعین با حضور مسئولان شهرستان در فرمانداری آستانه اشرفیه برگزار شد.

    در این نشست که به ریاست رحیم حیدری فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه برگزار شد، حجت السلام کریم عاشوری رییس اداره تبلیغات اسلامی آستانه اشرفیه با بیان اینکه در برگزاری این مراسم نام اربعین، امام حسین(ع) و شهرستان آستانه اشرفیه باید مطرح شوند، گفت: همه هیئت های عزاداری فعال شهرستان با پوشش لباس عزاداری در مقابل جایگاه به سینه زنی بپردازند تا با توجه به ابعاد انعکاس این مراسم در رسانه های کشور، آبروی شهرستان حفظ شود.

    وی با اشاره به اینکه برخی در زمان برگزاری مراسم در گوشه و کنار خیابان ها قرار میگیرند، افزود: اگر قرار است کسی ما را نبیند در خانه هایمان بمانیم

    رییس اداره تبلیغات اسلامی با بیان اینکه آمده ایم که در این روز خودی نشان بدهیم، گفت: بیایید با تظاهر به خوبی، به مظهر پلیدی، ظلم و آن چیزی که تاریخ را ذبح کرد، احساس انزجارمان را نشان بدهیم

    حجت الاسلام عاشوری با اشاره به اینکه باید از همه مداحان آزمون پس داده، با کنار گذاشتن تعصبات نسبی و شهری استفاده ببریم، افزود: مداحی با اشعار گیلکی در الویت برگزاری مراسم امسال است و مداحان باید با بهره گیری از جنبه های حماسی، جهادی، انقلابی و ظلم ستیزی حرکت امام حسین(ع) به مداحی بپردازند.

    علیرضا کارگر نماینده صدا و سیما و از اعضاء برگزاری ستاد اربعین در این نشست با بیان اینکه از ظرفیت های بالای هیئت های عزاداری این شهر باید استفاده شود، گفت: به هیئت های شهر اجازه دهیم تا با ایجاد موکب ها در اطراف محل برگزاری مراسم به پذیرایی از عزاداران بپردازند.

    وی با اشاره به اینکه یکی از ضعف های تصویری در گذشته ترکیب سنی جمعیت بود و نیروهای جوان در وسط میدان به شدت کم بوده اند، افزود: در شهری زندگی می کنیم که به شدت جوان هیئتی داریم و باید این فضا به نحوی باز شود که جوانان هیئتی در پیشانی این مراسم قرار گیرند.

    عبدالرضا سلیمانی شهردار آستانه اشرفیه هم با بیان اینکه اربعین حسینی برای همه ما مسلمانان است و هیئت های بزرگ شهرستان باید این مراسم را همراهی کنند، گفت: اگر 20 هیئت شهرستان برای این مراسم با خودت 100 نفر را همراه کنند با جمعیت 2 هزار نفری میتوانیم جلوه زیبایی از شور و شعور حسینی مردم چهارمین شهرستان مذهبی کشور را به همگان نشان دهیم.

    نماینده اطلاعات در این نشست با اشاره به اینکه همه ساله این مراسم با کمک خود امام حسین(ع) برگزار می شود، گفت: در سال های قبل سازمان تبلیغات به وظایف خود عمل نکرد و مدیریت حوزه های مداحان و هیئت های مذهبی دست خوش سلیقه ها بوده است.

    وی با اشاره به اینکه متولی کار فرهنگی در شهرستان، شهرداری آستانه اشرفیه نیست و ما این کار را به گردن آنها انداختیم، افزود: نهاد متولی کار فرهنگی در شهرستان مشخص است اما هنوز نتوانسته برنامه ای منسجم برای این مراسم تدارک ببیند.

    نماینده این ارگان با بیان اینکه در گذشته جوانان این شهر را در این فضاها مشارکت نداده ایم، افزود: فرهنگ عاشورایی از میراث گذشتگان است که به ما رسیده و به صورت خودجوش اجرا می شود و باید در اختیار جوانان و هیئت های مذهبی که پتانسیل فوق العاده ای در برگزاری این مراسم ها دارند قرار بگیرد.

    وی با اشاره به اینکه گله دارم که در این مراسم هیچ حقی را برای کیاشهری ها قائل نشده ایم، افزود: برخی از مداحان کیاشهر و روستاها مداحان بسیار خوبی هستند و باید اجازه بدهیم امتحان پس داده هایشان بیایند و در این مراسم مداحی کنند تا بتوانیم فرهنگ عاشورایی را به نحو احسنت در جامعه ترویج دهیم.

    نماینده اطلاعات با بیان اینکه حضرت زینب(س) با خطبه های آتشین خود فرهنگ حسینی را به ما رسانده است، گفت: باید با تدبیر، بدون ریا، خالصانه و مخلصانه با رعایت همه اصول ارزشی و دینی فرهنگ عاشورایی و اربعین را به نسل های آینده برسانیم.

    منبع: کیآستان

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.