جمعه, 7 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41448 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • جاذبه های دیدنی کرمان
    16 فروردین 1399 - 14:17
    شناسه : 169458
    0

    ما در این مطلب قصد داریم تا شما را با جاذبه های گردشگری کرمان آشنا کنیم، در ادامه با ما همراه باشید.

    پ
    پ

    سالانه گردشگران بسیاری با تهیه بلیط هواپیما کرمان، به این شهر زیبا، که دارای طبیعتی بکر و منحصر به فرد است سفر می کنند. در کرمان جاذبه های طبیعی، تاریخی، هنری و فرهنگی و مذهبی بسیاری وجود دارد و همین باعث شده تا در میان گردشگران بسیار محبوب باشد. این شهر در کویری ترین قسمت کشور قرار دارد و یک گزینه عالی برای کسانی است به کویر نوردی علاقه دارند.

    هر یک از جاذبه های طبیعی این شهرمتعلق به یکی از دوره های حکومتی شاهان سرزمین مان است و می توان گفت که تاریخی ترین بناها در این شهرقرار دارند. برای سفر به کرمان راه های مختلفی وجود دارد که برخی از مردم سفر های زمینی و تهیه بلیط قطار کرمان را ترجیح می دهند، چراکه دوست دارند از تماشای مناظر در حین سفر لذت ببرند.

    تهیه بلیط اتوبوس کرمان، برای شهرهایی که در نزدیکی این شهر قرار دارند، بهتر است چراکه کرمان به اکثر شهرهای ایران دور تر است و به همین خاطر سفر با اتوبوس تنها برای شهرهای نزدیک توصیه می شود. کرمان از لحاظ موقعیت جغرافیایی و شرایط اقلیمی در هر قسمتی از شهر دارای آب و هوایی متفاوت است. برای مثال در قسمت شمالی شهر، آب و هوا خشک و معتدل و در قسمت شمال غربی و مرکزی شهر هم آب و هوا بسیار مرطوب و گرم می باشد. در جنوب شرقی هم هوا تا حدودی گرم تر از سایر نقاط شهر است.

    با این وجود و بر اساس تحقیقات سازمان آب و هوا شناسی کرمان، این شهر دارای سه مدل آب و هوای متفاوت است. این سه شامل نیمه استوایی، کویری و معتدل و سردسیری می باشد. با تمامی این تفاسیر بهترین زمان برای سفر به کرمان از لحاظ آب و هوایی فصل بهار است. در اینفصل آب و هوا معتدل تر از هر زمان دیگری می باشد و این شهر هم مانند دیگر شهرهای ایران در فصل بهار به زیباترین حالت ممکن می رسد. ما در این مطلب از سایت مستر بلیط قصد داریم تا شما را با جاذبه های گردشگری کرمان آشنا کنیم، در ادامه با ما همراه باشید.

    شازده ماهان کرمان - جاذبه های دیدنی کرمان - بلیط اتوبوس کرمان

    1. باغ شازده ماهان کرمان

    یکی از بزرگترین باغ های ایران، باغ شازده ماهان است که قدمت آنمتعلق به دوران حکومتی قاجار ها می باشد. این باغ بع دستور محمد حسن خان یکی از سرداران ایرانی که حاکم وقت کرمان هم بود، ساخته شد. این باغ درست در سال ۱۲۳۸ بنا شد و یکی از جذابیت هایش این است که درست در میان کویر بنا شده است. باغ شازده ماهان تنها در ۲ کیلومتری شهری با همین  نام قرار گرفته است. شهر ماهان تنها ۳۵ کیلومتر با کرمان فاصله دارد. برای دسترسی به مسیر این شهر می توانید به جاده ی کرمان بم رفته و بعد از اینکه۳۵ کیلومتراز مسیر را رانندگی کنید به این شهر خواهید رسید. باغ ماهان در دل کویر قرار گرفته و برخی از گردشگران و توریست ها آن را به بهشتی در دل دوزخ مثال می زنند. این باغ سال هاست که به عنوان یک اثر جهانی و تاریخی در سازمان یونسکو به ثبت جهانی رسیده است. باغ شازده ماهان در مسیری به نام مسیر جاده ابریشم قرار گرفته و این موقعیت مکانی در گذشته سبب شده است که اهمیت بیشتری داشته باشد.

    در این باغ جویبارهایی خروشان و درختانی سر به فلک کشیده در دل کویر وجود دارد و به همین خاطر است که آن را بهشتی در دل کویر می نامند. آخر کدام بهشتی در دل کویر آب خروشان و خنک و درختان سر سبز و سر به فلک کشیده دارد؟! شاید برای تان سوال پیش بیاید که یک چشمه خروشان آن هم در وسط کویر چگونه به وجود آمده است؟ در پاسخ باید بگوییم که آب این چشمه یا قنات از رودخانه ای به نام رودخانه تیگران تامین می شود. از طرف دیگر شیب تند زمین سبب می شد که آب باجریانی ملایم رو به باغ بیاید و شبیه به یک جویبار عمل کند. این آب تنها به باغ شازده ماهان ختم نمی شود و به روستایی دیگر هم که نامش روستای مقسم تیگران است هم منتهی می شود.

    1. ارگ بم کرمان

    ارگ بم سایل هاست که به عنوان نماد و امضایی برای شهر کرمان شناخته می شود. این ارگ در شمال شرقی بم کرمان واقع شده است و از هر قسمت به یک جایی منتهی می شود، برای مثال از ضلع شمال به رودخانه بم متصل است و از سمت شرق به یک یخچال قدیمی و قسمتی از مسجد رسول و همچنین باغ های دروازه، د از ضلع جنوبی هم به یکی از پارک های تازه ساخته شده ارگ منتهی می گردد و از ضلع غربی هم به محله مزار خواجه مراد متصل می باشد. این ارگ قسمت های مختلفی از بم را شامل می شود، برای مثال قسمتی از شهر قدیم و قلعه قریب را در بر می گیرد و مساحت هر یک تقریبا ۲۰ هکتار می باشد و مساحت قلعه قریب هم حدود ۶ هزار هکتار است.

    در خصوص به وجود آمدن ارگ بهم اختلاف نظرهای فراوانی وجود دارد و هر یک از باستان شناسان نظری مختلفی در این باره می دهند. برخی از آن ها معتقد هستند که این ارگ دوره هخامنشیان یا اشکانیان ساخته شده است. اما پس از زلزله وحشتناکی که صورت گرفت، بسیاری از باستان شناسان باع توجه به تخریب بیشتر قسمت های ارگ، این احتمال را هم دادند که شاید قدمت آن متعلق به دوران تیموری تا قاجار باشد!  برای مثال قسمت هایی مانند ایوان ها و مسجد ها که دارای اندازه های مختلفی هستند، متعلق به حکومت سامانیان می باشد.

    کرمان - جاذبه های دیدنی کرمان - بلیط اتوبوس کرمان

    1. بازار کرمان

    بازار کرمان با نام های مختلفی شناخته می شود و برخی آن را بازار بزرگ نیز می نامند. این بازار بسیار بزرگ است و مساحت آن به گونه ای می باشد که از میدان ارگ شروع شده و تا میدان مشتیاقیه ادامه دارد. در این بازار آثار های تاریخی وجود دارد و شاید فکر کنید که بازار نمی تواند جزء جاذبه های گردشگری باشد! اما بازار کرمان از اینقضیه مستثنی است. شما در واقع با بازدید از بازار کرمان با یک تیر دو نشان می زنید چراکه علاوه بر گشت و گذار و بازدید و خرید، می توانید از جاذبه های گردشکری و قدیمی که در این بازار وجود  دارد دیدن نمایید. باستان شناسان بر این باوراند که حدود ۶۰ درصد از آثار تاریخی کرمان در این بازار قرار دارد. این بازار از مجموعه های مختلفی تشکیل شده است. بازار گنجعلی خان، بازار اختیاری، بازار مظفری، بازار قدمگاه، بازار قلعه محمود و بازار کفاش ها و  کلاه مال ها از جمله بازارهایی است که در بازار بزرگ کرمان قرار دارند. در بخش های مختلف این بازار چهار سوق هایی وجود دارد که قسمت های مختلف را به یکدیگر متصل می کند. بازار بزرگ کرمان که آن را با نام بازار سنتی کرمان نیز می شناسند در تاریه ۲۵ اردیبهشت سال ۱۳۸۰ با شماره ثبت ۳۸۵۶ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

    شاه نعمت الله ولی کرمان - جاذبه های دیدنی کرمان - بلیط اتوبوس کرمان

    1. آرامگاه شاه نعمت الله ولی کرمان

    شاه نعمت ولی که با نام سید نورالدین شاه نعمت الله ولی ماهانی کرمانی معروف است، یکی از بزرگترین و مشهور ترین صوفیان و فیسوف های ایرانی است که در سلسه نعمت اللهی وجود داشته و این سلسه به اون منصوب شده است. این فیلسوف بزرگ و بنام کشور در دوره هشتم و نهم هجری طریقتی جدید در تصوف ایجاد نمود و کاری کرد که پیروان سایر طریقت ها بسیار تحت تاثیرش قرار بگیرند. این فیلسوف یکی از بزرگترین و بهترین شعرای ایران و قطب دراویش نعمت اللهی هم بوده است. به طور کلی این عالم بزرگ مقامی بلند بالا در این راه داشته و آرامگاه او در شهر ماهان که در نزدیکی کرمان است، قرار دارد. برای آن دسته از گردشگرانی که به چنین تاریخی و چنین شخصیت های بزرگی علاقه مند هستند، بازدید از آرامگاه این فیلسوف بزرگ یک سعادت بزرگ است.

    راین - جاذبه های دیدنی کرمان - بلیط اتوبوس کرمان

    1. ارگ راین

    ارگ راین یکی دیگر از جاذبه های تاریخی کرمان است که در ۱۰۰ کیلومتری این شهر قرار دارد. نام این ارگ در یکی از کتب تاریخی کرمان که در قرن اول هجری نوشته شده است و همین موضوع دلالت برا این دارد که این ارگ تا چه اندازه قدمتی و تاریخی است و چه اتفاقات پر فراز و نشیبی را به چشم دیده است. بسیاری از کاوش گران باستانی هم نظری عکس این دارند و معتقد هستند که این ارگ متعلق به دوران حکومتی ساسانیان است. ارگ راین یکی از استراتژیک ترین پیاگاه های نظامی در آن دوره بوده و از لحاظ موقعیت مکانی در بهترین جای شهر قرار داشته است. این ارگ بر روی دامنه ای با ارتفاع ۲۲۰ متر قرار دارد به همین خاطر آب و هوایش بسیار خاص و ویژه است. قلعه راین یکی از مهم ترین نمادهای شهر کرمان است که پس از گذشت سال ها و وقوع زلزله و دیگر حواث طبیعی هنوز هم پار برجاست.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.