×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

ناصر حاج محمدی 1 - شهردار رشت: شهر دوستدار کودک پیوندی برای برنامه ریزی نسل آینده - رشت

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، شهردار این کلانشهر در دومین سالانه شهر پژوهی شهرداری رشت که صبح چهارشنبه در تالار گفتگو برگزارشد اظهار کرد: هفته پژوهش بهانه ای برای گردهمایی پژوهشگران برای توسعه علمی، فرهنگی و اجتماعی شهرهای خلاق است.

ناصر حاج محمدی شهرهای خلاق امروز را همان شهرهای هوشمند خواند و باتاکید بر لزوم قدردانی از پژوهشگران در این هفته گفت: پژوهش های بدون هزینه ای که در راستای توسعه شهری و حذف مشکلات شهروندان صورت می گیرند قابل ستایش بوده و باید مورد حمایت قرار بگیرند.

وی با اشاره به لقب رشت به عنوان شهر اولین ها، افزود: امید است شهر رشت پیشرو در زمینه شهر دوستدار کودک و مبتنی بر تمام اولین پژوهش های بین المللی باشد.

شهردار رشت خاطر نشان کرد: روشن است که حوزه اجتماعی به ویژه شهر دوستدار کودک برای اعضای شورای شهر ارزشمند است و شهری که مجموعه مدیریت شهری آن، اینگونه به مسائل فرهنگی می نگرند بی شک در زمره موفق ترین شهر ها خواهد بود.

حاج محمدی گفت: باید برای نسل آینده از امروز برنامه ریزی شود و شهر دوستدار کودک باید پیوندی برای این برنامه ریزی ها باشد.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری رشت نیز در این نشست با بیان اینکه شهر دوستدار کودک اهداف ارزشمندی دنبال می کند اظهار کرد: اگر این اهداف در سطح شهر پیاده شود عواید زیادی برای شهروندان به همراه خواهد داشت.

ویسی ادامه داد: شهر دوستدار کودک‌ ساختار هدفمندی برای ایجاد نشاط و شکوفایی استعدادهای کودکان دارد.

وی افزود: شهرداری رشت اولین شهرداری بود که شهر دوستدار کودک در آن شکل گرفت و اگر قرار است این مهم در این شهر به ثمر برسد باید برای آن برنامه ریزی مناسبی صورت بگیرد.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری رشت خواستار کمک نهاد های مرتبط با شهر دوستدار کودک شد و اضافه کرد: در غیر این صورت طرح بر روی زمین باقی خواهد ماند.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، تجلیل از برگزیدگان جشنواره های پژوهشگر و پروپوزال برتر کارکنان شهرداری این شهر از جمله برنامه های نشست تخصصی شهر دوستدار کودک بود.

در این مراسم، علاوه بر شهردار رشت، جوانی رییس اداره مجامع و سازمان های بین المللی و امور بین الملل وزارت کشور، فاطمه شیرزاد رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورای شهر رشت، رضا رسولی، محمد حسن عاقل منش و محمد حسن علیپور از اعضای شورای این شهر، متین عاشوری مدیر نوسازی و تحول اداری شهرداری، محجوب مدیر اداره مطالعات و پژوهش شهرداری رشت نیز حضور داشتند.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.