جمعه, 7 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41448 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • غرس نهال به یاد درگذشتگان کرونا در آستانه اشرفیه
    09 اردیبهشت 1399 - 14:25
    شناسه : 170677
    0

    همزمان با فصل بهار به یاد و نام هر یک از درگذشتگان کرونا و مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در شهرآستانه اشرفیه، یک نهال غرس شد.

    پ
    پ

    درخت - غرس نهال به یاد درگذشتگان کرونا در آستانه اشرفیه -

    رییس شورای اسلامی شهر آستانه اشرفیه با اشاره به اجرای این برنامه فرهنگی گفت: با توجه به فوت تعدادی از شهروندان در دوران اپیدمی ویروس کرونا، خانواده های آنان قادر به برگزاری هیچگونه مراسم یادبودی برای درگذشتگان خود نبودند.

    اسماعیل تیغ نورد جلالی افزود: عدم امکان برگزاری مراسم یادبود برای درگذشتگان دوران کرونا ، یک خلاء احساسی را برای بازماندگانشان ایجاد کرده و به نوعی از نظر روحی و روانی فشارها و ناراحتی هایی را برای آنان به همراه داشته است.

    وی ضمن ابراز همدردی با خانواده های درگذشتگان بیماری کووید ۱۹ اظهار داشت: وجود چنین شرایطی موجب شد تا شهرداری و شورای اسلامی شهر استانه اشرفیه به منظور همدردی با خانواده های آنها، با کاشت نهال، یاد و خاطره درگذشتگان این دوران را گرامی دارد.

    وی عنوان کرد : مراسم کاشت نهال به احترام درگذشتگان دوران کرونا که مراسم یادبودی برایشان برگزار نشده با حضور جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار و خانواده های متوفیان در محل بلوار دکتر حشمت آستانه اشرفیه به طول ۸۰۰ متر برگزار شد.

    در این آیین فرهنگی که با ذکر صلوات و فاتحه برای شادی درگذشتگان دوران کرونا در شهر آستانه اشرفیه همراه بود، نهالی به نام هر یک از درگذشتگان کاشته شد، ضمن انکه پلاک نام و عکس فرد فوت شده نیز بر روی هر درخت نصب شد.

    تیغ نورد جلالی ر ادامه با اشاره به اینکه شورای اسلامی و شهرداری آستانه اشرفیه از آغاز بحران کرونا در این منطقه اقدامات پیشگیرانه بسیاری را انجام داده است، افزود: اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا، توزیع ماسک و مواد ضد عفونی کننده در بین کارکنان و رانندگان تاکسی های شهری، ضد عفونی و گندزدایی معابر عمومی و پرتردد شهر، نصب بنرهای اموزشی، توزیع بروشور های پیام های بهداشتی و …از جمله اقدامات پیشگیرانه بوده است که همچنان هم ادامه دارد.

    تیغ نورد جلالی ضمن تاکید بر رعایت نکات بهداشتی جهت پیشگیری ومقابله با ویروس کرونا، یادآور شد: عدم خروج مردم از منازل موثرترین راه جلوگیری از شیوع ویروس کروناست بنابراین مردم تا حد امکان در منازل بمانند.

    آستانه اشرفیه با بیش از ۴۰ هزار نفر جمعیت در شرق گیلان واقع شده است.

    استان گیلان از جمله نخستین استان های درگیر و کانون های آلوده کرونا در کشور بوده و همچنان هم هست.

    بر اساس اعلام وزارت بهداشت و درمان نیز تاکنون ۳۵۴۰۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲۵۱۷ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۱ هزار و ۶۷۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند./ایرنا

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.