×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر

برفچالان - کلاهبرداری ۷ میلیارد تومانی از شهرداری انزلی! + جزییات - ابراهیم برفچالان

ابراهیم برفچالان، سخنگوی شورای شهر انزلی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه در ماه‌های نخست فعالیت شورا با توجه به ارثی که از گذشته برای ما به جا مانده بود درگیر معضلات ناخواسته ای شدیم، اظهار کرد: همچنین با چالش‌های بزرگی همچون کمبود منابع مالی مواجه شدیم البته این موضوع را پیش بینی می‌کردیم.

عضو شورای شهر اتزلی گفت: بسیاری از طلبکاران به یک باره با شروع به کار شورا یجدید خواستار پرداخت پول خود شدند. بارها از دستگاه قضا درخواست کردیم که به ما اجازه دهد بخشی از حقوق پرسنل را بدهیم اما دستور دادند که اولویت پرداخت پول طلبکاران است.

برفچالان گفت: شخصی با جعل اسناد توانسته بود که ۷۰ میلیارد ریال شهرداری را محکوم کند اما پس از پیگیری شورا، هیئت کارشناسی حکم صادر کرد که این موضوع جعل است ولی هنوز این مقدار پول که می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند برنگشته است.

وی افزود: شورای پنجم با جسارت بودجه شهرداری را ۱۴۱ میلیارد تومان تعیین کرد که ۹۰ میلیارد تومان آن را برای پروژه های عمرانی اختصاص دادیم تا مردم تغییر را در شهر احساس کنند.

سخنگوی شورای شهر انزلی با اشاره به اینکه نهادهای موازی تصمیم گیری زیادی در شهر داریم، یادآور شد: مردم تصور می کنند همه تصمیمات در اختیار شورا است ولی اینگونه نیست. به طور مثال تصمیم به انتقال شنبه بازار انزلی به مکان نوستالژیک خودش گرفتیم که فرماندار و شورای تامین با آن مخالفت کردند.

برف چالان ادامه داد: در بسیار از مشاغل دیگر نمی توانیم مانور بدهیم. سواحل را علی‌رغم میل باطنی شورا به دستور شورای تامین بستیم اما بدانیم این روش، مشکلی را حل نمی کند. هیچ شهری را نمی بینید که در ورودی شهر ایست بازرسی بگذراند زیرا برای شهر توریستی بندرانزلی چشم نواز نیست و همه به یاد شهرهای نظامی می افتیم.

وی افزود: در شهر توریستی انزلی و در ایام پیک مسافر اکثر رستوران های شهرستان به دستور نیروی انتظامی تعطیل شدند. برای پخش بازی فوتبال در فضای باز درخواست دادیم که با آن هم مخالفت کردند.

عضو شورای پنجم انزلی تصریح کرد: الحاق شهر انزلی به منطقه آزاد را پیگیر هستیم و مدیر عامل و معاونین منطقه آزاد انزلی نیز نظر مثبتی در این موضوع دارند اما همه مردم انزلی باید یک صدا خواهان الحاق شهر به منطقه آزاد شوند تا انزلی نیز از برکات این منطقه بهره ببرند.

برفچالان در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: افرادی که به نام پاکبان و با لباس فرم مردم را فریب می دهند و پول میگیرند باید بدانند که این امر تسهیل مال نامشروع است. از نیروی انتظامی درخواست کردیم که ورود کنند اما هنوز کاری صورت نگرفته است.

وی افزود: رسم غلطی در شهر است اگر مسئولی وظیفه ذاتی خود را انجام دهد، برخی می آیند بنر می زنند و تقدیر می کنند که اینگونه بنرها چاپلوسی است. بنابراین کمیته‌ای تشکیل دادیم و در این خصوص و به جد ورود خواهیم کرد.

سخنگوی شورای شهر انزلی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه تفاوتی بین شورای قبل و کنونی می‌بینید گفت: در ده ماه نمی توانیم کاری کنیم و دو سال زمان می خواهیم که مردم تغییر را احساس کنند. طرح های مطالعاتی بسیاری از پروژه‌ها صورت گرفته است و پروژه های خوبی برنامه ریزی کردیم که نیازمند زمان است.

وی در مورد تعامل شورا با نماینده مردم انزلی در مجلس نیز اظهار کرد: از ابتدای شورا دست یاری به نماینده مجلس دراز کردیم ولی ایشان تمایلی نشان ندادند. ما می دانیم که در بسیاری از پروژه ها به کمک و یاری ایشان نیازمند هستیم و فقط می‌گوییم که فصل رقابت تمام شده و فصل رفاقت است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.