پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • ضد و نقیض گویی های درباره واکسن ایرانی کرونا /تنها باید به امید خدا باشیم
    11 تیر 1399 - 8:00
    شناسه : 173080
    0

    ربیعی از موفقیت‌هایی در ساخت واکسن کرونا در داخل کشور خبر داد.

    پ
    پ

    موثر علیه کرونا - ضد و نقیض گویی های درباره واکسن ایرانی کرونا /تنها باید به امید خدا باشیم - کرونا

    به گزارش «بامردم» به نقل از خبرآنلاین، علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری امروز خود از ساخت واکسن کرونا در داخل کشور خبر داد. او گفت: طبق گزارش وزیر بهداشت، کشور در ساخت واکسن کرونا به موفقیت هایی دست یافته است،در داروهای نو ترکیب به سمت تولید رفتیم.

    او ادامه داد: کرونا در خوزستان به ثبات نسبی رسیده اما امکان بازگشت است. در ستاد کرونا مطرح شد که مهمترین علت افزایش ابتلا به کرونا، عادی شدن آن است و یکی از علل شیوع آن، پنهان کردن بیماری از طرف بیماران است.

    ربیعی گفت: اردیبهشت متوسط همکاری در مقابله با کرونا به ۸۸ درصد رسیده بود، اما الان ۲۰ درصد کاهش داشته است. از ۱۵ تیرماه استفاده از ماسک در مناطق سرپوشیده قرمز و نارنجی اجباری خواهد بود.

    این درحالی است که مسعود مردانی ، عضو کمیته کشوری کرونا در خصوص کشف واکسن ایرانی کرونا گفت: « واکسنی هم که قرار است دانشگاه آکسفورد بسازد، همه کشورهای اروپای غربی پیش خرید کرده اند، ما نه پول خرید این واکسن ها را داریم و نه به دلیل تحریم ها این واکسن را به ما می دهند؛ بنابر این ما تنها باید به امید خدا باشیم تا به کمک سازمان بهداشت جهانی بتوانیم از این شرایط خلاصی پیدا کنیم.

    اودر خصوص اوج گیری شیوع مجدد کرونا گفت:« این موضوع قابل پیش بینی بود و ما از چند هفته قبل این موضوع را به مردم گفته بودیم، حتی وضع از این هم وخیم تر خواهد شد اگر پروتکل های بهداشت را رعایت نکنند!

    در تعطیلات خرداد ماه که چند هفته متوالی هم بود میلیون‌ها خودرو از تهران به سمت شهر های مختلف ایران روانه شدند و اکثر آن ها وقتی به تهران برگشتند ناقل بیماری بودند! نتیجه این مسافرت ها بود که امروز میبینیم بیماری افزایش یافته و مرگ و میر بر اثر آن بیشتر شده است.

    از طرف دیگر مردم مثل قبل فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند! خیلی ها ماسک استفاده نمی کنند و ما مجبور شدیم از 15 تیر استفاده از ماسک را اجباری اعلام کنیم. به عبارتی می توان گفت ترس از کرونا در مردم از بین رفته است و مردم حالا فکر می کنند که توصیه ها و تذکر های ما شوخی است. همه این مسائل دست به دست هم داده تا امروز شاهد افزایش موارد مرگ و میر و مبتلا به کرونا در کشور باشیم. اگر پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی رعایت نشود وضعیت از این هم بدتر می شود.»

    او در خصوص علائم جدید کرونا نیز گفت:« عمده بیمارانی که مراجعه می کنند دارای علائم گوارشی و تنفسی هستند، علائم گوارشی که بی اشتهایی، تهوع و استفراغ، درد شکم و اسهال است و بسیار هم شایع است؛ مشکلات تنفسی هم همان موارد گذشته تب و لرز، سرفه های طولانی و خشک، تنگی نفس و بی اشتهایی است.

    نکته‌ای که خیلی حائز اهمیت است اما مردم کمتر به آن توجه می کنند این است که وقتی یک نفر در خانه به کرونا مبتلا می شود تمام اعضای خانواده را مبتلا می کند چون در خانه رعایت قرنطینه خانگی را انجام نمی دهند.

    به نظر من در بازگشایی مجامع، رستوران ها، کلاس های درس، آرایشگاه ها، مهد کودک ها، دانشگاه ها، مراکز تجاری، مراکز زیارتی و سیاحتی و نماز های جمعه تعطیل شد و باید کم کم از این تجمعات کم شود.»

    این عضو کمیته کشوری کرونا در خصوص گفته های وزیر بهداشت در خصوص کشف واکسن ایرانی کرونا گفت: « واکسنی هم که قرار است دانشگاه آکسفورد بسازد، همه کشورهای اروپای غربی پیش خرید کرده اند، ما نه پول خرید این واکسن ها را داریم و نه به دلیل تحریم ها این واکسن را به ما می دهند؛ بنابر این ما تنها باید به امید خدا باشیم تا به کمک سازمان بهداشت جهانی بتوانیم از این شرایط خلاصی پیدا کنیم. اما به مردم قول می دهیم اگر رعایت همه مسائل بهداشتی را داشته باشند مثل قبل می توانیم بیماری را کنترل کنیم اما اگر رعایت نکنند در شرایط و وضعیت بد تری قرار خواهیم گرفت.»

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.