×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

ذبیح نیکفر 1 - بیمارستان‌های گیلان قادر به ارائه خدمات به مسافران نیستند/ طلب استمداد مردم این استان از پزشکان سراسر کشور - با مردم

ذبیح نیکفر لیالستانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح جزییات نحوه ارائه خدمات به بیماران مبتلا به کرونا در استان گیلان، در توصیه به مسافران، گفت: هیچ مسافری برای گردش به گیلان سفر نکند، چرا که بیمارستان‌های این استان امکاناتی برای ارائه خدمات به مسافران بیمار ندارند و در این مورد با مسئولان حوزه سلامت هم هماهنگ می‌کنیم تا در جریان باشند که ما مسئولیتی را در این خصوص نمی‌پذیریم.

نحوه مقابله مسئولان گیلان با کاسبان بیماری کرونا

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی، در مورد انتشار اخباری مبنی بر سوءاستفاده برخی در استان گیلان برای فروش داروهای مورد نیاز بیماران مبتلا به کرونا با قیمت‌های گزاف، ادامه داد: روز گذشته در جلسه‌ای با حضور نمایندگان گیلان در مجلس و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی این استان مصوب شد که در هر شهر یک داروخانه مشخص به توزیع داروی مورد نیاز مبتلایان به کرونا اقدام کند، همچنین قرار شد سامانه‌ای برای ارائه اطلاعات لازم در این زمینه طراحی شود.

وی با اشاره به نحوه ارائه خدمات به بیماران مبتلا به کرونا از طریق سامانه، تصریح کرد: افراد با ثبت کدملی در این سامانه می‌توانند به داروی مورد نیازشان دسترسی پیدا کنند، ضمن اینکه این امر مانع از سوءاستفاده محتکران و گرانفروشان می‌شود، از سوی دیگر راهی برای ممانعت از ازدحام جمعیت جهت تامین دارو بوده که خود عاملی برای اپیدمی بیماری کرونا است.

نیکفر لیالستانی خاطرنشان کرد: مهمترین مشکل در زمان بروز بحران در کشور این است که تعدادی از افراد با این تصور که با آنها برخورد جدی نمی‌شود، اقدام به احتکار لوازم مورد نیاز مردم و گرانفروشی می‌کنند، کما اینکه در شرایط کنونی این امر در خصوص عرضه ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی‌کننده مصداق دارد و رفع این مشکل نیز در گروی این است که یا دولت اقدام به توزیع امکانات لازم برای پیشگیری از اپیدمی بیماری کرونا کند یا بر روند ارائه خدمات توسط بخش خصوصی نظارت دقیقی داشته باشد.

گیلان در اپیدمی بیماری کرونا بدترین وضعیت را در کشور دارد

وی افزود: انتظار می‌رود مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امکانات بیشتری را در اختیار مراکز درمانی گیلان قرار دهند، چرا که این استان از نظر اپیدمی بیماری کرونا بدترین وضعیت را در کشور دارد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: حداقل امکاناتی که باید در اختیار مراکز درمانی گیلان قرار گیرد، وسایل مورد نیاز برای تامین حفاظت فردی جهت ممانعت از اپیدمی این بیماری است، و این در حالی است که تمام اقدام مسئولان حوزه سلامت به تامین تخت و امکانات مورد نیاز آی سی یو متمرکز شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، در ادامه از پزشکان و پرستاران فعال در سراسر کشور خواست تا در جهت ارائه خدمات به بیماران مبتلا به کرونا به مراکز درمانی استان گیلان کمک کنند.

قدردانی از اقدام درخور سپاه برای کمک به مردم استان گیلان

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی، در پایان از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جهت ضدعفونی اماکن و معابر عمومی قدردانی کرد که در این زمینه سربلند بوده و خوش درخشیده‌اند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.