×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

سید امیر اردوان میرحیدری - چه منفعتی برای “تضعیف جایگاه دولت” نصیب‌مان می‌شود؟؟ - تضعیف جایگاه دولت

در یادداشت سید امیر اردوان میرحیدری که در گیل و دیلم منتشر شد آمده است:

بسمه تعالی

وَ لا تَلْبِسُوا الْحَقَّ بِالْباطِلِ وَ تَـکْـتُمُوا الْحَقَّ وَ اَ نْتُمْ تَعْلَمونَ؛[سوره بقره، آیه ۴۲]
{حق را با باطل مخلوط نکنید، و حقیقت را با این که مى دانید، پنهان نکنید.}

برادر گرامی و ارجمند
مسئول محترم بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان

با سلام و احترام

ضمن عرض تبریک بمناسبت حلول سال نو و بهار پر طراوت که ان شاءالله سال ظهور منجی عالم بشریت اروحنا لتراب مقدمه فداه قرار گیرد

احتراما پیرو ایراد سخنان حضرتعالی ، به عنوان سخنران پیش از خطبه ی نماز جمعه ی شهرستان لاهیجان ، که با روز ملی انرژی هسته ای متقارن شده ، بالاجمال نکاتی را جهت اصلاح فرمایشات تان در آن تریبون عمومی ارائه می نمایم.
۱- جنابعالی در ابتدای سخن فرمودید ” هر جا سخنرانی باشد معمولا سعی می شود از دستاورد ها سخن گفته شود اما متاسفانه در طول این چند سال دستاورد های زیادی نداشته ایم ”
با توجه به ادعای مطروحه ، ای کاش دوره ی مدنظر تان را هم ذکر می فرمودید تا شنونده در مقام مقایسه برآمده باشد که در کدام دوران از پروسه ی پرونده هسته ای ، شاهد دستاوردی نبوده و در کدام یک از دوران دیگر فعالیت های هسته ای نه تنها متوقف نشد که در آن ، جامعه ی جهانی ضمن محق دانستن جمهوری اسلامی ایران بر استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای ، به اتفاق نظر رسیده اند. ای کاش سخنران عزیزمان در اینجا باب دستاورد های هسته ای در طول دوران های مختلف از سیاست های دولت جمهوری اسلامی را گشوده و به کلی گویی بسنده نمی کردند.
۲- در قسمت دیگر با ادعای تعطیلی یا تعدیل نیروی کارخانه های تولید کننده ی محصولات داخلی روبرو بوده ایم که بنده با تحقیق کوتاهی از مراکز آماری ، علی رغم این که عمق فاجعه از دیدگاه تیزبین عزیزان مان جا مانده به استناد خدمت تان عرض می کنم ، به گزارش مرکز آمار ایران ، از تعداد کارخانه های صنعتی با بیش از ده نفر کارکن در فاصله سال های ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۲ ، قریب به ۳۰۰۰ واحد صنعتی تعطیل و از چرخه ی تولید خارج شده اند . بر اساس تقسیم بندی این مرکز ، طرح های آمارگیری خود تنها به کارگاه های صنعتی مربوط می شود و باید هزاران بنگاه تولید اقتصادی در سایر بخش ها مانند خدمات بازرگانی و کشاورزی و …. را هم بدان افزود
در قسمتی دیگر ، شمار کارخانه های متوسط و بزرگ از ۱۷ هزار و ۶۰۳ واحد در سال ۱۳۸۶ به ۱۴ هزار و ۷۸۷ واحد در سال ۱۳۹۱ رسیده که افت حدودا ۱۶ درصدی داشته است. آن هم در سال هایی که درآمد حاصل از فروش نفت به ارقام افسانه ای خود رسیده بود و پس از آن هرگز به آن دوران طلایی بازنگشتیم!
بنابر این بطور متوسط سالانه ۴۸۰ کارخانه تعطیل شده که طبق آن ارزش پروانه های بهره برداری بخص صنعت که در سال ۱۳۸۷ حدود ۲۲۷ هزار میلیاد ریال بوده در سال ۱۳۸۸ و ۹۰ به کسری از ۱۹۰ هزار میلیارد تومان کاهش یافته است .
علاوه بر این به گزارش همین منبع آماری معتبر ، بین سال های ۱۳۸۹_۱۳۹۱ ، فرآیند توسعه در ۹۰ درصد از بنگاه های های اقتصادی متوقف شده است . بر پایه ی همین آمار ارائه شده ، به گزارش رسمی از سوی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، تا پایان سال ۱۳۹۴ در کل کشور ، ۷ هزار و ۸۵ واحد راکد در داخل شهرک ها و نواحی صنعتی داشته ایم که از این تعداد ۴ هزار و ۹۷ واحد از مرداد ماع سال ۱۳۸۴ تا مرداد ۱۳۹۲ تعطیل شده اند . بر همین اساس ، با آغاز به کار دولت منتخب ملت و مورد تایید مقام معظم رهبری ، یکی از نخستین برنامه ها بازگرداندن رونق به واحد های تولیدی و رفع موانع موجود بوده و خروج ۷۵۰۰ واحد از رکود با سرمایه های بالغ بر ۱۶ هزار میلیارد تومان ! که در این راه هم با کم و کاستی های بسیاری روبرو بوده است . اما پرسش اینجاست برای آبادی این ویرانه ای که توسط دولت پاکدستان به دولتمردان امروزی تحویل داده شده چقدر زمان لازم است!؟ و سکوت مدعیان حمایت از تولید و تولید کنندگان ، زمانی که با کاغذ پاره خوانده شدن قطعنامه های جهانی ، و تصویب یکی پس از دیگری آن ها به اقتصاد نظام جمهوری اسلامی و از همه مهمتر معیشت این مردم خلل جدی وارد می آمد هرگز کلمه ای زبان به اعتراض نگشودند!
۳- جنابعالی در قسمت دیگری از فرمایشتتان با ذکر موضوعی به نام ( ipc ) دولت را متهم به انعقاد قردادهای بین المللی در حوزه ی نفت و میعانات گازی به صورتی مشابه امتیازات قاجار به استعمار خارجی نموده اید که استدعای بنده این است نام ipc را چندان پیچیده و مبهم قلمداد نکنید چرا که ipc مخفف” قرار داد های بین المللی نفتی ” است و نه موضوعی محرمانه و امنیتی که آن هم یقینا با نظارت مجلس شورای اسلامی و مقامات ذیصلاح دولتی و حکومتی مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته است.
۴ – مسئول محترم بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان در قسمتی دیگر ضمن بیان اینکه وزارت خارجه ای که ادعا دارد زبان تعامل با دنیا را بلد است صریحا دستور به دولت مبنی بر آغاز برجام اقتصادی برجام را صادر فرمودند و در ادامه ، عاقبت برجام را هم بی ثمر و هیچ! دانسته اند
که بنده در ادامه بدون هرگونه پاسخی فارغ از استدلال، جهت اطلاع به قسمتی از دستاورد های برجام (برنامه ی جامع اقدام مشترک) میان ۵+۱ ، یعنی ، آمریکا ، روسیه ، چین ، بریتانیا و فرانسه و کشور ایران اشاره می کنم .
در حوزه ی داخلی : تثبیت و تداوم فعالیت های هسته ای و حقوق مسلم جمهوری اسلامی ایران در تین حوزه برای اهداف صلح آمیز از جمله غنی سازی و تولید چرخه ی سوخت هسته ای – تثبیت و تداوم برنامه های تحقیق و توسعه (R&D) – شروع به تولید انبوه ماشین های IR6 و IR8 از سال هشتم اجرایی شدن برجام – حفظ تعداد ۱۰۴۴ سانتریفیوژ در فردو به عنوان تضمین پیشبرد توافق هسته ای – حفظ ماهیت آب سنگین راکتور تحقیقاتی اراک – عرضه ی مازاد مصرف آب سنگین داخل کشور برای فروش به بازار های جهانی
در حوزه ی خارجی : پایان پروژه ی سیاسی و امنیتی سازی برنامه ی هسته ای ایران اسلامی به عنوان ایران هراسی در جهان – خارج شدن پرونده ی هسته ای ایران از فصل هفتم شورای امنیت که در آن مقابله بت برنامه ی هسته ای ایران تعهدی حقوقی و بین المللی برای تمامی کشور های عضو سازمان مللد متحد شناخته می شد – لغو قطعنامه های تحریم ۱۶۹۶ ، ۱۳۷۳ ، ۱۴۷۴ ، ۱۸۰۳ ،۱۸۳۵ ، ۱۹۲۹ ، و فهرستی طولانی از دسگر قطعنامه های مکرری که در طول یک دوره ی ۸ ساله بر جمهوری اسلامی در سطح جهانی تحمیل شد – لغو تمامی تحریم های مربوط به فعالیت های بانکی – لغو تمامی تحریم های بیمه – لغو تحریم ارائه خدمات پیام رسانب مالی بانکی – لغو تحریم های امکان دسترسی ایران به اوراق ضمانت و تضمین هاب مالی و اقتصادی – لغو کامل تحریم واردات نفت و گاز از ایران – لغو کامل تحریم محصولات پتروشیمی ایران – لغو تحریم مربوط بخ کشتیرانی و کشتی سازی اروپا علیه ایران و بسیاری دیگر که ذکر آن در این مجال نمی گنجد.
بهر حال از سخنران عزیزمان هم انقدری انتظار می رفت که ای کاش لااقل در کنار انتقادات هرچند اشتباه خود! کمی هم از موفقیت های دولت فعلی در طول این دوران ۵ ساله می فرمودند از جمله بیمه ی سلامت و خدمات درمانی و دوبرابر شدن دریافت ماهیانه ی افراد تحت پوشش کمیته ی امداد حضرت امام رحمه الله علیه و سازمان بهزیستی .
البته ما خوشحالیم که امروز فضا به قدری شفاف شده است که می توان به راحتی زبان به انتقاد از دولت و دولتمردان گشود و اشخاص در نثار تهمت و بیان ناسزای خویش هم تحت هیچگونه پیگردی قرار نمی گیرند اما اگر مدافع مواضع پیش از برجام اند ،بهتر که در مقام دفاع از عملکرد سیاست های پیشین بر آیند . البته که ابوی گرامی به عنوان معاون مدیر کل حوزه ی آب و فاضلاب روستایی در استان گیلان ، خود گواه روشنی بر فراجناحی عمل نمودن و سیاست های اعتدالی این دولت می باشند که برای ایشان سلامتی و توفیق روزافزون آرزومندیم .
برادر عزیزم
در ادامه ما همچنان متعجب از آنیم که علت همبستگی دو جریان افراطی خارج و داخل این خاک در مقابل پرونده ی برجام چیست؟ و این همصدایی در اشتراکات مواضع سیاسی چه معنایی می تواند داشته باشد؟ به راستی تضعیف جایگاه چه منفعتی می تواند در پی داشته باشد؟
علی ای حال با اشاره به این که کارنامه ی دولت ها در معرض داوری مردم است و پیرو فرمایشات مکرر مقام معظم رهبری نسبت به حمایت های همیشگی ایشان از تیم مذاکره کننده هسته ای در قضیه ی توافق برجام و ایراد انتقاداتی که همواره بیان داشتند ، با دعوت برادران ارزشی ام به صبر و اطاعت از مقام ولایت که همواره مقتدرانه در تمامی عرصه ها حضور داشته و به نظارت پرداخته اند ، از هرگونه اظهار نظر بیجا و البته به قول امام جمعه ی محترم شهرستان ،” هیجانی ” ! بر حذر می دارم که خیر ما و انقلاب اسلامی در آن است
در پایان با گلایه از ستاد اقامه ی نماز جمعه ی شهرستان لاهیجان ، از امام جمعه ی محترم که همواره آغوششان ملجا و پناه جوانان مومن و انقلابی است استدعا دارم نسبت به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص تریبون دادن به تمامی تشکل های سیاسی جوان و نه صرفا ! تشکلی خاص، اقدام نموده ، مبادا قداست تریبونی مقدس ، چون جایگاه نماز جمعه ، محل اتهام پراکنی یا اظهارات خلاف واقع و در اصل ، مکان اختلاف میان آحاد مردم عزیزمان باشد.

اللّهُمَّ اِنّى اَعوذُ بِکَ مِنْ… ایثارِ الْباطِلِ عَلَى الْحَقِّ…؛

موفق و پیروز باشید

برادر کوچکتان
سید امیر اردوان میرحیدری


پایگاه خبری تحلیلی با مردم : انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.