سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41332 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • بازی‌های بومی محلی گیلان؛گنجینه ای از نشاط و امید است
    02 آبان 1396 - 1:18
    شناسه : 99360
    0

    مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت:بازی‌های بومی محلی استان گنجینه ای است که علاوه بر نشاط و امید،می توان آمادگی جسمانی و چابکی ناب گیلانی را در آن جستجو کرد . رضا علیزاده با گرامیداشت هفته تربیت بدنی گفت: پدیده نوین گردشگری که بر خاسته از افزایش اوقات فراغت است به تدریج در […]

    پ
    پ

    بازی‌های بومی محلی گیلان - بازی‌های بومی محلی گیلان؛گنجینه ای از نشاط و امید است - بازی‌های بومی محلی گیلان

    مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت:بازی‌های بومی محلی استان گنجینه ای است که علاوه بر نشاط و امید،می توان آمادگی جسمانی و چابکی ناب گیلانی را در آن جستجو کرد .

    رضا علیزاده با گرامیداشت هفته تربیت بدنی گفت: پدیده نوین گردشگری که بر خاسته از افزایش اوقات فراغت است به تدریج در باور تمامی اقشار و اقوام نفوذ کرده و آثار مثبت بسیاری را به بار آورده،تا آنجا که بهترین بخش از اوقات فراغت افراد به گردشگری اختصاص یافته است .

    وی با بیان اینکه عنصر گردشگری اقتصاد جهانی را کاملا تحت تاثیر قرار داده و توازن مالی در اقتصاد بین‌الملل کشورهای فقیر و غنی را به بار نشانده؛اظهار کرد:صنعت گردشگری زندگی اجتماعی را با ایجاد مشاغل گوناگون و ارتقای سطح درآمد طبقات وسیعی از مردم را تغییر می‌دهد.

    علیزاده؛ توسعه گردشگری را به منزله ابزاري راهبردي در توسعه اقتصادي قلمداد و بر لزوم سرمایه‌گذاری در مسیر توانمندی‌های طبیعی،فرهنگی و اجتماعی تاکید کرد.

    این مسئول به جایگاه گیلان و توانمندی مختلف آن اشاره کرد و گفت:با برنامه‌ريزی و مديريت صحيح می توان گیلان را بعنوان قطب اول گردشگری کشور تبدیل کرد .

    وی؛ تنوع بخشی به جاذبه های طبیعی و تعریف الگوی جدید گردشگری برای آنها را یک ضرورت خواند و گفت:یکی از راه‌حل‌های ارائه‌شده برای هموار کردن این مسئله می‌تواند گردشگری ورزشی باشد که از تلفیق بخش هایی از دو صنعت ورزش و گردشگری شکل گرفته است.

    مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان؛ورزش های سنتی و بازی‌های بومی و محلی را مملو از آداب،رسوم و خرده فرهنگ‌ها دانست و به بیان اهمیت بازی‌های بومی و محلی و نقش تاثیرگذار آن در حفظ و بقای خرده فرهنگ‌های هر منطقه پرداخت .

    علیزاده؛توسعه ورزش های بومی و محلی را دارای مزیت بالا از حیث فرهنگ،هنر و گرایشات مردم مناطق مختلف کشور خواند و خاطرنشان کرد:بازی‌های بومی محلی گیلان گنجینه ای است که علاوه بر نشاط و امید،می توان آمادگی جسمانی و چابکی ناب را در آن جستجو کرد .

    وی بیان کرد:قانون‌پذیری،مسئولیت‌پذیری،تمرین هم‌افزایی و کارگروهی،احترام به حقوق دیگران،مدیریت رفتار و نیل به برتری در قالب این بازی‌ها به چشم می خورد که به یقین پرداختن به ارکان آن صنعت گردشگری داخلی را متحول می سازد .

    این مسئول؛بازی های بومی و محلی را بخشی از میراث ناملموس هر جامعه خواند و افزود:در سال های اخیر بحث ورزش و احیای بازی های بومی محلی در اولویت سازمان مرکزی قرار داشت و اجرای جشنواره های سنتی همراه با بازی های بومی محلی گامی در جهت تحقق تدابیر اندیشیده شده در این حوزه بود .

    مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان رونق افزایی به ورزش های بومی محلی را کم هزینه‌ترین راه برای معرفی فرهنگ و آداب و رسوم هرمنطقه خواند و خواستار تمرکز بیشتر تشکل های مردم نهاد و دوستداران ورزش گیلان برای رونق گردشگری ورزشی به ویژه احیای بازی های بومی محلی شد.

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.