پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41357 تعداد نوشته های امروز : 9 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • کاهش طلاق توافقی در گیلان | نزدیکی نرخ طلاق در استان ها
    04 آبان 1396 - 9:31
    شناسه : 99992
    0

    مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان، درصد ثبت طلاق در استان ها را بسیار نزدیک به هم دانست و عنوان کرد: طلاق یک آسیب اجتماعی – فرهنگی است که گریبان گیر خانواده ها شده است. در حال حاضر استان های تهران، گیلان، قم و کرمانشاه در رتبه های اول تا چهارم کشور در طلاق قرار دارند. علی پورحسن، مدیرکل دفتر امور […]

    پ
    پ

    علی پورحسن - کاهش طلاق توافقی در گیلان | نزدیکی نرخ طلاق در استان ها - طلاق

    مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان، درصد ثبت طلاق در استان ها را بسیار نزدیک به هم دانست و عنوان کرد: طلاق یک آسیب اجتماعی – فرهنگی است که گریبان گیر خانواده ها شده است.

    در حال حاضر استان های تهران، گیلان، قم و کرمانشاه در رتبه های اول تا چهارم کشور در طلاق قرار دارند.

    علی پورحسن، مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری گیلان در گفت وگو با ایسنا – منطقه گیلان، میانگین کشوری نرخ طلاق را حدود ۳ درصد دانست و اظهار کرد: در آسیب های اجتماعی خاص مانند اعتیاد عواملی از جمله مرزی بودن و اقیلم استان تاثیرگذار است، اما مقوله آسیب های فرهنگی نباید استانی بررسی شود.

    وی با اشاره به اعلام بالاترین نرخ طلاق در استان های تهران، گیلان و قم، افزود: این آمارها نشان دهنده این نیست که در استان ما طلاق وجود دارد و در دیگر استان ها آمار طلاق صفر است. این در حالی است که نرخ طلاق در استان ها در بازه ۲.۹۸ تا ۳.۵ درصد گزارش شده است.

    این مسئول فرهنگی، درصد ثبت طلاق در استان ها را بسیار نزدیک به هم دانست و عنوان کرد: طلاق یک آسیب اجتماعی – فرهنگی است که گریبان گیر خانواده ها شده و عوامل زیادی از جمله بیکاری، اعتیاد، ماهواره ها و شبکه های اجتماعی و… در افزایش نرخ طلاق تاثیرگذار بوده است.

    پورحسن، با اشاره به ظهور و بروز معضل کودک آزاری، این پدیده را یک آسیب ملال آور و دل آزارکننده دانست و خاطرنشان کرد: حوادث اخیر درباره کودک آزاری بدان معنی نیست که مثلا گیلان با این آسیب مواجه شده است و در استان های دیگر وجود ندارد، اما باید توجه کنیم که جامعه ما دچار چنین آسیبی شده و نیازمند تحلیل و بررسی است.

    وی با بیان اینکه موضوع طلاق دغدغه مقام معظم رهبری، شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت کشور است، متذکر شد: استاندار گیلان و معاون سیاسی و امنیتی استانداری پیگیر این موضوع هستند لذا سال گذشته با تخصیص بودجه اجتماعی بر روی مقوله طلاق توافقی کار کردیم و نرخ طلاق توافقی در گیلان از میانگین کشوری پایین تر آمد.

    مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری گیلان، ثبت طلاق استان های همجوار در گیلان را یکی از عوامل اثرگذار بر افزایش نرخ طلاق در استان ما دانست و گفت: برخی از استان های همجوار گیلان به خاطر مسائل عرفی و اجتماعی از ثبت طلاق در دفاتر استان خود صرفه نظر می کنند و به گیلان می آیند.

    پوحسن، با اشاره به جایگاه حقوق شهروندی نزد مردم گیلان، عنوان کرد: زنان استان ما اکثرا تحصیلکرده و از حقوق و جایگاه خودشان آگاه هستند لذا قدرت اداره مستقل و پایدار زندگی بعد از طلاق را دارند. بر این اساس، پدیده طلاق در جوامع مدرن تر و فرهنگی تر نمود بیشتری دارد.

    وی بیشترین آمار مربوط به طلاق در کشور را طلاق توافقی دانست و اضافه کرد: طلاق توافقی یعنی اینکه زن و مرد این بلوغ را در خود می بینند که با توافق از یکدیگر جدا شوند و این خود آسیب است.

    این مقام مسئول، از فعالیت مراکز مشاوره خانواده در نیروی انتظامی، دادگستری و بهزیستی خبر داد و یادآور شد: چند فیلتر مشاوره برای زوج ها قرار دادیم تا طلاق گرفتن آسان نباشد و آنها را به سمت تفاهم و نقطه مشترک هدایت کنیم.

    به گزارش ایسنا، اخیرا معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری البرز اعلام کرده که ‌در حال حاضر استان های تهران، گیلان، قم و کرمانشاه در رتبه‌های اول تا چهارم کشور در طلاق قرار دارند و البرز رتبه پنجم طلاق در کشور را به خود اختصاص داده است.

    ایسنا

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.