×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

راه آهن آستارا آستارا - راه آهن آستارا روابط ایران و جمهوری آذربایجان را توسعه داد - راه آهن آستارا

جواد جهانگیرزاده در فرمانداری این شهرستان با بیان این مطلب افزود: اتصال راه آهن آستارا به خط ریلی رشت – قزوین، نقش مهمی در اقتصاد کشور خواهد داشت و باید برای بهره برداری هرچه سریع تر از آن تلاش کنیم.
فرماندار آستارا نیز در این دیدار گفت: آستارا قابلیت های زیادی در حمل و نقل کالا، خدمات تجاری و تردد مسافر دارد و احیای این ظرفیت ها نیازمند برنامه ریزی ملی است.
یونس رنجکش با تقدیر از پیگیری مشکلات آستارا از سوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو بیان کرد: آستارا پیشانی ورودی جمهوری اسلامی ایران است و توجه بیشتر به این شهرستان مرزی، نقش آفرینی آن را در اقتصاد کشور افزایش خواهد داد.
وی ادامه داد: راه آهن آستارا- آستارا طرحی بزرگ و تحول آفرین برای اقتصاد کشور، استان گیلان و شهرستان آستاراست و اهمیت آن در آینده بیشتر نمایان خواهد شد.
وی گفت: در یک و نیم سال گذشته برای تکمیل این طرح ملی تلاش شده و با همکاری سایر سازمان های مستقر در شهرستان، از ظرفیت های آن استفاده می شود.
جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در ابتدای سال ۱۳۹۵ به منظور توسعه همکاری های اقتصادی، به ایجاد ارتباط ریلی متعهد شده بودند و مرحله نخست طرح ریلی اتصال آستارای ایران به آستارای آذربایجان و پایانه آن، اوایل فروردین ماه جاری با حضور مقام های دو کشور در شهرستان آستارا در غرب استان گیلان افتتاح شد و در آینده با اتصال آن به راه آهن رشت – قزوین، کریدور ریلی شمال – جنوب ایران تکمیل می شود.
بندر مرزی آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان، با جمهوری آذربایجان ۳۸ کیلومتر مرز خاکی و ۱۵ کیلومتر مرز آبی دارد و گمرک این شهرستان از مبادی مهم صادرات و واردات کشور است.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.