جمعه, 7 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41452 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • میانگین چاقی در گیلان 68 درصد است
    19 دی 1396 - 21:42
    شناسه : 112947
    0

    معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه گیلان از استان‌های چاق کشور محسوب می‌شود،گفت:میانگین چاقی در کشور 60 درصد جمعیت و در گیلان 68 درصد است . محمد عباسی امروز در همایش «چاقی یا سلامتی، انتخاب با شماست» در سالن اجتماعات معاونت بهداشتی پرخوری را به عنوان یکی از دلایل افزایش وزن دانست و […]

    پ
    پ

    چاق - میانگین چاقی در گیلان 68 درصد است - چاقی

    معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه گیلان از استان‌های چاق کشور محسوب می‌شود،گفت:میانگین چاقی در کشور 60 درصد جمعیت و در گیلان 68 درصد است .

    محمد عباسی امروز در همایش «چاقی یا سلامتی، انتخاب با شماست» در سالن اجتماعات معاونت بهداشتی پرخوری را به عنوان یکی از دلایل افزایش وزن دانست و اظهار کرد: اضافه وزن و چاقی عامل مهم خطرساز و تهدیدکننده برای سلامت انسانهاست.

    وی با بیان اینکه گیلان از استان‌های چاق کشور محسوب می‌شود،گفت:میانگین چاقی در کشور 60 درصد جمعیت و در گیلان 68 درصد است .

    معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان عامل اصلی چاقی و اضافه وزن را کم تحرکی،پرخوری و صرف غذاهای پرانرژی مانند مواد قندی و چربی‌ها و مصرف کم میوه‌ها و سبزی‌ها عنوان کرد.

    عباسی با بیان اینکه 30درصد چاقی‌ها بر اثر ژنتیک است،گفت:مابقی در اثر کم تحریکی و عادت بد غذایی ایجاد می شود.

    وی،با بیان اینکه چاقی و اضافه وزن مهمترین عامل بروز بیماریهای غیر واگیر است، یادآور شد: پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر با تغذیه صحیح امکانپذیر است.

    معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان یادآور شد: 30 درصد نوجوانان و 70 درصد افراد میانسال در سطح کشور دچار اضافه وزن و چاقی هستند.

    عباسی در پایان با تاکید بر افزایش تحرک بدنی در افراد و انجام ورزش روزانه بمدت 30 دقیقه،خاطرنشان کرد:برای جلوگیری از مرگ زودرس باید کنترل دیابت،فشار خون و دوری از سیگار و غیره را در دستور کار قرار دهیم.

    ایسنا

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.