×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر

- افشای اطلاعات میلیون‌ها کاربر معروف در اینستاگرام - اینستاگرام

خبر افشای اطلاعات خصوصی و نقض حریم شخصی کاربران در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی همواره یکی از داغ‌ترین اخبار در سال‌های اخیر بوده است که متأسفانه تاکنون هیچ راهکاری برای جلوگیری از آن ارائه و در نظر گرفته نشده است.

حالا این طور که به نظر می‌رسد باری دیگر میلیون‌ها کاربر معروف و به اصطلاح اینفلوئنسر گرفتار افشای اطلاعات شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام شده اند و از این مساله نیز به شدت خشمگین شده‌اند.

وب سایت تک کرانچ در این باره می‌نویسد: ۴۹ میلیون اکانت و حساب کاربری در اینستاگرام مورد نفوذ هکرهای ناشناسی قرار گرفته که این اطلاعات را بدون گذرواژه بر روی سرویس وب آمازون قرار داده بوده‌اند.

این اطلاعات شامل اطلاعات ارزشمندی از کاربران همچون اطلاعات تماس، آدرس پست الکترونیکی، تصاویر پروفایل و تعداد فالوئرها (دنبال کنندگان) و میزان تأثیرگذاری محتوای به اشتراک گذاشته شده آنها را شامل می‌شود.

نخستین بار یک پژوهشگر امنیتی به نام آنوراگ سین بود که این پایگاه داده را یافت و کارشناسان فعال در تککرانچ نیز رد این اطلاعات افشا شده را در یک شرکت بازاریابی شبکه‌های اجتماعی مستقر در هند پیدا و ردگیری کردند. نحوه فعالیت این شرکت بدین صورت بوده است که با استفاده از شاخص‌های خاص خود به سایر افراد و شرکت‌ها کمک می کرده تا مبلغ پرداختی به افراد مشهور برای تبلیغات را تخمین بزند. البته این درحالیست که زمانی که کارشناس مربوطه با این شرکت تماس گرفت، تمامی اطلاعات مذکور از این پایگاه داده حذف شد و این شرکت نیز از پاسخ به سوالات کارشناسان خودداری کرد.

هنوز اینستاگرام و فیس‌بوک به عنوان شرکت مادر این شبکه اجتماعی محبوب و پرطرفدار، در خصوص افشای اطلاعات خصوصی مربوط به میلیون‌ها کاربر معروف و اینفلوئنسر واکنشی نشان نداده‌اند.

البته این مساله تازه‌ای نیست و همواره اطلاعات افراد و کاربران معروف مورد علاقه و هدف هکرها و مجرمان سایبری بوده است تا با فروش آنها به شرکت‌ها و پایگاه‌های داده به مبالغ موردنظر خود دست یابند.

ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.