×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

دهان و دندان - دندان هایتان را سه سوته سفید کنید - آب‌میوه

یک آبمیوه که دوست دندان است!

خوردن کرفس و سیب؛ این دو خوردنی حاوی سلولزهای رشته‌ای هستند که مانند یک مسواک طبیعی می‌توانند به آرامی و بدون ضرر، دندانها را تمیز و سفید کنند. این خوردنی‌ها اثر رنگدانه‌های ناشی از مواد غذایی را از روی دندانها پاک می‌کنند.

 

جوش شیرین دوست همیشگی دندان شماست

برای سفید شدن دندان جوش شیرین به کمک دانه های ریز خود کمک می کند که لکه های کدر کننده دندان ها از بین برود. در واقع مانند لایه بردار پوست عمل می کند. البته لازم است که دندان هایتان را با دقت مسواک بزنید.

برای یک دوره کوتاه سفید کردن دندان ها می توانید ۷۵ گرم جوش شیرین را در آب نصف لیموترش حل کنید و به مدت یک هفته، صبح ها دندان هایتان را با این محلول به آرامی و با دقت مسواک بزنید.

حواستان باشد اصلا  نباید از این روش به مدت طولانی استفاده شود.

 

روش استفاده از جوش شیرین برای سفید کردن دندان

خیلی ساده است. اگر می خواهید دندان هایتان را سفیدتر کنید، می توانید برای مسواک زدن از این ماده استفاده کنید. به این ترتیب که مقداری از آن را روی مسواک تان ریخته و دندان ها را با دقت و به آرامی مسواک بزنید.

نیازی به استفاده از خمیردندان نیست، چون در این صورت خاصیت سایندگی جوش شیرین بیشتر شده و خطر آسیب های احتمالی به دندان ها نیز افزایش پیدا می کند.

 

یک سیاهی که دوست سفیدی دندان هاست!

کربن گیاهی از سوزاندن چوب برخی از گیاهان به دست می آید. در کشورهایی مانند هند سالیان زیادی است که مردم از آن برای سفید کردن دندان هایشان استفاده می کنند.

بهتر است بدانید که کربن گیاهی خطری برای بدن ندارد و حتی از پودر آن برای برطرف کردن مشکلاتی مانند نفخ، اسهال و استفراغ، بوی بد دهان و غیره نیز استفاده می شود.

 

 روش استفاده از کربن گیاهی برای سفید کردن دندان ها

می توانید از پودر خالص کربن گیاهی استفاده کنید. کافیست مقداری از این پودر را روی مسواک تان ریخته و مانند همیشه دندان هایتان را مسواک بزنید.

توجه داشته باشید که نیازی به خمیر دندان ندارید، چون در این صورت احتمال سایش و آسیب دندان ها زیاد می شود.

همچنین می توانید پودر کربن گیاهی را با چند قطره آب لیموترش یا آب معمولی ترکیب کرده و یک ماده ی خمیر مانند تهیه کنید. می توانید از این ترکیب خمیری شکل نیز برای سفید کردن دندان هایتان استفاده کنید.

توصیه می کنیم از این روش دو مرتبه در هفته استفاده کنید نه بیشتر. معمولا در داروخانه ها و عطاری ها، پودر کربن گیاهی به فروش می رسد.

 

اسم روغن درخت چای وروغن میخک را تا به حال شنیدید؟

روغن درخت چای دارای خاصیت ضد باکتری، ضد قارچ، ضد ویروس بوده و باکتری‌ها و عفونت‌های قارچی را کاهش داده و علائم التهاب لثه را تسکین می‌دهد، علاوه بر این، این روغن یا اسانس‌ها بوی بد دهان را از بین برده و به بهداشت دهان و دندان کمک می‌کند.

روغن میخک دارای اوژنول است که به عنوان بی حس کننده و ضد درد در دندانپزشکی استفاده می‌شود، این ترکیب است خاصیت دارویی بر روی تمام سیستم‌های بدن دارد و خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی آن می‌تواند سلامت و بهداشت دهان و دندان را به حداکثر برساند.

 

محلول معجزه آسای سفید کننده مرکب از ۳ روغن

کافی است تا ۲ قطره روغن میخک و ۲ قطه روغن درخت چای را با کمی روغن نارگیل ترکیب کرده و روزی ۲ بار آن را با مسواک بر روی دندان‌های خود بمالید.

با استفاده از این ترکیب نه تنها دهان‌های شما سفید شده و سلامت آن‌ها حفظ می‌شود بلکه از التهاب لثه و بوی بد دهان نیز خلاص می‌شوید.

 

تغذیه چه اهمیتی در سفیدی دندان دارد؟

غذاهایی که کمک می‌کنند لثه و دندان‌ها قوی و سالم بمانند و از بیماری‌ها و علائم سال‌خوردگی دور شوند شامل موارد زیر است:

منابع کلسیم مانند ماست یا شیر؛

غذاهای سرشار از منیزیم و پتاسیم مانند سبزیجات برگ تیره، سیب یا گلابی؛

تخم‌مرغ محلی؛

قارچ؛

سیب زمینی شیرین، هویج و کدوحلوایی؛

کرفس؛

مغزهایی مانند گردو و بادام.

الو دکتر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.