×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

تصویر هوایی منطقه آزاد انزلی - واحدهای اقتصادی آسیب‌دیده منطقه آزاد انزلی تسهیلات حمایتی دریافت می‌کنند - انزلی

وحید طالب‌پور صبح امروز در نشست کارگروه بانکی و توسعه خدمات مالی منطقه آزاد انزلی اظهار داشت: استمهال اقساط کسب و کارهای متأثر از شیوع ویروس کرونا از جمله مراکز تولید و توزیع پوشاک، کیف و کفش، صنایع دستی، رستوران‌ها، مراکز اقامتی، ورزشی و فرهنگی در اسفند ماه ۹۸ و دو ماه ابتدایی سال ۹۹ طبق نظر بانک مرکزی اِعمال شده است.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد انزلی از پرداخت تسهیلات جدید به واحدهای متقاضی توسط بخش خصوصی و از محل منابع سازمان منطقه آزاد انزلی خبر داد و گفت: سال گذشته بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به ۲ هزار و ۳۵۶ متقاضی بخش‌های تولید، کشاورزی، گردشگری، ساخت و ساز ساختمان، اصناف و بازرگانی پرداخت شد.

طالب‌پور با بیان اینکه ۵۵ میلیارد تومان تسهیلات در زمینه سامانه بهین یاب صنایع در سال‌های ۹۵ تا ۹۸ به فعالان اقتصادی منطقه آزاد انزلی پرداخت شده است تصریح کرد: در زمینه پرداخت تسهیلات سامانه بهین یاب، بانک‌ملی عملکرد مطلوبی داشته طوری‌که ۶۵ درصد این پرداختی‌ها از سوی این بانک انجام شده است و در این زمینه حائز رتبه نخست شد.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به استمرار خدمات بانک‌های عامل منطقه در دوره شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: یاد عزیزانی که در این ایام همواره مشغول ارائه خدمات مستمر در مجموعه شبکه بانکی کشور بوده‌اند اما به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند نیز گرامی می‌داریم.

وی از ارائه طرح‌های حمایتی به فعالان اقتصادی منطقه که کسب‌وکارشان به دلیل شیوع ویروس کرونا آسیب دیده خبر داد و بیان کرد: در این زمینه با استاندار گیلان گفت‌وگو کردیم و قرار شد از محل تسهیلات ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی که برای جبران آسیب‌های کرونا در استان پیش‌بینی شده سهم مشخصی هم برای واحد‌های اقتصادی آسیب دیده منطقه آزاد انزلی درنظر گرفته شود.

طالب‌پور با اشاره به اینکه حوزه‌های گردشگری، خدمات و تولید منطقه آزاد انزلی در اولویت دریافت تسهیلات حمایتی مذکور قرار دارند افزود: امکان برخورداری فعالان اقتصادی از طرح تسهیلات تبصره ۱۸ و دریافت تسهیلات از سوی صندوق توسعه ملی به ویژه در حوزه طرح‌های اشتغال فراگیر نیز وجود دارد.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد انزلی به استفاده مطلوب تعدادی از فعالان اقتصادی منطقه از تسهیلات کم‌بهره در بخش گردشگری و به‌دنبال آن افزایش فرصت‌های شغلی در حوزه روستا اشاره و بیان کرد: با توجه به عملکرد فعالان اقتصادی منطقه آزاد انزلی انتظار داریم که امسال نیز اختصاص این تسهیلات تداوم داشته باشد.

طالب‌پور با اشاره به موضوع اعتبار سنجی فعالان اقتصادی خاطرنشان کرد: در این زمینه مقرر شد که سازمان منطقه آزاد انزلی و بانک‌های عامل با همکاری و همراهی یکدیگر ضمن اعتبارسنجی فعالان اقتصادی در زمینه پرداخت تسهیلات به آنان نیز اقدامات لازم را به شکل جدی انجام دهند.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد انزلی در خصوص خدمات ارزی، رفع تعهدات ارزی و کمک به فعالان اقتصادی در حوزه واردات و صادرات گفت: قرار شد اکثر بانک‌های مستقر در منطقه، سطح شعبه خود را به سطح ارزی ارتقاء دهند البته برخی از شعبات نیز با حضور مستمر مسئول خدمات ارزی استان نسبت به ارائه خدمات در زمینه‌های مذکور اقدام کنند.

طالب‌پور با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های سازمان منطقه آزاد انزلی در سال جهش تولید خاطرنشان کرد: احداث شهرک صنعتی شماره ۳، حفظ و توسعه ظرفیت موجود واحدهای تولیدی منطقه، فعال‌سازی واحد‌های راکد و بازگشت این واحدها به چرخه تولید از جمله مهم‌ترین برنامه‌های سازمان در سال جهش تولید است که در این زمینه بانک‌های عامل کلیدی دارند.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد انزلی به قرارگرفتن فهرست واحدهای راکد تولیدی، خدماتی و سرمایه‌گذاری مورد تملک بانک‌ها در اختیار سازمان منطقه آزاد انزلی اشاره و بیان کرد: بازگشت این واحدها به چرخه تولید نیازمند پیگیری‌های حقوقی و قضائی لازم برای صدور مجوزات جدید، اخذ مصوبات کارگروه‌های تخصصی منطقه یا جایگزین کردن سرمایه‌گذاران است.
منبع:تسنیم

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.