×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

photo ۲۰۱۸ ۰۷ ۲۳ ۱۲ ۲۰ ۲۴ - موافقت شورا با استعفای نصرتی/ علی بهارمست سرپرست شهرداری رشت شد - استعفا نصرتی

چهل و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت با دستور بررسی استعفای مسعود نصرتی قزوینی نژاد از شهرداری رشت صبح امروز اول مرداد ۹۷ برگزار شد.

در این جلسه که در غیاب حامد عبدالهی و به ریاست سید امیرحسین علوی در ساختمان تاریخی شورا برگزار شد مسعود نصرتی قزوینی نژاد نیز در صحن شورا حاضر شد.

اظهارات رئیس شورا در ابتدای جلسه:

سید امیرحسین علوی در ابتدای جلسه اظهار داشت: شهادت یازده تن از مرزبانان سپاه اسلام را تبریک و تسلیت عرض می کنم و امیدوارم همهما از این سربازان صدیق برای دفاع از ارزش های اسلام درس بگیریم. ولادت آقا امام رضا(ع) را نیز پیشاپیش تبریک عرض می کنم و با ورود خدام حرم آقا امام رضا (ع) در شهر فضای خاصی در شهر به وجود آمده است. اما نکته دیگر عملیات مرصاد است. دو اتفاق مهم رخ داد یکی اینکه پس از پذیرش قطعنامه صلح دشمنان خیال کردند با سوء استفاده از برخی منافقین و خیانتکاران به وطن می توانند به کشور آسیب بزنند و جوانان آن روز درسی به آنها دادند که البته شهدای زیادی هم دادیم. باز هم جسته گریخته احساس می شود این تاریخ قابل تکرار است و ما باید خیلی هوشیار باشیم. فشار های مالی و اقتصادی تحمیل می شود و این بخشی از پازل بزرگ استعمار دنیاست که می خواهد ایران ما تحت سلطه قرار بگیرد اما مردم ما ۴۰ سال است راهشان را پیدا کرده اند.

رئیس شورا تصریح کرد: حتما شهردار رشت هم برای استعفا دلایلی دارندو اما بد ندیدیم دو سه نکته را برای تمام نخبگان و اصحاب رسانه و در پاسخ به این سوال در خصوص آمدن و رفتن عرض کنم. شورا در فرایندی دموکراتیک با دو سه ماه بررسی گزینه های بومی و غیربومی به انتخابی قاطع با رای ۱۱ نفره رسید و در زمان کار ایشان شورا بالاترین سطح همکاری و همراهی را با شهردار داشت و کوچکترین توهینی به ایشان صورت نگرفت. درخواستی از سوی شهردار نبود که در فضایی کارشناسی نشود و مصوبه نداشته باشیم. این همراهی و همکاری وجود داشته است و شاهد این مدعا مصوبات با تعداد رای بلااست که صد البته برای پیشبرد اهداف مدیریت شهری بود.

وی افزود: تا آخرین روز که بحث استعفا را بررسی کردیم گفتم که اگر بمانید باز هم بنای ما بر حمایت خواهد بود و اگر بروید هم باز همراهی و همکاری خواهیم داشت.

علوی خاطر نشان کرد: شهرداری یکی از بزرگترین سازمان های خدمت رسان شهر است که اعضای شورا در تلاشند این سازمان را به درستی پیش ببرند. این سازمان و مدیرانش با عزم و همت دو چندان و صد چندان باید کار کنند تا وقفه ای در خدمت رسانی به مردم پیش نیاید.

رئیس شورا ادامه داد: یازده عضو خالصانه و صادقانه به قدر بضاعت فکری و روحی و اعتباری خود از آن استفاده خواهند کرد تا اهداف را به پیش ببرند.

وی در پایان افزود: انتظار مردم امروز از ما بیشتر است و علامت سوال ها و انتقاداتی در سطح نخبگان هم مطرح است که به حق است و انتقاد سازنده هیچ اشکالی ندارد و جانانه هم استقبال می کنیم و تک تک مطالب انتقادی را مطالعه می کنم تا بدانم در جامعه چه دیدگاهی وجود دارد. صد البته کارهایی هم انجام شده و برنامه ریزی های خوبی هم صورت گرفته است. برای حفظ آرامش شهرداری تلاش های بسیاری صورت گرفته است. در این وضعیت اقتصادی که بسیاری از شهرداری ها با تاخیر در پرداخت حقوق ها هم مواجهند موفق شدیم با تلاش دکتر نصرتی این کارها را سروقت انجام دهیم. با تمام مسدودی حساب ها و فشارها حقوق ها به موقع پرداخت شد. پروژه های زیادی آماده عقد قرارداد است که ثمره تلاش شورا و مدیریت شهری است. برای بازگشایی مسیرها و اتمام پروژه های عمرانی تلاش های زیادی انجام شد و تراموا و طرح تفصیلی و نظایر آن به هیچ عنوان از دستور کار مدیریت شهری خارج نخواهد شد.

ناطق اول – فاطمه شیرزاد:

سخنگوی شورا با اشاره به استعفای شهردار گفت: امیدوارم در گذار کوتاه دوره سرپرستی شهردار خوبی را انتخاب کنیم. البته اگر با استعفا موافقت شورد چرا که رای شورا چندان قابل پیش بینی نیست.

فاطمه شیرزاد به تماس های مردمی در خصوص ادامه همکاری شهردار رشت پرداخت و افزود: بعد از گزینه هایی که روی میز بود و بعد از بررسی هایی که صورت گرفت شهردار را انتخاب کردیم و امروز در کمتر از یک سال باید برای رفتن شهردار تصمیم گیری کنیم.

وی افزود: از همکاران و مدیران شهرداری می خواهیم همکاری لازم را با سرپرست شهرداری داشته باشند و از همکاران کارامد شوررا انتظار دارم با برگزاری نشست های هم اندیشی بیشتر در خصوص انتخاب شهردار هرچه زودتر اقدام کنیم تا تجربیات گذشته تکرار نشود. شروطی را برای شهردار در نظر بگیریم که بتوانیم به تعهدات خود در مقابل مردم عمل کنیم تا پاسخگوی آیندگان باشیم.

ناطق دوم – اسماعیل حاجی پور:

رئیس کمیسیون ترافیک شورا گفت: به آقای شهردار هم خوش آمد می گویم هم خدانگهدار! وقتی عمر مدیریتی کم شود شهر ضرر می کند. روز که آمدند گفتم من رای نمی دهم دلیلم هم این است که غیر بومی هستند.

اسماعیل حاجی پور افزود: پلاک ماشین من دو تا ۴۶ دارد. دو ماه منتظر ماندک این پلاک را بگیرم. رشت عشق من است. گفتم شما هم چون رشتی نیستیذ رای نمی دهم. بعد از بررسی های فراوان و بررسی سوابق خیلی سخت رای دادم و خیلی سخت آمدند و به ظاهر خیلی راحت رفتند اما می خواهم مسائلی را عرض کنم.

وی اظهار داشت: به شهردار در این مدت گفتم چرا کار نمی کنید؟ بعد دیدم تراموایی که پرونده اش زیر خروار ها خاک بود زنده شد و امروز ردیف اعتباری دارد و به مشاور هم داده شده است تا کار مطالعات را طی سه یا چهار ماه آینده انجام دهد و شاید طی هشت ماه آینده بتوانیم به مرحله اجرا برسیم. اما آقای نصرتی فراموش نکنید اگر این شورا نبود خیلی از کارها پیش نمی رفت. ما مواردی بوده که ابتدا تصویب کردیم و شما بعد از آن نامه را دادید.

حاجی پور خاطرنشان کرد: روزی که نصرتی آمد گفتم افتخار کنید که شهردار رشت شدید. این مسائل را هم می دانستید و با اطلاع کافی آمدید. پیشنهادات دیگری هم داشتید. علی رغم اینکه همه گفتند رشت نرو این شهر را انتخاب کردید.

رئیس کمیسیون ترافیک شورا این استعفا را فرصت دانست و گفت: شاید رفتن نصرتی به سازمان شهرداری ها فرصتی برای رشت باشد.

ناطق سوم – رضا رسولی:

رئیس کمیسیون عمران شورا نیز طی سخنانی در خصوص طرح تفصیلی اظهار داشت: شاید در شهرداری کوتاهی در هم صدایی سبب شد تا روند بعضا نادرستی طی شود و اقتصاد شهر تحت تاثیر قرار بگیرد.

رضا رسولی افزود: ساخت و ساز برای سازندگان اقتصادی نیست. در بحث شهرسازی هم مشکلاتی وجود دارد که تا امروز سعی کردیم که سکوت کنیم. نخواستیم فضای نامناسبی شکل دهیم. تلاش کردیم کارگروه تشکیل دادیم در ۴۰ صفحه و ۱۳۰ بند اشکالاتی که در کلیات طرح تفصیلی وجود داشت تدوین کردیم. در شهرداری روی این موضوع کار شد. گام به گام پیش رفتیم. با نظام مهندسی و سازندگان انجمن صنفی به توافقاتی رسیدیم و پیشنهادات را ارائه دادیم.

وی تصریح کرد: امروز کسی که خلاف بسازد به صرفه تر است تا پروانه بگیرد. این فاجعه است. ما مردم را تشویق به خلاف سازی می کنیم. امروز این قضیه در حال تشدید است. کسی که زمین سند دار دارد به صرفه تر است که بسازد و از مجرای کمیسیون ماده ۱۰۰ کار را پیش ببرد. نمی دانم چه اتفاقی می افتد علی رغم تمایل مسئولین این جلسات به تعویق می افتد؟ در نقطه بحرانی قرار داریم. تغییرات در شهرداری قریب الوقوع است. سه بار این جلسه گذاشته شده اما با کم کاری از سوی یک واحد مشخص این جلسات به تعویق می افتد. نامه ای به استاندار ارسال کردم تا این قضیه را به نتیجه برسانیم.

رسولی خاطر نشان کرد: نمی گویم از محل خلاف سازی اقتصاد شهر تامین شود. اما امروز صنعت ساختمان تنها صنعت فعال در این شهر می تواند باشد که حرف اول در اقتصاد خرد و اشتغال را می زند. همه با مشکل مواجه شده اند. هزار هکتار بافت فرسوده داریم. چه کسی باید این موضوع را رسیدگی کند؟

سید امیرحسین علوی نیز اظهار داشت: طرح تفصیلی به این شهر تحمیل شده که اقتصاد این شهر را تهدید می کند.پیش نویسی با کمک کمیسیون عمران تهیه شود و با بزرگان این مشکل را پیگیری کنیم و حل کنیم. جلسه شنبه صبح به ظهر منتقل شد و در نهایت لغو شد.

دستور جلسه: بررسی استعفای مسعود نصرتی قزوینی نژاد از شهرداری رشت

علوی در این خصوص گفت: اعضا در ارائه نقطه نظارت شخصی مستقلند اما در خصوص مواضع شورا فقط و فقط باید از طریق رئیس و سخنگوی شورا انعکاس پیدا خواهد کرد.

رئیس شورا با اشاره به نامه استعفای شهردار اظهار داشت: طبق مصوبه هیئت رئیسه دستور استعفای شهردار در حال بررسی است.

سید امیرحسین علوی در ادامه به قطعی برق شورا در جلسه امروز اشاره داشت.

مسعود نصرتی قزوینی نژاد در ادامه این جلسه گفت: این یکی از تصمیمات ویژه در طول عمر کاری بنده بوده است. بخشی از این تصمیم مرتبط با شرایط خاص شخصی و خانوادگی است. همانطور که در صحبت های بعضی از عزیزان وجود داشت و در گذشته هم این تکرار به وجود آمده است حدود ۱۱ ماه قبل با یک برنامه ریزی یک ماهه با عشق و علاقه به رشت و شهروندان رشت با وجود تمام سختی هایی که از گذشته وجود داشت وارد شدم و تنها نگاه کار حرفه ای در شهرداری نداشتم. برای یک کار زیرساختی و بلندمدت آمدم.

شهردار مستعفی رشت افزود: ویژگی هایی که در شهر رشت به عنوان فرصت وجود داشت ورود مجموعه سرمایه گذاری بود. فرصتی که همیشه با شرایط تهدید نگاه شده بود. از همان روزهای اول برای این کار وقت گذاشته شد. ۳۱ تفاهم نامه امضا شد که ۱۸ مورد تشریفات رسمی را طی کرد. ۱۰۷ سرمایه گذار مراجعه کرد و خوشبختانه پاکت های پیشنهادی باز شد و دیروز اولین قرار داد ابلاغ شد. قرارداد فیبر نوری و ۱۲۲ دوربین امضا شد. روند یک پروژه سرمایه گذاری طی شد و مابقی نیز با همین الگو ان شاء الله پیش خواهد رفت. این در سایه همراهی و همکاری شورای شهر بوده است.

مسعود نصرتی افزود: زباله سوز، بلوار ۹۰ متری، تحقق بودجه سال گذشته، کارخانه آسفالت، اتاق شکوفایی، حقوق های معوقه از دیگر کارهای پیگیری شده بود. اگر کار مثبتی بوده کار تیم بوده است. اگر هدفم کوتاه مدت بود این کارها پیگیری نمی شد. من با تمام سختی ها تصمیمی گرفتم که امروز در خدمت شما هستم و شاید خیلی ویژه تا آخرین لحظات تلاش کردم شرایط را تغییر بدهم که بتوانم کار را ادامه بدهم اما نشد. خیلی از این مسائل اداری نیست.

لحظاتی با خروج حاجی پور، زاهد و جذب جلسه از حد نصاب افتاد…

مخالف استعفا بهراد ذاکری: باید استیضاح شوید

عضو شورا بابت نظم مالی نسبت به گذشته از شهردار رشت قدردانی کرد و گفت: البته عرایضم متفاوت است.

ذاکری افزود: شما یازده ماه قبل شرایطی را پذیرفتید و قولی دادید اما از بعد عید بحث وزارت کشور مطرح شد. نامه استعفا را احتمالا شما ننوشتید چون غلط املایی و نگارشی دارد!

وی تصریح کرد: ما عملکرد مثبت شما را می دانیم اما باید همه مسائل را دید. ما باید از مردم عذرخواهی کنیم بابت این استعفایی که صورت گرفته است که در متن اسعتفای شما هم چنین چیزی مشاهده نکردم.

بهراد ذاکری با بیان اینکه قرارداد فیبر نوری با سوالات فراوانی همراه است گفت: شما بعد از استعفا هم حکم می زنید هم پاداش تعیین می کنید که الیته گفته می شود لغو شده است. بعد از رفتن قرارداد فیبر نوری امضا می شود اما بنده به عنوان عضو ناظر شورا بی خبرم. تقاضای دوستان من مخالفت با استیضاح جنابعالی و طرح استیضاح شماست. این نوعی بی احترامی به مردم رشت است و حتی اگر به صورت نمادین و تک رای هم باشد با استعفای شما مخالفت می کنم.

تقدیر من از نداده هایش پیداست

دلتنگی رشت از هوایش پیداست…

موافق استعفا : محمد حسن علیپور

عضو شورا با بیان اینکه رای تعیین کننده ای به شهردار شدن شما دادم گفت: برخی موارد با تندی با شما برخورد کردم که حق داشتم.

وی افزود: هر کجا هستید موفق و موید باشید.

نه موافق نه مخالف : رمضانپور

احمد رمضانپور نرگسی با بیان اینکه حال خوشی ندارم گفت: در تصور من نبود که آقای نصرتی استعفا دهند. هزینه گزافی برای ایشان دادیم. از نماینده ولی فقیه تا مردم می پرسیدند چرا شهردار غیر بومی آوردید؟ با نگاه کارشناسی مردم قانع شدند در مقابل شورا نایستند.

عضو شورا تصریح کرد: غبطه می خوردم که چرا باید شهرداران ما عمر مدیریتی کمتر از ۸ ماه داشته باشند؟ همه معتقد بودند شهردار ما باید ۴ ساله باشد و انتخاب بدی نداشتیم.

وی با حمایت از مسعود نصرتی اضافه کرد: از دکتر نصرتی پرسیدم که اگر مسئولیتی در بین راه به شما پیشنهاد شود با کمال صداقت گفت رشت را انتخاب خواهم کرد. امروز چه اتفاقی افتاده که می خواهد هجرت کند؟ در طول مدت کوتاهی که آمد آرامش و امید را در بین کارکنان به وجود آورد. سعی کرد مدیرانی را انتخاب کند که هر انسان بی انصافی به این نتیجه می رسد مدیران کارامدی آمدند.

رمضانپور گفت: با همه مشکلات ایشان به دنبال تولید ثروت بود. ۵ درصد سهام بانک شهر را گرفت که حدود ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای شهرداری است.

فرهام زاهد: وفای به عهد دو طرفه است

رئیس کمیسیون بودجه گفت : امیدوارم زبان و قلممان طوری در کنار هم قرار بگیرد که کسی را آزرده نکنیم که بگویند به رشت نروید. به صنعتگر و سرمایه گذار بگویند به رشت نروید. فضایی ایجاد کردیم که برای حفظ وحدت به جزییات آن نمی پردازم. فضایی ایجاد کردیم که طرف به دنبال درب خروجی بگردد. پیشنهاد منطقه آزاد کیش را هم داشتند و فردی سطح بالا در کشور پیگیر بودند.

فرهام زاهد افزود: وفای به عهد که یکطرفه نمی شود. چطور انتظار وفای به عهد داریم وقتی کمک نمی کنیم. می گوییم همه کنارت هستیم اما همه سنگ اندازی می کنیم. اگر مدیری خوب است باید نازش را بکشیم. اگر رای به موافت با استعفای دکتر نصرتی می دهم برای این است که مسیر اداری برای منصب جدید را به درستی طی کند که برای ما هم منفعت خواهد داشت.

وی تصریح کرد: از مردم رشت عذر خواهی می کنم که در ایجاد شرایط باثبات برای یک مدیر در سطح ملی بد عمل کردم.

محمد حسن عاقل منش: مردم رشت خوش استقبال و خوش بدرقه هستند

رئیس کمیسیون فرهنگی نیز با تسلیت شهادت مرزبانان گفت: اگر نیاز به عذرخواهی است من هم عذرخواهی می کنم که نتوانستم شرایط را فراهم کنم.

عاقل منش افزود: زمینه مناسبی برای بسیاری از پروژه ها و جذب سرمایه گذاران، جلسه با بسیاری از مدیران کشوری بخشی از اقدامات شهردار رشت بوده است.

وی تصریح کرد: در حد امکان مدیران شهری و استانی و نمایندگان را حول محور توسعه شهر متحد کردند که لازم است از ایشان تقدیر و تشکر شود. ای کاش زمینه ای فراهم می شد که دوره چهار ساله را به اتمام می رساندند. امیدوارم هرجا هستند موفق باشند. نیاز به همدلی و همراهی و آرامش داریم. اگر این همراهی را داشته باشیم این تجربه کمک می کند مدیریت پایداری داشته باشیم. امروز این شعار را محقق کنیم که مردم رشت خوش استقبال و خوش بدرقه هستند.

فاطمه شیرزاد نیز گفت: امروز در این جلسه به خواست دکتر نصرتی احترام گذاشته ایم و ضمن عذرخواهی از مردم رشت، خواستار ادامه فعالیت شهردار رشت بودیم و هستیم و اگر به دلیل مسائل خانوادگی و کاری انتخابی داشتند ما به این انتخاب احترام می گذاریم.

با ۷ رای اعضای شورا با استعفای مسعود نصرتی موافقت شد.

با رای مکتوب اعضا دو نفر به عنوان کاندیدای سرپرستی معرفی شدند. بر اساس آرای ماخوذه علی بهارمست در پیشنهاد هر ۱۰ عضو شورا وجود داشت. کامران راد، شیرزاد و امیری از دیگر پیشنهادات بودند. رای گیری برای علی بهارمست به اتفاق آرا انجام شد. بهارمست سرپرست شهرداری رشت شد.

  • نویسنده : بهنیا ثابت رفتار
  • منبع خبر : حرف تازه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.