پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • الویت اصلی دولت توجه به اشتغال و رفع بیکاری است
    03 آبان 1396 - 22:15
    شناسه : 99907
    0

    فرماندار لاهیجان گفت: ارائه برنامه 5سال با برش یکساله توسط دستگاه ها ی اجرایی به دستور استاندار محترم می تواند یک فرصت خوبی برای توسعه و تحول بیشتری در استان و همچنین شهرستان ها باشد. به گزارش روابط عمومی فرمانداری لاهیجان؛ سید محمد احمدی در ستاد اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال با بیان اینکه «یکی […]

    پ
    پ

    اقتصاد مقاومتی لاهیجان - الویت اصلی دولت توجه به اشتغال و رفع بیکاری است - بیکاری

    فرماندار لاهیجان گفت: ارائه برنامه 5سال با برش یکساله توسط دستگاه ها ی اجرایی به دستور استاندار محترم می تواند یک فرصت خوبی برای توسعه و تحول بیشتری در استان و همچنین شهرستان ها باشد.

    به گزارش روابط عمومی فرمانداری لاهیجان؛ سید محمد احمدی در ستاد اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال با بیان اینکه «یکی از مهمترین مباحث و مسائل امروز در جامعه، بحث اشتغال و اشتغالزایی است»، اظهار داشت: راه توسعه و رشد اقتصاد ما بنا به فرمایشات و نقشه راه مقام معظم رهبری، اقتصاد مقاوتی است که از اهمیت بالایی در نظام ما برخوردار بوده و به نوعی راه نجات اقتصاد می باشد.

    وی افزود: ارائه برنامه 5سال با برش یکساله توسط دستگاه ها ی اجرایی به دستور استاندار محترم میتواند یک فرصت خوبی برای توسعه و تحول بیشتری در استان و همچنین شهرستان ها باشد.

    نماینده عالی دولت در شهرستان لاهیجان با بیان اینکه در سند برنامه ششم توسعه، الویت اصلی دولت توجه به اشتغال و رفع بیکاری است، اظهار داشت: نقشه راه، رویکرد و شعاری که امسال توسط مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید تبیین شده، نشان از اهمین این موضوع دارد.

    احمدی گفت: تلاش و هدف ما این است که در کنار علم آموزی، مهارت آموزی نیز در دستور کار قرار بگیرد و جوانان ما در کنار علم مهارت هایی را نیز یاد بگیرند.

    وی با اشاره به طرح کارانه اشتغال جوانان، افزود: در این طرح فارغ التحصیلان دانشگاهی که دارای سنین 25 تا 34 سال هستند، پس از طی کردن فرآیند اتصال به واحد کسب و کار و توافق با کارفرما، می‌توانند دوره کارورزی را به مدت به طور متوسط ۶ماه در کارگاه‌ها بگذرانند. در این صورت مشمول پرداخت یک سوم حداقل دستمزد به علاوه پوشش بیمه حوادث از سوی دولت می‌شوند.

    فرماندار لاهیجان اظهار داشت: در شهرستان لاهیجان 10/1 درصد از اشتغال در کشاورزی، 5/9 درصد از اشتغال در بخش صنعت و 7/5 درصد از اشتغال نیز در گردشگری می باشد.

    وی در پایان به تشریح طرح تکاپو در حوزه اقتصاد مقاومتی پرداخت و افزود: طرح تکاپو یکی از سیاست های دولت میباشد که در آینده نزدیک روند اجرایی این طرح به شهرستان ها ابلاغ و همه دستگاه های اجرایی موظف به همکاری میباشند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.