شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41368 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • پاسخ به یک سوال مهم : آیا دلار دوباره گران می شود؟
    11 مهر 1397 - 10:31
    شناسه : 139333
    0

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به دلایل موثر در کاهش نرخ دلار تاکید کرد که دولت باید تدبیری جدی برای ایجاد ثبات در بازار ارز داشته باشد و در غیر این صورت ممکن است قیمت ارز دوباره افزایش داشته باشد.

    پ
    پ

    صرافی - پاسخ به یک سوال مهم : آیا دلار دوباره گران می شود؟ - افزایش قیمت دلار

    به گزارش اقتصادآلاین، کاظم دلخوش اباتری در خصوص دلایل کاهش نرخ ارز گفت: چند عامل موجب کاهش قیمت ارز و بازگشتن بازار ارز به حالت اولیه شد؛ هر چند که هنوز ثبات ندارد.

    وی در ادامه افزود: یک عامل این است که کشورهای اروپایی اعلام آمادگی کردند که با ایران مبادله تجاری و اقتصادی خواهند داشت و این موضوع تاثیر خود را روی بازار ارز گذاشته است.

    این نماینده مجلس حرکات صورت گرفته در منطقه را از دیگر دلایل کاهش نرخ ارز اعلام کرد و اظهار داشت: در منطقه برخی کشورها با ما همراه هستند و برخی همراه نیستند. کشورهایی مانند امارات که با ما همراه نیستند و در حال همکاری با آمریکا هستند و به دنبال این بودند که به کشور ما به لحاظ ارز و سکه آسیب بزنند، بعد از حمله ای که یمن به امارات داشت، حساب کار دستشان آمد و حالا کار به جایی رسیده که سرمایه گذاران در حال ترک امارات هستند و این مساله بر بازار ارز کشورمان اثر داشت.

    وی در ادامه افزود: همچنین موشک های ۵۷۰ کیلومتری که توسط سپاه پاسداران به مواضع داعش شلیک شد و پایگاه های داعش را هدف قرار داد، مدنظر کشورهایی مانند عربستان قرار گرفته که به دنبال آشفته کردن بازار و اقتصاد ایران هستند.

    نماینده مردم صومعه سرا در مجلس با بیان اینکه برخی افراد دلارهایشان را در خانه نگهداری می کنند، گفت: آنهایی که ارز را در خانه ها نگه داشته بودند، زمانی که بازار را در سرازیری دیدند، ارزهایشان را برای فروش آوردند تا ضرر نکنند و به این ترتیب دلارهای خانگی به بازار برگشته است.

    دلخوش اباتری با اشاره به اینکه اقدامات بانک مرکزی چندان تاثیری در کاهش نرخ ارز نداشته است، اظهار داشت: اگر دولت تدبیر و مدیریت کند، بازار ارز با شرایط فعلی به سمت تثبیت می رود و گرنه باز هم قیمت ها برمی گردد و بالا می رود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.