×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

محصولات باغی - یکصد هزار تن محصولات باغی در صومعه سرا برداشت شد - صومعه سرا

احمد پادیاب عصر چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا با بیان این مطلب افزود: بیش از ۳۵ هزارهکتار از اراضی و باغات شهرستان صومعه سرا درسطح زیر کشت قرار می گیرند که از اراضی زراعی موجود، ۷۵هزار تن برنج محلی از نوع هاشمی و علی کاظمی استحصال می شود و ارقام پرمحصول درصد کمی از شالیزارها را شامل می شود.
وی ادامه داد: سالانه از هفت هزار هکتار باغات این شهرستان افزون بر ۳۰هزارتن محصولات باغی و جالیزی همچون کدو، هندوانه، خربزه، انواع حبوبات، باقلا و … وارد بازار مصرف می شود.
وی با اشاره به اینکه ترویج و کاشت کدو حلوایی مورد استقبال کشاورزان قرار گرفته ، اظهار داشت : کشاورزان افزون بر ۱۶۰ هکتار از زمین های خود را به زیر کاشت این محصول برده اند که از لحاظ اقتصادی و صرفه جویی در آب، از کاشت هندوانه بهتر است .
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان صومعه سرا خربزه روستای اسپند را از معروفترین محصولات دراین فصل دانست و افزود: طعم و عطر این خربزه سبب بازار پسندی و درنتیجه درآمدزایی برای کشاورزان منطقه ضیابر شده است .
به گفته پادیاب، امسال نزدیک به ۲۵۰ هکتار از زمین های این شهرستان به کاشت خیار محلی اختصاص یافت.
شهرستان صومعه سرا با سه بخش مرکزی ، تولمات و میرزاکوچک و بیش از ۱۴۰ هزار نفر جمعیت، در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده و از کانون های مهم کشاورزی و آبزی پروری استان است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.