شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41368 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • درخواست از سرمایه گذاران برای مشارکت در ساخت پست بندر کاسپین
    29 مرداد 1395 - 11:42
    شناسه : 12604
    0

    در همایشی با شرکت بیش از ۲۰۰ تن از فعالان اقتصادی و بازرگانی کشور چین در شهر پکن، فرصت های سرمایه گذاری و اجرای طرح های مختلف اقتصادی در دوران پسابرجام در ایران مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. به گزارش «بامردم»، در این همایش که به همت سفارت جمهوری اسلامی ایران در کشور […]

    پ
    پ

    در همایشی با شرکت بیش از ۲۰۰ تن از فعالان اقتصادی و بازرگانی کشور چین در شهر پکن، فرصت های سرمایه گذاری و اجرای طرح های مختلف اقتصادی در دوران پسابرجام در ایران مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

    به گزارش «بامردم»، در این همایش که به همت سفارت جمهوری اسلامی ایران در کشور چین برپا شد، علاوه بر کارشناسان و صاحبان شرکت ها و بنگاههای اقتصادی؛ نمایندگان بخش های خصوصی چین از شهرهای مختلف این کشور نیز حضور داشتند.
    «علی طیب نیا» وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان و هیات همراه که به منظور شرکت در شانزدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و چین به پکن سفر کرده اند، میهمانان ویژه این همایش بودند که عصر چهارشنبه در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن برگزار شد.
    «اصغر فخریه کاشان» قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین الملل به عنوان اولین سخنران این همایش در سخنانی اظهار داشت: برای اجرای سرمایه گذاری توسط سرمایه گذاران خارجی در ایران چندین مکانیزم تعریف شده که می تواند مشوقی برای آنان جهت گسترش فعالیت هایشان باشد.
    وی گفت: ایجاد مناطق آزاد، وجود قانون مدون، تشکیل خانه حمایت از سرمایه گذاری، شکل خصوصی همکاری و قانون های تشویقی از جمله مواردی است که علاقمندان به سرمایه گذاری در ایران می توانند از آنها بهره مند شوند.
    وی از ایران به عنوان بازاری بزرگ یاد کرد که در سالهای آینده بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ میلیارد دلار جذب درآمد برای آن تعریف شده اما تاکید کرد که به طور حتم همه پروژه ها با اعتبارات و کمک های دولتی نمی تواند اجرایی شود.
    وی ادامه داد: به همین خاطر ضرورت حضور سرمایه گذاران خارجی در ایران احساس می شود و برای این کار اشکال مختلف سرمایه گذاری با شرایط و تسهیلات ویژه تعریف شده است.
    قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین الملل با بیان اینکه بسیاری از شرکت های چینی از بازار ایران و چگونگی فعالیت در آن اطلاعات کمی دارند، خطاب به نمایندگان بخش های بازرگانی خصوصی حاضر در این همایش گفت: آمادگی لازم برای معرفی و شناخت بیشتر این بازار وجود دارد تا شما با آمادگی بیشتری گام به عرصه فعالیت های اقتصادی ایران بگذارید.
    «اسداله عسگراولادی» رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین نیز در سخنانی اعلام کرد که شرایط کنونی ایران از هر حیث مناسب سرمایه گذاری تجار چینی است و شرایطی که بعد از لغو تحریم ها ایجاد شده فرصت های مناسب تری را برای فعالان عرصه اقتصادی این کشور بوجود آورده است.
    او از صاحبان صنایع و سرمایه گذاران چینی خواست با دقت بیشتری به شرایط پیش آمده توجه کرده و تلاش کنند در اجرای طرح ها و پروژه ها نقش فعالتری داشته باشند.
    رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین گفت که جاده ابریشم از گذشته های دور دو کشور را به هم مرتبط کرده و به رغم آنکه ایران و چین تا به امروز مراودات خوبی با یکدیگر داشته اند اما بار دیگر همین جاده و این بار با عنوان «یک کمربند یک راه» در حال نزدیکتر کردن دو کشور پهناور ایران و چین به یکدیگر است.
    وی خاطرنشان کرد: بر اساس نقشه راه تدوین شده میان دو کشور قرار است ظرف ۱۰ سال آینده، حجم مبادلات تجاری به ۶۰۰ میلیارد دلار برسد و به همین خاطر امکانات و تسهیلات قابل توجهی برای همکاری در ایران وجود دارد. بنابر این با یک برنامه ریزی مناسب و بسترسازی درست می توان به این ایده رسید و سطح مبادلات دو طرف را به شکل قابل توجهی افزایش داد.
    «رضا مسرور» رئیس هیات مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد انزلی نیز به عنوان دیگر سخنران همایش فرصت های سرمایه گذاری در ایران، به تشریح ظرفیت های موجود سرمایه گذاری در این منطقه تجاری پرداخت.

    http://etedaleshomal.ir/wp-content/uploads/2016/08/82192803-70945952.jpg
    وی گفت که در حال حاضر ۴۱ شرکت چینی در این منطقه به ثبت رسیده که ۳۸ شرکت مجوز فعالیت خود را کسب کرده اند اما این تعداد با توجه به تسهیلات و شرایط ویژه منطقه از قابلیت افزایش نیز برخوردار است.
    مدیرعامل منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه بزرگترین مجتمع بندری دریای خزر به نام «کاسپین» هم اکنون در این منطقه در دست احداث است از صاحبان سرمایه و سرمایه گذاران چینی خواست که برای مشارکت در ساخت «پست»های این بندر مشارکت کنند.
    «مسرور» گفت که در مجموع در این بندر ۲۲ «پست» وجود دارد که ۵ مورد آن در حال ساخت است و این منطقه آمادگی واگذاری احداث بقیه آن را به سرمایه گذاران خارجی دارد.
    وی اظهار داشت که با اجرای برجام و رفع تحریم های ظالمانه علیه مردم ایران، شرایط کنونی از هر حیث مناسب حضور سرمایه گذاران خارجی در ایران است و منطقه آزاد انزلی نیز آمادگی دارد در زمینه های مختلف و بر اساس ضوابط و شرایط ویژه منطقه با آنان همکاری داشته باشد.
    «مسرور» گفت که با توسعه زیر ساخت های لازم و راه اندازی مجتمع بندری کاسپین، شرایط لازم برای گسترش همکاری های اقتصادی و مبادلات تجاری برای تجار و بازرگانان چینی و سایر کشورها بیش از پیش فراهم خواهد شد.
    خانم «بایگه جائو» یکی از فعالان عرصه اقتصادی چین هم گفت که در سال های اخیر روابط دو جانبه چین و ایران توسعه مطلوب و سریع خود را حفظ کرده است و چین طی چند سال گذشته همواره بزرگترین شریک تجاری ایران بود.
    او گفت که حجم مبادلات تجاری دو کشور قابل توجه است و این نشان می دهد که موسسات چینی هم در بازار ایران فعال بوده اند.
    فعال اقتصادی چین همچنین یادآور شد: ایران و چین در زمینه های اقتصادی و تجاری به ویژه انرژی، نفت، طرح های زیرساختی همکاری های خوبی داشتند و این همکاریها با توجه به شرایط موجود قابلیت افزایش و ارتقا دارد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.