×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر
علیرضا پرندوش

لاهیجان در مسیر مردم‌داری - امام‌جمعه لاهیجان در مسیر مردم‌داری - اعتدال

 

شب گذشته جشن گلریزان زندانیان غیر عمد لاهیجان در تالار ناسیونال این شهرستان برگزار شد، اما این جشن متفاوت‌تر از سالیان گذشته بود.

مجری مراسم، نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس، رئیس دادگستری لاهیجان و مدیرعامل ستاد دیه استان گیلان هر یک طی سخنانی از خیرین درخواست کردند که با کمک‌های خود مشکلات زندانیان جرائم غیر عمد شهرستان لاهیجان را برطرف نمایند تا زندانیان جرائم غیر عمد به آغوش خانواده خودشان بازگردانند اما در این میان دعوت امام‌جمعه لاهیجان در انتهای مراسم بسیار متفاوت‌تر از سایرین بود.

مجری مراسم در پشت تریبون از کم بودن مقدار کمک‌های خیرین به آزادسازی زندانیان نسبت به دیگر شهرستان‌ها خبر داد و از امام‌جمعه شهرستان به‌عنوان سخنران آخر مراسم برای حضور در پشت تریبون و سخنرانی دعوت کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صدیق از همان ابتدا باروحیه خندان و شوخ‌طبعی خاص خود به پشت تریبون رفت و پس از خواندن دعا، ضمن تشکر از برگزارکنندگان این جشن گلریزان، با همان روحیه شوخ‌طبع خود گفت: بنده نحوه گرفتن این کمک‌ها را قبول ندارم، گاهی زورکی است، شما دم در بهشت هستید و یک هول دادن کوچک نیاز است که به بهشت بروید.

وی افزود: شما فقط به زندانیان جرائم غیر عمد کمک نمی‌کنید بلکه به خانواده آن‌ها نیز کمک می‌کنید و یک زندگی را نجات خواهید داد.

امام‌جمعه لاهیجان در ادامه با روش خاص خود از حاضرین در جشن دعوت کرد تا به آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد کمک کنند، این روش حجت‌الاسلام‌والمسلمین صدیق که برای حضار تازگی داشت از همان ابتدا با تشویق‌ها و شنیده شدن کلمات و جملاتی همچون «احسنت» و «درود بر شما» همراه شد.

گلریزان زندانیان دیه غیرعمد در لاهیجان 1 - امام‌جمعه لاهیجان در مسیر مردم‌داری - اعتدال

او در ادامه با لحنی شوخ‌طبع و خندان و بابیان اینکه کسی حرفی نزد و کاری نکند «اگر علی ساربان است می‌داند شتر رو کجا بخواباند»، به‌نوبت نام برخی مسئولین، خیرین و افراد شناخته‌شده شهرستان را صدا زد و از آن‌ها برای کمک به آزادسازی زندانیان دعوت و برای برخی نیز خودش مبالغی را پیشنهاد کرد.

امام‌جمعه لاهیجان با همان روحیه خندان خود گفت: کسانی که اینجا مبالغی را که اعلام می‌شود ندهند در نماز جمعه اسمشان را می‌آورم، این روش و لحن شوخ‌طبعانه امام‌جمعه موجب تشویق‌ها و حمایت‌های فراوان و پیاپی حاضرین در جشن از او شد.

او همچنین از دادستان شهرستان نیز قول آزادسازی 15 زندانی جرائم غیر عمد را گرفت و در ادامه از نمایندگان افراد غایب در جشن نیز برای کمک به آزادسازی زندانیان دعوت کرده و برای برخی نیز مبالغی را تعیین کرد.

وی در پایان مجدداً تأکید کرد: دم در بهشت هستید و یک‌قدم باید بردارید تا وارد بهشت شوید، خیرین در آینده نیز می‌‌توانند برای آزادسازی زندانیان کمک کنند، از خداوند می‌خواهم ما را بیامرزد و عاقبت ما را ختم به خیر کند.

امام جمعه جدید لاهیجان 30 - امام‌جمعه لاهیجان در مسیر مردم‌داری - اعتدال

امروز روحیه اعتدالی، حق‌طلبانه، شاد و مردمی حجت‌الاسلام‌والمسلمین صدیق در کنار مواضع همیشه به‌حق ایشان در دفاع از مردم، دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران زبان زد عام شده است.

عملکردها و مواضع ایشان در طول این مدت باعث شده تا بارها روحیه و عملکرد اعتدالی، مردم محور و بیانات ایشان به تیتر اول بزرگ‌ترین رسانه‌های خبری استان تبدیل شود.

یاد روزی که ایشان به‌عنوان پدر معنوی شهرستان به لاهیجان می‌آمدند، افتادم…استقبال پور شور و کم‌نظیر مردم و مسئولین از او شاید نویدبخش این روزهای خوب و پر آرامش باوجود موجی از نامهربانی‌ها و سنگ‌اندازی‌ها از سوی برخی از فرصت‌طلبان بود و امروز باوجود همه مشغله‌ها بر خود وظیفه دانستم تا به‌عنوان یک شهروند ضمن نگارش این متن از تمامی زحمات، تلاش‌ها و حمایت‌های ایشان تقدیر کنم.

به امید امتداد این آرامش و روزهایی خوب برای عروس شهرهای ایران…

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.