پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41448 تعداد نوشته های امروز : 15 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • شهردار رشت با نماینده تام الاختیار فرماندار بصره دیدار و گفتگو کرد
    06 آذر 1398 - 23:58
    شناسه : 162337
    1

    دکتر حاج محمدی هنگام بازدید از نمایشگاه « صنایع غذایی، نان و شیرینی و نوشیدنی » با سیدجلال نعیم موسوی نماینده تام الاختیار فرماندار بصره عراق درباره همکاری های متقابل به بحث و تبادل و نظر پرداخت.

    پ
    پ

    img 3816 - شهردار رشت با نماینده تام الاختیار فرماندار بصره دیدار و گفتگو کرد - رشت

    دکتر ناصر حاج محمدی، در نخستین روز از نمایشگاه « صنایع غذایی، نان و شیرینی و نوشیدنی » در غرفه شهر خلاق خوراک شناسی رشت در دیدار با سیدجلال نعیم موسوی اظهارکرد: رشت از سال ۲۰۱۵‌ به عنوان شهرخلاق خوراک شناسی در یونسکو به ثبت رسیده است.

    وی در تشریح ظرفیت ها و توانمندی های رشت گفت: رشت بزرگترین ‌پارک جنگلی را متصل به خود دارد و سالانه ۳۰‌ میلیون گردشگر به این شهر سفر می کنند.

    شهردار رشت با اشاره به وجود اولین داروخانه، کتابخانه و تماشاخانه در این شهر خاطر نشان کرد: از این رو رشت به شهر اولین ها معروف و شناخته شده است.

    حاج محمدی گفت: رشت معروف به شهر برنج است و ادامه داد: رشت به عنوان دروازه اروپا نیز شناخته می شد.‌

    img 3849 - شهردار رشت با نماینده تام الاختیار فرماندار بصره دیدار و گفتگو کرد - رشت

    شهردار رشت با اشاره به پخت بیش از ۲۰۰ نوع غذا در شهر خلاق خوراک‌شناسی رشت گفت: این شهر در زمینه خوراک و صنایع غذایی نیز توریست پذیر است.

    حاج محمدی همچنین از سابقه فرهنگی رشت سخن گفت وخاطر نشان‌کرد: بزرگان زیادی در سطح دنیا همچون بزرگترین جراح مغز و اعصاب جهان، معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور ایران، متولد رشت و برخاسته از این شهر هستند.

    وی همچنین خواهان دیداری مفصل تر با مهمانان حاضر شد و اظهار امیدواری کرد که درمدت اقامتشان در شهر رشت بتوانند از مراکز گردشگری و دیدنی رشت دیدن نمایند.

     شهردار رشت گفت: چه بسا که در مدت اقامت، همچون دیگر مهمانان وگردشگران، بتوانند با خوراکی های بومی و اصیل رشت بیشتر آشنا شوند.

    عضو شورای شهر رشت نیز با اشاره به غرفه شهر خلاق رشت در این‌نمایشگاه، اظهارکرد: در این غرفه ها بانوان‌ محلی فرآورده های کشاورزی خود را به معرض دید عموم می گذارند.

    img 3821 - شهردار رشت با نماینده تام الاختیار فرماندار بصره دیدار و گفتگو کرد - رشت

    محمد حسن عاقل منش گفت: این کدبانوهای گیلانی، غذاهای محلی را از مزرعه تا سفره ارائه می دهند.

    وی افزود: هرچندکه تنوع غذاهای محلی گیلان و رشت بسیار زیاد است اما به دلیل محدودیت فضا، تنهاحدود ۸۰ نوع غذا درغرفه ها موجود است.

    این عضو شورای شهررشت در پایان خواهان تعامل بیشتر سرمایه گذاران عرصه خوراک بصره عراق با مجموعه مدیریت شهری رشت شد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.