×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

دارچین - جادوی دارچین برای لاغری - بامردم

دارچین از جمله ادویه های پرطرفدار است که اکثر ما آن را در غذاهای خود به کار میبریم و از طعم و عطر آن لذت می بریم. اما لابد اگر بدانید این ادویه می تواند در لاغری شما موثر باشد، بیشتر به سراغ آن خواهید رفت. بله، دارچین باعث لاغری می شود و حتی رژیم هایی بر مبنای آن ساخته شده که می توانید از آن ها بهره بگیرید. این مطلب همه چیز راجع به آن را برایتان می گوید.

خواص دارچین در لاغری

به طور کلی مدیریت وزن بدن با ثابت نگه داشتن انسولین و فشارخون بسیار آسان تر انجام می گیرد. از طرفی اگر سیستم گوارش بدن نیز به خوبی کار کند، مدیریت وزن بدن بسیار ساده تر خواهد شد.مطالعات نشان داده اند که گنجاندن دارچین در رژیم غذایی روزانه کمک بسیار زیادی به کاهش
وزن خواهد کرد. فواید دارچین در کاهش وزن عبارتند از:
۱. کاهش و ثابت نگه داشتن قندخون (انسولین)
۲. کاهش اشتها و احساس سیری
۳. چربی سوزی (خصوصاً چربی های شکم)
۴. از بین بردن چربی های موضعی زیر پوست (سلولیت)

نتایج تحقیقات

گزارش منتشرشده در مجله‌ی علوم و فناوری دیابت نشان می‌دهد که مصرف دارچین سبب جلوگیری از افزایش قند خون و کاهش سرعت تخلیه‌ی معده می‌شود. هرچه مواد غذایی، زمان بیشتری در معده باقی بمانند حس گرسنگی دیرتر به سراغ‌تان می‌آید، که این موضوع سبب می‌شود تا کالری کمتری مصرف کنید. برای اینکه بتوانید هر هفته نیم کیلوگرم کاهش وزن را تجربه کنید، باید روزانه ۵۰۰ کالری کمتر مصرف کنید.

تناسب اندام با دارچین

تایج تحقیقی که در مجله‌ی تغذیه ورزشی منتشر شد، نشان می‌دهد که مصرف عصاره‌ی دارچین، با کاهش چربی و افزایش بافت عضلانی، موجب بهبود تناسب اندام خواهد شد.تحقیق دیگری که در مجله‌ی بیوفیزیک و بیو‌شیمی منتشر شده است، نتایج مشابهی را گزارش می‌کند. این نتایج حاکی از این هستند که اضافه کردن دارچین به رژیم‌های پرشکر و با چربی بالا، سبب کاهش مقاومت به انسولین و انباشت چربی می‌شود که درنهایت به تناسب اندام می‌انجامد.البته برای مشاهده‌ی اثر مشابه باید تحقیقات بیشتری درمورد ادویه‌ی دارچین صورت گیرد و همچنین باید میزان مناسب این ادویه برای رسیدن به تناسب اندام نیز مشخص شود.

این رژیم لاغری آسان

بنا به مطالعه صورت گرفته در دانشگاه بریتانیا، افرادی که در رژیم لاغری خود از دارچین استفاده می کنند، ۵۰% بیشتر از سایر افراد وزن کم می کنند!! این مقاله که در نشریه دنیای بانوان (the woman’world) به چاپ رسیده است، رژیم دارچینی ۵ روزه زیر را پیشنهاد میدهد:
توصیه می شود ۵۰۰ میلی گرم دارچین در وعده صبحانه، ۱۰۰۰ میلی گرم در وعده ناهار و ۵۰۰ میلی گرم در وعده شام میل کنید. این میزان دارچین را می توانید به طرق مختلف مصرف کنید، مثلا روی سیب بپاشید، روی سیب زمینی بزنید و یا همراه با شکلات داغ میل کنید.

بنا به مطالعات متعددی که در این زمینه انجام گرفته است، مخلوط دارچین و عسل، تجمع چربی در بدن را کاملا متوقف می سازد. عسل به تنهایی یک ماده بسیار موثر در کاهش وزن است چون سرعت متابولیسم بدن را افزایش می دهد و اگر همراه با دارچین مصرف شود، انگل وقارچ موجود در سیستم گوارش را از بین می برد و از بروز مشکلات گوارشی نیز جلوگیری می کند و در نتیجه به کاهش وزن می انجامد.برای این کار می توانید ۱ لیوان آب جوش بیاورید و سپس ۱ قاشق غذاخوری دارچین به آن اضافه کنید و اجازه دهید دم بکشد. بعد از نیم ساعت ۲ قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید. (توجه داشته باشید که اضافه کردن عسل به آب داغ باعث از بین بردن آنزیم های موجود در عسل می شود.)

معجون عسل دارچین برای لاغری

بسیاری از متخصصان تغذیه معتقدند نوشیدن ۲ بار در روز (صبح و شب) مخلوط عسل و دارچین در کاهش وزن بسیار مؤثر است. حقیقت علمی این موضوع به اعتقاد دانشمندان به وجود عسل برمیگردد. با توجه به این که بیشتر افراد چاق دچار عارضه مقاومت به انسولین هستند، این موضوع مانع سوخت و ساز درست گلوکز در بدنشان می‌شود. در این شرایط کاهش وزن بسیار سخت و دشوار می‌شود. برخی تحقیقات نشان داده، افرادی که به مدت ۳۰ روز از مخلوط عسل و دارچین استفاده کرده‌اند، موفق شده‌اند سطح مقاومت به انسولین بدن خود را کاهش دهند

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.