شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • لاغری با تخم مرغ و سیب زمینی آب پر
    24 مهر 1397 - 12:11
    شناسه : 140399
    1

    اگر قصد لاغری دارید باید برنامه غذایی و ورزشی اصولی و منظم داشته باشید تا بدنتان آسیب نبیند.

    پ
    پ

    شکم - لاغری با تخم مرغ و سیب زمینی آب پر - لاغری

    اگر برنامه کاهش وزن دارید باید به غذاهایی که می خورید توجه بسیاری داشته باشید. مصرف غذاهای پرکالری هنگام رژیم لاغری تاثیر منفی بر برنامه کاهش وزن خواهد گذاشت به همین دلیل بسیار مهم است که رژیم غذاییتان کم کالری اما سرشار از مواد مغذی باشد. در این مطلب 5 ماده غذایی مفید برای رژیم لاغری را معرفی می کنیم.
    سیب زمینی آب پز

    شاید تصور کنید سیب زمینی غذایی پر کالری است اما اگر به شیوه ی صحیح طبخ شود نه تنها کالری زیادی ندارد بلکه برای کاهش وزن بسیار مفید است. بهترین شیوه طبخ سیب زمینی، آب پز کردن آن است که نه تنها فواید آن را از بین نمی برد بلکه جذب ویتامین آن در بدن را نیز افزایش می دهد. مصرف سیب زمینی آب پز در طول روز میل شما به خوردن غذا را کاهش می دهد و سبب دریافت کمتر مواد غذایی پرکالری و در نتیجه کمک به برنامه کاهش وزن می شود.
    تخم مرغ کامل

    تخم مرغ به خاطر داشتن میزان بالای کلسترول و چربی معروف است اما این ماده غذایی منبع خوب پروتئین باکیفیت همراه با کالری کم است. برای بهره بردن از تخم مرغ در برنامه لاغری، بهتر است صبح ها 1 عدد تخم مرغ آب پز به عنوان صبحانه مصرف کنید تا هم انرژی روزتان را تامین کنید و هم از خوردن مواد غذایی شیرین و چرب خودداری کنید.
    آووکادو

    آووکادو منبع غنی چربی های سالم، بویژه اسید اولئیک مونواشباع نشده هست که در روغن زیتون هم یافت می شود. وجود فیبر و پتاسیم نیز از دیگر مواد مغذی موجود در آووکادو هستند. به گفته محققان این میوه سبز جایگزین سالم تری برای مارگارین و کره است.
    میوه ها

    اکثر میوه ها سرشار از فیبر بوده و دارای میزان انرژی کمی هستند که آنها را تبدیل به جایگزین خوبی برای اسنک های پرکالری می نماید.
    مغزیجات آجیلی

    مغزیجات آجیلی مملو از چربی هستند و منبع گیاهی خوب پروتئین محسوب می شوند. یک غذای سالم برای قلب بوده و اکثراً حاوی اسیدهای چرب امگا-۳، فیبر و ویتامین E هستند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.