×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

بندر آستارا - آستارا بیشترین حجم صادرات بندرهای شمال ایران را دارد - آستارا

حسین چراغی در حاشیه در بازدید مسئولان بنادر ایران و جمهوری آذربایجان از بندر آستارا در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بندر آستارا از مهم ترین بنادر شمال کشور است و صادرات کالا از آن نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۵۷ درصد افزایش یافته است.

وی بیان کرد: نزدیکی بندر آستارا به کشورهای آسیای میانه از مزایای این واحد بندری است و با ایجاد منطقه آزاد تجاری مشترک ایران و جمهوری آذربایجان با سرمایه گذاری بخش خصوصی، می توان تحول بزرگی در توسعه اقتصادی دو کشور ایجاد کرد.

به گفته چراغی، افزایش حجم حمل و نقل از برنامه های مسئولان بنادر ایران و جمهوری آذربایجان است و سالانه بیش از ۴۰ هزار نفر با هدف زیارت و تفریح، از جمهوری آذربایجان به ایران سفر می کنند و این ظرفیت برای رونق سفرهای دریایی قابل استفاده است.

وی گفت: تا اوایل سال آینده خط مسافربری دریایی باکو به انزلی و باکو به آستارا ایجاد خواهد شد و در این رابطه، در بندر انزلی با مشارکت بخش خصوصی سالن مسافری ساخته شده و مسافربری دریایی با ساخت کشتی ها محقق خواهد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان افزود: رونق گردشگری دریایی بستر توسعه اقتصادی است و امیدواریم مسئولان بنادر جمهوری آذربایجان نیز با مسافربری دریایی موافقت کنند.

بندر چند منظوره آستارا با ۶۰ هکتار وسعت برای تخلیه و بارگیری کشتی های ۲ هزار و ۵۰۰ تنی پیش بینی و طراحی شده و بعد از تکمیل، یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن از ظرفیت آن با یک اسکله اختصاصی به تخلیه و بارگیری سوخت و مواد نفتی و ۲ میلیون تن به تخلیه و بارگیری سایر کالاها اختصاص خواهد یافت و این بندر ظرفیت پذیرش همزمان پنج کشتی در پنج اسکله اختصاصی را دارد.

مسئولان بنادر ایران و جمهوری آذربایجان عصر دیروز (یکشنبه) از بندر آستارا بازدید کردند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.