×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر

سالاری استاندار گیلان 3 - تذکر استاندار گیلان به ورود نابه‌جای دستگاه‌های اجرایی به فعالیت‌های منطقه آزاد انزلی - استاندار گیلان

به گزارش تسنیم، مصطفی سالاری عصر امروز در کمیته ظرفیت‌های منطقه‌آزاد انزلی در سالن اجتماعات استانداری گیلان اظهار داشت: حوزه‌های گردشگری، تجارت و کشاورزی در استان گیلان نیازمند توجه ویژه است.

استاندار گیلان با بیان اینکه با توجه به مزیت منطقه آزاد انزلی باید در جهت عمران و آبادانی استان از ظرفیت این منطقه بهره‌مند شد، افزود: منطقه آزاد انزلی در سال‌های اخیر پیشرفت مطلوبی در حوزه‌های مختلف داشته است.

سالاری با تاکید بر اینکه حرکت رو به رشد حوزه صنعتی، تجاری و گردشگری منطقه آزاد انزلی در مقایسه با دیگر مناطق استان قابل توجه است، بیان کرد: توسعه تجارت در این منطقه علاوه بر رونق اقتصادی منطقه برای استان و کشور آبادانی به ارمغان می‌آورد.

وی با اشاره به اینکه توسعه محورهای تجاری، گردشگری و صنعتی منطقه آزاد موجب افزایش ورود مسافر به استان و شهرستان‌ها می‌شود، خاطرنشان کرد: این منطقه کمک حائز اهمیتی به سه محور اثرگذار گردشگری، تجاری و صنعتی استان گیلان می‌کند.

سالاری فلسفه تاسیس مناطق آزاد در کشور را رونق اقتصادی و تجاری عنوان کرد و با بیان اینکه با ورود بی‌جهت به عرصه اقدامات منطقه آزاد انزلی نباید موجب کند شدن عملکرد این منطقه شد، افزود: دستگاه‌های اجرایی استان باید از ورود نابه‌جا به فعالیت‌های منطقه آزاد انزلی خودداری کنند.

وی با تاکید بر اینکه به منظور افزایش رضایتمندی مردم از منطقه‌آزاد انزلی باید با اقدامات کارشناسی فعالیت‌های این منطقه را پیش برد، تاکید کرد: با تشکیل نشست‌های تخصصی و استفاده از تجارب مناطق دیگر باید در جهت رونق روز افزون منطقه‌آزاد انزلی گام برداشت.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه منطقه آزاد انزلی در حوزه تجارت به صورت مطلوب عمل کرده و اتاق بازرگانی باید به صورت مطلوب‌تری در این عرصه ورود کند، گفت: به منظور بهره‌مندی هرچه بیشتر از ظرفیت منطقه‌آزاد باید با تعامل تمامی دستگاه‌ها از این ظرفیت به طور ویژه بهره‌مند شد.

سالاری با بیان اینکه روابط اقتصادی و تجاری کشور با کشورهای همسایه در حال حاضر مطلوب است و استفاده از این ظرفیت امری ضروری در منطقه آزاد انزلی محسوب می‌شود، گفت: منطقه آزادانزلی با استفاده از ظرفیت کاهش بروکراسی و هزینه در حوزه تجارت می‌تواند رونق اقتصادی استان را افزایش دهد.

وی با تاکید بر اینکه با بهره‌برداری از خط آهن رشت- قزوین رونق اقتصادی منطقه‌ آزاد انزلی و گیلان افزایش چشمگیری پیدا می‌کند و بخش‌ خصوصی باید به طور جدی‌تری در این عرصه ورود کند، افزود: کشورهای حاشیه دریای خزر به منظور بهره‌مندی مطلوب از خط آهن در حال برنامه‌ریزی هستند.

استاندار گیلان با اشاره به منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان و با تاکید بر اینکه تفاهم‌نامه‌های مطلوبی در راستای انجام کارهای عمومی این منطقه انجام شده است، تصریح کرد: تلاش است مقررات معافیت‌های مالیاتی را در منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان لحاظ کنیم.

سالاری با تاکید بر منطقه ویژه اقتصادی آستارا و با بیان اینکه با توجه به خط آهن آستارا- آستارا این ویژگی موجب افزایش ارزش افزوده و اشتغال در آن منطقه می‌شود، بیان کرد: افزایش محدوده منطقه ویژه اقتصادی آستارا به طور جدی دنبال می‌شود تا موجب رونق اقتصادی و اشتغال در شهرستان شود.

وی با اشاره به اینکه با ایجاد مناطق ویژه اقتصادی علاوه بر منافع ملی باید منافع محلی را برای مناطق مذکور به ارمغان آورد، خاطرنشان کرد: منطقه ویژه اقتصادی ظرفیتی اثرگذار و مطلوب در راستای افزایش رونق اقتصادی در استان است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.