شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • گیلان عاملی مهم در توسعه روابط ایران و روسیه است/ روسای جمهوری دو کشور بر حذف موانع توسعه دو کشور تأکید دارند
    22 خرداد 1398 - 10:32
    شناسه : 153795
    0

    استاندار گیلان گفت: رئیسان جمهوری ایران و روسیه بر حذف سریع موانع توسعه روابط دو کشور تأکید دارند و باید گام‌های موثری برداریم تا شاهد آثار آن باشیم.

    پ
    پ

    گیلان در مراسم جشن روز ملی روسیه - گیلان عاملی مهم در توسعه روابط ایران و روسیه است/ روسای جمهوری دو کشور بر حذف موانع توسعه دو کشور تأکید دارند - استاندار گیلان

    مصطفی سالاری در مراسم جشن روز ملی روسیه که در سرکنسولگری این کشور در رشت برگزار شد، ضمن تبریک روز ملی روسیه به نمایندگان دولت و اتباع روسیه در استان گیلان، به توسعه روابط و همکاری‌های متقابل و مشترکی که بین دو کشور باید وجود داشته باشد، اشاره و اضافه کرد: یکی از محورهای قابل توجه که در تاریخ روابط ایران و روسیه به عنوان نقطه مثبت و درخشانی از همکاری و نقش‌آفرینی متقابل و سازنده بین دو کشور یادآوری می شود؛ شکل گیری برجام بوده است.

    استاندار گیلان افزود: برجام اگرچه ماهیتاً سیاسی بوده اما آثار اقتصادی بویژه برای دو کشور ایران و روسیه داشته است.

    سالاری ادامه داد: گیلان در مباحث امنیتی و منطقه‌ای، استفاده و صیانت از دریای کاسپین، مبادلات و مراودات تجاری و اقتصادی و حوزه های مشابه دیگر، عاملی مهم در توسعه روابط دو کشور است.

    نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به تقویت بیش از پیش ارتباط خوب و عمیق بین تجار ایران با تجار روسیه با انتخاب رییس اتاق بازرگانی استان گیلان به عنوان رییس اتاق مشترک ایران-روسیه خاطرنشان کرد: امیدواریم برخی موانع توسعه و تسهیل روابط بین تجار دو کشور هر چه سریعتر رفع شود.

    وی با بیان اینکه رئیسان جمهور دو کشور بر حذف سریع این موانع کوچک تأکید دارند، خاطر نشان کرد: با توجه به فضای محدودی که وجود دارد وظیفه مهمی در توسعه روابط داریم تا گام‌های خوبی برداریم و شاهد آثار آن باشیم زیرا نقش‌آفرینی بین‌المللی استان گیلان و پیشگامی ما در توسعه روابط ایران با روسیه، در راستای اراده سران دو کشور است.

    سالاری به برگزاری جلسات و کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور در هفته آینده اشاره کرد و گفت: فرصت خوبی است که می‌تواند تسریع کننده روابط تجاری، اقتصادی و اجتماعی و تدوین سازوکارهایی برای تسهیل و تسریع مراودات دو کشور باشیم.

    وی با اشاره به اینکه آثار اقدامات و پیگیری‌های مرتبط با توسعه روابط دوطرفه در استان گیلان نظیر راه‌آهن، بنادر و نیز تدوین مقررات برای تسهیل و تسریع مبادلات تجاری صرفاً محدود به گیلان نیست، افزود: مجموع امور مذکور نقش و آثار ملی دارند که امیدواریم از این ظرفیت‌ها برای توسعه روابط دو کشور استفاده کنیم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.