چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41419 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2371×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • اخطار کتبی نمایندگان استان های شمالی به دولت در خصوص طرح انتقال آب خزر
    07 بهمن 1396 - 17:03
    شناسه : 115746
    0

    اثرات سوء زیست محیطى و ناشی از پسماند هاى نمک زدایى آب خزر،دریاچه ای که متعلق به تمام ایرانیان است و تنها به منطقه اى خاص تعلق ندارد،انکار ناپذیر است. به گزارش «بامردم»، دکتر محمدحسین قربانى نماینده مردم آستانه در مجلس شوراى اسلامى و رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان درباره طرح انتقال آب دریاى خزر […]

    پ
    پ

    قربانی - اخطار کتبی نمایندگان استان های شمالی به دولت در خصوص طرح انتقال آب خزر - انتقال آب خزر

    اثرات سوء زیست محیطى و ناشی از پسماند هاى نمک زدایى آب خزر،دریاچه ای که متعلق به تمام ایرانیان است و تنها به منطقه اى خاص تعلق ندارد،انکار ناپذیر است.

    به گزارش «بامردم»، دکتر محمدحسین قربانى نماینده مردم آستانه در مجلس شوراى اسلامى و رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان درباره طرح انتقال آب دریاى خزر به استان سمنان و استان هاى کم آب مرکزى کشور در گفت و گویى با گیل خبر اظهار داشت:على رغم اینکه در گذشته مخالفت هاى جدى در این باره صورت گرفته اما باز هم زمزمه هایى در این باره به خصوص در دولت مطرح شده است.

    وى با بیان اینکه به عنوان رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان و کسى که با جغرافیاى منطقه به خوبى آشناست خواهان نگاه غیر سیاسى به این طرح هستم، اضافه کرد:کسانى که دلبستگى هاى سیاسى به این طرح و برخى از استان ها داشته و دارند باید نگاه خود را تغییر دهند و رویه ى خود را نسبت به گذشته عوض کنند.

    قربانى با اشاره به مشکلات و معضلات زیست محیطى حاصل از اجراء این طرح اذعان داشت:به مثابه اجراء طرح هایى در گذشته که برخى از آنها غیر کارشناسى بوده و به خاطر سیاسى کاریهاى افرادى اجراء شده بود و اثرات سوء خود را نشان داده،نمى توان آینده دریاى خزر را این چنین متصور شد.اثرات سوء زیست محیطى و ناشی از پسماند هاى نمک زدایى آب خزر،دریاچه ای که متعلق به تمام ایرانیان است و تنها به منطقه اى خاص تعلق ندارد،انکار ناپذیر است.

    رئیس مجمع نمایندگان گیلان افزود:از این روى بنده به دولت و وزارت نیرو اخطار میکنم که رویه ى خود را تغییر داده و نگاه تخصصى به این موضوع داشته باشند.

    نماینده مردم آستانه با اشاره به تصمیم گیرى عجولانه و غیر تخصصى در مورد این طرح و بى توجهى به مسائلى از قبیل طرح جایگزینى آب خزر،مخاطرات زیست محیطى و از بین رفتن پوشش گیاهى جنگل هاى هیرکانى در لواى اجراء چنین طرحى اظهار داشت:از دولتى که شعار تدبیر و امید را یدک مى کشد انتظار تصمیماتى عاقلانه و با تدبیر مى رود نه نگاهى منطقه اى و نگرشى صرفا سیاسى ! در این باره نیاز به نگاهى آینده نگرانه و تخصصى است تا آینده اى مانند هورالعظیم و دریاچه ارومیه در انتظار خزر نباشد.

    همچنین قربانى از امضاء تذکرنامه اى از طرف مجمع نمایندگان ٣ استان شمال کشور، گیلان و مازندران و گلستان خبر داد و خاطر نشان کرد:خطر از بین رفتن این زیست بوم و فضاى موجود در شمال کشور به جد وجود دارد و باید در اسرع وقت متوقف و بازبینى شود.

    گیل خبر

    ثبت دیدگاه

    1 دیدگاه برای “اخطار کتبی نمایندگان استان های شمالی به دولت در خصوص طرح انتقال آب خزر”
    1. مردم ایران و دوستداران محیط زیست با تمام وجود پشت نمایندگان مجلس در استان های شمال کشور هستند و اجازه انتقال آب دریاچه خزر به سمنان را نمی دهند

      پاسخ
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.