×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

- منشا بوی نامطبوع تهران مشخص شد - بوی نامطبوع

انوشیروان محسنی بند‌پی  در رابطه با علت انتشار بوی نامطبوع در تهران گفت: متاسفانه در جنوب و غرب استان تهران صنایعی مستقر هستند مانند صنایع لبنی و کشتارگاه‌های مرغ که حداقل استانداردهای محیط زیستی را رعایت نمی‌کنند.

استاندار تهران با اشاره به دفع پسماندهای خانگی در آرادکوه ادامه داد: فاضلاب ناشی از شیرابه‌ پسماند‌های آرادکوه و تخمیر و تجزیه مواد غذایی فسادپذیر صنایع لبنی و کشتارگاه‌ها آلودگی بسیار بالایی ایجاد می‌کند، بوی ناشی از این آلودگی به هوا متصاعد و در اثر وزش باد پراکنده می‌شود.

محسنی بندپی اظهار کرد: این صنایع در قسمت بالادست و تقریبا در محدوده غربی جاده ی مرقد حضرت‌امام خمینی (ره) تا فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) واقع شده است و باد غالب نیز معمولا غرب به شرق است بخصوص در فصل تابستان بوی ناشی از فضلاب برخی از صنایع و شیرابه های پسماند‌ها به سمت پایین دست که شرق استان تهران است متصاعد شده و بوی نامطبوع آن از اتوبان فرودگاه نیز به مشام می‌رسد.

همه صنایع مکلف به رعایت استاندار‌های تصفیه فاضلاب می‌شود

وی تصریح کرد: برای تمامی فاضلاب‌های صنعتی استاندارد‌هایی با شاخصه تصفیه پذیری به حد ورود به آب پذیرنده و خاک باید رعایت شود. ما در این مساله به صورت جدی ورود پیدا می‌کنیم و از تمامی صاحبان صنایع  دعوت می‌کنیم تا خود را نسبت به رعایت استاندار‌های محیط زیستی مکلف و موظف بدانند آب و خاک و هوایمان را دچار آلودگی نکنند که واقعا دیگر جای زیست و تنفس و زندگی برای آحاد جامعه نباشد.

بوی بد تهران هیچ ارتباطی با فعال شدن گسل زلزله ندارد

استاندار تهران با اشاره به شایعه ارتباط بوی بد تهران با فعال شدن گسل‌های زلزله خاطر نشان کرد: این موضوع کاملا منتفی است چرا که هیچ تغییری در آبهای زیرزمینی مشاهده نشد، از طرفی زلزله‌های هفته اخیر مورد بررسی قرار گرفته و خوشبختانه حتی تکان‌های کوچک هم شاهد نبودیم، همچنین در هیچ کجای دنیا قبل از وقوع زلزله بویی به مشام نرسیده است.

وی ادامه داد: ارتباط بوی بود تهران با فعال شدن آتشفشان دماوند نیز کاملا رد شده است، چرا که جهت غالب وزش باد از غرب به شرق بوده و دماوند در شرق تهران است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.