×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

ترازو لاغری - ۷ راه جلوگیری از برگشت وزن پس از لاغری - لاغری

فرض کنید تمرینات ورزشی خود را سرعت بخشیده‌اید و عادت‌های بد غذایی را کنار گذاشته‌اید، حالا تلاش شما نتیجه داده است. زمانی که ترازو به عدد ایده آل شما نزدیک می‌شود، حتما به این موضوع فکر خواهید کرد که بعد از رسیدن به وزن ایده‌آل زندگی شما چگونه خواهد بود.

آیا در این لحظات احساس خوشایندی خواهید داشت؟ آیا می‌توانید خوردن مواد سرخ شده را دوباره آغاز کنید یا از نوشیدنی‌های پرکالری لذت ببرید؟ در این مقاله قصد داریم به ۷ مورد بپردازیم که بعد از کاهش وزن باید آن‌ها را مد نظر داشته باشید تا بتوانید در این وزن ایده‌آل باقی بمانید.
اولین چیزی که باید در نظر داشته باشید: این پیروزی را جشن بگیرید

خوب جشن گرفتن بخش مهمی از دستیابی به یک موفقیت بزرگ است. در مورد کاهش وزن نیز این موضوع کاملا صادق است. شاید دوست داشته باشید به مغازه شیرینی فروشی بروید و با خرید شیرینی‌های خوشمزه به خودتان جایزه بدهید. دست نگه دارید.

اگر مصرف برخی از غذاها را برای کاهش وزن خود ممنوع کرده بودید بهتر است با آن جشن نگیرید. از این مغازه‌ها عبور کنید و چشم خود را بر روی شیرینی‌هایی که به شما چشمک می‌زنند ببندید. در عوض می‌توانید در یک کلاس ورزشی که دوست دارید ثبت نام کنید.

به یاد داشته باشید افرادی که کاهش وزن مناسبی داشته‌اند و توانسته‌اند این کاهش وزن را برای مدت طولانی حفظ کنند، آن‌هایی هستند که به عادت‌های بد غذایی گذشته روی نیاورده‌اند. این افراد به خوبی توانسته‌اند عادت‌های غذایی خود را تنظیم کنند. شما نیز باید بتوانید کارهایی انجام دهید که از بازگشت وزن به حالت قبلی جلوگیری کند. بهتر است از یک ساختار مناسب استفاده نمایید.

مصرف سه وعده غذایی به همراه تنقلات مغذی در هر روز می‌تواند مناسب باشد. سعی کنید برنامه‌ای را دنبال کنید که زیاد محدود کننده نباشد. برنامه‌هایی که افراد را وادار به دنبال کردن موارد بسیار سخت و پیچیده می‌کنند، تاثیر مناسبی نخواهد داشت. بیشتر افراد نمی‌توانند از برنامه‌هایی پیروی کنند که بسیار محدود کننده هستند و از مواد بسیار کم کالری تشکیل‌ شده‌اند.

اگر از چنین رژیم‌های سختی برای کاهش وزن خود استفاده کرده‌اید، حالا نوبت آن است که رویکرد جدیدی را اتخاذ نمایید. باید مسیری را انتخاب کنید که به طور منطقی بتواند بقیه زندگی شما را مدیریت کند و بر روی سلامت و شادیتان نیز تاثیر منفی نداشته باشد.
شما می‌توانید “رفتارهای” بیشتری به دست بیاورید:

زمانی که شما به سرعت تمامی مواد غذایی را برای خود ممنوع می‌کنید، بدن بیشتر از همیشه خواستار آن خواهد بود. در عوض شما می‌توانید چنین موادی را تنها یک بار در هفته مصرف کنید و از آن لذت ببرید.

زمانی که می‌خواهید کاهش وزن خود را نگه دارید، می‌توانید به خودتان اجازه دهید هفته‌ای یک بار از مواد غذایی ممنوع استفاده نمایید. اما به یاد داشته باشید که افراط نکنید. مقدار مصرفی از این مواد به سطح فعالیت و متابولیسم بدن شما بستگی دارد. از ترازو استفاده کنید و مطمئن شوید که اضافه وزنی ندارید.
به طور منظم از ترازو استفاده کنید:

استفاده روزانه از ترازو نمی‌تواند انتخاب و تصمیم مناسبی باشد. استفاده نکردن طولانی مدت از آن نیز اشتباه بزرگی است. اگر نمی‌خواهید از بازگشت وزنتان شگفت زده شوید پس به طور مرتب از تراوز استفاده نمایید.

بر اساس تحقیقات انجام شده، افرادی که بیشتر از ۱۵ کیلوگرم وزن خود را از دست داده اند و توانسته‌اند این کاهش وزن را برای مدت طولانی نگه دارند، به طور متوسط هفته‌ای یک بار از ترازو استفاده کرده‌اند.

شما یک کارت گزارش خوب از پزشک دریافت خواهید کرد:

حتما شما هم می‌دانید که لیست طولانی از شرایط سلامتی وجود دارد که با کاهش وزن و نگه داشتن آن بهبود خواهد یافت. اما اگر بدانید این تغییر در کاهش وزن، چقدر تاثیر سریعی دارد شگفت زده خواهید شد.

شاخص‌های متابولیک مرتبط با دیابت نوع ۲ و بیماری‌های قلبی در عرض شش هفته بعد از کاهش وزن بهبود می‌یابد. از پزشک خود بخواهید سطح قند خون و چربی را بررسی کند. بعد از مشاهده نتایج خودتان را به خاطر دسترسی به این هدف، تحسین کنید.
شاید به دنبال یک بینش جدید باشید:

کاهش وزن چند کیلویی به تنهایی مسئله بدی خوبی است. اما برای برخی از افراد رسیدن به این کاهش وزن رضایت بخش نیست و نمی‌تواند آن‌ها را خوشحال کند.

خوب در این مرحله باید کارهای دیگری را نیز انجام دهید. با ارزش‌ترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که خود را با ظاهر جدید تنظیم و منطبق کنید. اینکار نیز ممکن است به زمان نیاز داشته باشد.

هر چند کاهش وزن برای بیشتر افراد باعث ایجاد اعتماد به نفس و جلب توجه افراد می‌شود.
ممکن است دوستان و اعضای خانواده به شما حسادت کنند:

رسیدن به اهداف کاهش وزن ممکن است باعث ایجاد حس حسادت در اطرافیان گردد. افراد زیادی وجود دارند که می‌خواهند راز لاغری شما را بدانند. در این میان برخی از افراد سعی می‌کنند شما را برای خوردن مواد ممنوعه تشویق نمایند.

به یاد داشته باشید که اگرچه خانواده یک منبع حمایتی خوب برای شماست اما رسیدن به این هدف می‌تواند حسادت را در میان برخی از افراد ایجاد کند.
ممکن است بعد از کاهش وزن، پوست افتاده‌ای داشته باشید:

یکی از مشکلات و نگرانی‌هایی که در مورد کاهش وزن زیاد وجود دارد، افتادن پوست یا به عبارت دیگر شل شدن آن است. بسته به ژنتیک و نوع پوستی که شما دارید، این افتادگی نیز متفاوت خواهد بود.

برخی از افراد عمل جراحی را برای برداشتن پوست اضافی انتخاب می‌کنند در حالیکه برخی دیگر تصمیم می‌گیرند به همین شکل زندگی کنند. اینکه چه راهی را انتخاب می کنید به شما بستگی دارد اما قبل از کاهش وزن باید این مسائل را به خوبی مد نظر داشته باشید.

منبع: مجله سلامت

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.