جمعه, 7 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41448 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • استفاده از شیشه های دکوراتیو در مدرن سازی ساختمانها
    25 دی 1398 - 21:14
    شناسه : 165261
    0

    امروزه انواع لوازم و محصولات شیشه‌ای با کاربرد‌های متفاوت تولید شده‌اند که به راحتی برای مدرن‌سازی خانه‌های شخصی و شرکت‌های تجاری می‌توان از آنها استفاده کرد.

    پ
    پ

    امروزه ساختمان‌های مدرن و خانه‌های امروزی محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده‌اند به طوری که تمام افراد به دنبال روش هایی برای مدرنسازی خانه های خود هستند. طراحان و سازندگان ساختمان‎ها همواره دنبال روش های متفاوت و خلاقانه برای طراحی و ساخت خانه‌های امروزی هستند. در تمام این روش ها استفاده از شیشه یک امر بدیهی و انکارناپذیر است. شیشه‌ها نقش اساسی و مهمی در دکوراسیون ساختمان‌ها دارند. از انواع شیشه ساده، شیشه طرح دار، شیشه رنگی، شیشه لاکوبل و….. برای زیباسازی و مدرن سازی دکوراسیون داخلی و خارجی در انواع ساختمان استفاده می‌شود. در زمان‌های قدیم شیشه‌ها تنها در دو نوع ساده و رنگی وجود داشتند که از نوع رنگی آنها در اندازه‌های کوچک در درب ها و پنجره های خانه‌های بزرگ و قدیمی استفاده می‌شد. امروزه انواع لوازم و محصولات شیشه‌ای با کاربرد‌های متفاوت تولید شده‌اند که به راحتی برای مدرن‌سازی خانه‌های شخصی و شرکت‌های تجاری می‌توان از آنها استفاده کرد.

    از جمله این محصولات می‌توان به شیشه هوشمند که به صورت مات و شفاف در دسترس قرار می‌گیرد، آینه کاری و آینه دکوراتیو برای سایر قسمت‌های ساختمان که بیشتر در قسمت‌های خارجی ساختمان استفاده می‌شود، کابین دوش که دارای دیواره‌های شیشه‌ای است و در نهایت یک حمام کوچک حاوی دوش اشاره کرد. این تنها قسمت کوچکی از لوازم مخصوص دکوری از جنس شیشه برای استفاده در دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان ها است. امروزه با پیشرفت تکنولوژی، هر روزه شاهد بوجود آمدن لوازم جدید و کاربردهای بسیار زیادی از شیشه در طراحی و ساخت، در ساختمان‌های متفاوت هستیم.

    1 2 - استفاده از شیشه های دکوراتیو در مدرن سازی ساختمانها - tetraglass.ir

    شیشه هوشمند و استفاده از آن در دکوراسیون داخلی

    شیشه هوشمند یک نوع شیشه است که با استفاده از تکنیک‌های مدرن و امروزی ساخته شده است. این نوع شیشه برای تنظیم میزان جذب نور در شیشه‌ها بوجود آمده است. می‌توان با استفاده از قابلیت‌های در نظر گرفته شده برای این نوع شیشه، از هر دو نوع شیشه مات و شفاف در یک شیشه استفاده کرد. با یک محرک این شیشه ها به نوع مات تبدیل شده و می‌توان دوباره آنها را در نوع شفاف قرار داد. کاربرد این شیشه ها بسیار زیاد است. برای مثال می‌توان به دیواره‌های پارتیشن مدیریت در سایر شرکت‌ها اشاره کرد. اتاق مخصوص مدیر در شرکت‌ها باید دارای دیوار‌های مات باشد تا کارمندان به آن دید نداشته باشند. چرا که در اتاق مدیر ممکن است اتفاق های محرمانه صورت گیرد.

    با توجه به این نکته معمولا اتاق مدیر را در قسمت مناسب با اقدامات امنیتی ویژه‌ای درست می‌کنند. زمانی که از شیشه ها برای دکوراسیون داخلی استفاده می‌کنند، استفاده از یک متریال دیگر برای ساخت اتاق مدیر تاثیرات منفی در دکوراسیون قسمت‌های دیگر شرکت می‌گذارد. بدین ترتیب می‌توان از شیشه های هوشمند استفاده کرد که خیلی راحت می‌تواند به حالت مات تغییر پیدا کند. شیشه هوشمند علاوه بر تغییر در دید زاویه داخلی می تواند تاثیر زیادی در جلوگیری از ورود نور خورشید به داخل داشته باشد. این ویژگی بسیار پر اهمیت و ضروری است چرا که مانع ورود و تاثیرات مخرب نور خورشید به داخل اتاق و در نهایت سلامت افراد می‌شود. این روز‌ها به سادگی می‌توان با استفاده از فناوری نانو ویژگی‌های بسیار کاربردی و زیادی را به شیشه ها اضافه کرد. شیشه های هوشمند را می‌توان در نوع رنگی و ساده مورد استفاده قرار داد.

    2 2 - استفاده از شیشه های دکوراتیو در مدرن سازی ساختمانها - tetraglass.ir

    استفاده از آینه کاری و آینه دکوراتیو در دکوراسیون داخلی

    یکی از کاربرد‌های شیشه در دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان‌ها استفاده از آینه کاری و انواع آینه‌های دکوراتیو است. همه شما با این کاربرد شیشه به خوبی آشنا هستید و این نوع دکور را در ساختمان‌های متفاوتی مشاهده کرده‌اید. البته از این نوع کاربرد شیشه بیشتر در ساختمان‌های بزرگ و قیمتی استفاده می‌شود. ولیکن امروزه برای سایر ساختمان‌های مدرن از این نوع کاربرد شیشه خیلی زیاد استفاده می‌کنند. آینه ها می توانند با قابلیت های ویژه‌ای که دارند میزان انعکاس و روشنایی را با شکلی زیبا در دکوراسیون داخلی ایجاد کنند. در فرهنگ کشور ما استفاده از آب و آینه در برخی مراسم ها نشانه روشنایی و شادی است. به همین دلیل سعی می شود که از آنها در مواقع حساس و پر اهمیت به مراتب استفاده شود.

    آینه دکوراتیو جزء بهترین لوازم تزئیناتی و دکوری مخصوص منازل شخصی محسوب می‌شوند. می‌توان با استفاده از آینه ها در طرح ها و شکل های گوناگون، طرح های بسیار خلاقانه و حرفه‌ای را برای دکوراسیون خانه ها استفاده کرد. این نوع کاربرد شیشه برای داخل و خارج ساختمان‌ها در قسمت های معمول است. ولیکن می‌توان از لوازم دیگری مثل کابین دوش، برای دکوراتیو کردن حمام ها استفاده کرد. کابین دوش حمام یک قسمت مخصوص برای دوش گرفتن است که داخل یک کابین شیشه‌ای قرار گرفته است. این نوع کابین‌ها دارای دربی از جنس شیشه است که معمولا به صورت کشویی باز می‌شود. می‌توان توسط پنل کنترلی در قسمت‌های مخصوص این نوع کابین و دوش آن را کنترل کرد. برای استفاده در کنار یک وان بسیار مناسب است که امکان دوش گرفتن و استحمام کوتاه مدت را برای شما فراهم می‌کند.

    ثبت دیدگاه

    1 دیدگاه برای “استفاده از شیشه های دکوراتیو در مدرن سازی ساختمانها”
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.