جمعه, 7 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41452 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • افزایش 40 درصدی تولید برگ سبز چای / 33 درصد مطالبات چای‌کاران پرداخت شده است
    24 تیر 1395 - 16:13
    شناسه : 9833
    0

    اختصاصی بامردم/ رییس سازمان چای کشور از افزایش 40 درصدی تولید برگ سبر چای در مقایسه با سال گذشته خبر داد. رییس سازمان چای کشور در گفت و گو با خبرنگار بامردم از لاهیجان گفت: به لطف خدا در سال جاری، با توجه به شرایط اقلیمی و بسیار خوب و مناسب آب و هوایی  و […]

    پ
    پ

    دکتر محمدولی روزبهان (8)اختصاصی بامردم/ رییس سازمان چای کشور از افزایش 40 درصدی تولید برگ سبر چای در مقایسه با سال گذشته خبر داد.

    رییس سازمان چای کشور در گفت و گو با خبرنگار بامردم از لاهیجان گفت: به لطف خدا در سال جاری، با توجه به شرایط اقلیمی و بسیار خوب و مناسب آب و هوایی  و همینطور اقدامات چای‌کاران عزیز و حمایت‌های دولت تدبیر و امید، شاهد سال بسیار خوب، پر بار و پر محصول هستیم.

    *حدود 40 درصد افزایش تولید را شاهد هستیم

    دکتر محمدولی روزبهان افزود: از ابتدای سال تا به امروز حدود 79 هزار تن برگ سبز چای از باغات چای گیلان و مازندران برداشت و خریداری شده است که در مقایسه با سال گذشته در همین زمان حدود 40 درصد افزایش تولید را شاهد هستیم.

    وی خاطر نشان کرد: از این میزان چای  تولید شده حدود 46 درصد درجه یک و 54 درصد آن نیز درجه دو می‌باشد.

    روزبهان گفت: امیدوار هستیم روند پی گرفته شده به همین شکل کنکوی ادامه پیدا کند و  انشاا… خداوند منان بازهم باران رحمت الهی خود را در ایام باقیمانده فصل تابستان  بر ما ارزانی داشته باشد، که احتمالا به تولید 100 و 10 هزار تن برگ سبز چای و شاید هم قدری بیشتر برسیم و اگر این میزان تولید محقق شود، قدم بسیار موثری برداشته شده است.

    رییس سازمان چای کشور افزود:  امیدواریم بتوانیم در راستای برنامه های حمایتی دولت تدبیر و امید که بر اساس  بیانات مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل است، حرکت کنیم.

    *تقریبا 33 درصد بهای برگ سبز چای به چای‌کاران پرداخت شده است

    وی در ادامه در رابطه با پرداخت مطالبات چای‌کاران اظهار کرد: با توجه به افزایش قیمتی که در امسال به میزان میانگین 12 و نیم درصد شاهد آن بودیم و همانطور افزایش 40 درصدی که تا کنون در تولید برگ سبز چای داشتیم، تا به امروز میزان مطالبات یا بهای برگ سبز عزیزان چای‌کار گیلان و مازندران که به کارخانجات چای سازی تحویل داده اند حدود 147میلیار تومان است که از این مقدار 46 میلیارد و 500 میلیون تومان یعنی تقریبا 33 درصد بهای برگ سبز چای به چای‌کاران پرداخت شده است.

    دکتر محمدولی روزبهان (14)

     * 15 میلیارد تومان دیگر هم در طی روزهای آینده به حساب چای‌کاران واریز خواهد شد

    روزبهان ادامه داد: با توجه به پولی که اخیرا  به حساب سازمان چای واریز شده است، حدود 15 میلیارد تومان دیگر هم در طی روزهای آینده به حساب چای‌کاران واریز خواهد شد که  با این میزان پرداختی که چند روز آینده انجام خواهد شد، مجموع پرداختی بهای برگ سبز چای بیش از 62 میلیارد تومان خواهد بود و با این تعبیر حدود 43 درصد بهای برگ سبز چای به چای کاران تقدیم شده است.

    رییس سازمان چای کشور  تصریح کرد: البته دولت این تمایل را دارد تا کشاورزان زودتر بهای برگ سبز چای خود را دریافت کنند و علی‌رغم مشکلات و بحث‌های مالی گسترده ای که در نقدینگی و پرداخت های دولت وجود دارد، انشاا… با نگاه مثبت و حمایت های انجام شده دولت، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی که تلاش هایشان برای پرداخت و تامین اعتبار قابل تقدیر است، بتوانیم با حمایت های انجام شده بخش دیگری از اعتبار را دریافت کنیم و بلافاصله پس از وصول به حساب چای‌کاران عزیز واریز کنیم تا شادمانی افزایش تولید بیشتر به کام چای‌کارانمان خوش آیند باشد

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.