×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

نوبخت

محمدباقر نوبخت صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در رشت با بیان اینکه رسانه‌های گیلان در حوزه نقد در کشور سرآمد هستند اظهار داشت: نقد و نظارت بر عملکرد مسئولان موجب توسعه و پیشرفت جامعه می‌شود و رسانه‌های گیلان در این مورد عملکرد بسیار خوبی دارند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به مسائل زیست محیطی و پسماند گیلان گفت: تجمع زباله در سراوان باعث آزار همگان شده است و باید بررسی شود بودجه اختصاص داده شده برای پسماند گیلان چند درصد از مشکلات را حل کرد و بسیاری از فعالان دعوت شدند و باید با یک برنامه واقع‌بینانه مشکلات را رفع کنیم.

وی تصریح کرد: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای ایجاد ۲۶ هزار فرصت شغلی ۸ برنامه تهیه کند و بررسی شود در حوزه‌های مختلف مانند احیای بناهای فرسوده، حوزه کشاورزی چه میزان فرصت شغلی برای جوانان وجود دارد و برای ساماندهی آن امور چه میزان اعتبار لازم است.

نوبخت افزود: کشورهای توسعه یافته حدود ۴۰ درصد و کشورهای جهان سوم کمتر از ۳۰ درصد از درآمد خود را از طریق مالیات دریافت می‌کنند و به‌علت عدم پرداخت مالیات بخش وسیعی از افراد و معافیت‌های مالیاتی نمی‌توانیم هزینه‌های خود را از این طریق جبران کنیم و بایستی به فروش نفت و اوراق و اسناد روی آوریم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه درآمدها و هزینه‌ها به یک اندازه افزایش پیدا نمی‌کنند عنوان کرد: اقتصاد ما دچار ناطرازی ساختاری است و کسری بودجه در همه دولت‌ها وجود دارد و تورم زا بودن ساختار اقتصادی ایران به دلیل بیشتر بودن رشد تقاضا از عرضه باید اصلاح شود.

وی با تاکید بر اینکه سازمان برنامه و بودجه برنامه‌ای جامع برای اصلاح ساختار اقتصادی دارد خاطرنشان کرد: ناطرازی اقتصادی و بودجه کشور با حذف چهار صفر از پول ملی حل نمی‌شود بلکه برای اصلاح اعداد و ارقام برای این کار اقدام کردیم.

نوبخت افزود: آزادراه رشت ـ قزوین نباید باعث نابودی اقتصاد کشاورزی در گیلان شود و این آزادراه طوری طراحی شد که فقط برای تسهیل عبور به سمت تهران باشد و آزادراه دیگری نیز در کنار آن است که امروز برای آماده‌سازی آن اقدام می‌شود و تا سال آینده به بهره‌بردای می‌رسد.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه واردات برنج قانونی است اما نباید در زمان فروش برنج ایرانی انجام شود گفت: قیمت برنج بسیار افزایش یافته است اما این پول به جیب دلالان می‌رود و دولت جلوی این کار را می‌گیرد و برای حمایت از کشاورزان از ورود برنج وارداتی جلوگیری می‌کنیم.

وی ابراز داشت: انتخاب استاندار گیلان در مراحل پایانی است و وزیر کشور گزینه‌های مطرح شده را بررسی می‌کند و معتقد هستم بهتر این است که استاندار گیلان بومی باشد اگرچه حل مسائل استان در اولویت قرار دارد و تعصبی بر بومی بودن اشخاص نیست.

نوبخت با بیان اینکه رسانه‌های خارجی به‌طور شبانه‌روزی فعالیت‌های دولت و اطلاعات نشر یافته از طریق رسانه‌های داخلی را رصد می‌کنند خاطرنشان کرد: نمی‌توان بسیاری از مسائل مانند بدهی‌های دولت یا کسری بودجه را به‌صورت شفاف اعلام کرد زیرا باعث سوءاستفاده معاندان و رسانه‌های ضد انقلاب می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه به وضعیت بیمه خبرنگاران گیلانی اشاره کرد و بیان داشت: آمادگی دارم برای تکمیل فرآیند بیمه خبرنگاران گیلانی هرگونه همکاری با وزارت ارشاد گیلان داشته باشم و همچنین قطار ویژه‌ای برای اصحاب رسانه استان درنظر گرفته شود تا به مشهد مقدس بروند.

تسنیم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.