×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

مجازی اینترنت - بسته اینترنت «شاد» را چگونه فعال کنیم؟ - بسته اینترنت

محمدجواد آذری جهرمی در اینستاگرام در خصوص نحوه فعالسازی بسته اینترنت رایگان برای دانش آموزان توضیح داد و توصیه‌هایی را برای مراقبت والدین از فرزندان در فضای مجازی مطرح کرد.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه سیم کارت «شاد» توزیع نخواهد شد، با اعلام هشدارنسبت به سوءاستفاده کلاهبرداران برای فروش سیم کارتی تحت این عنوان، درباره نحوه فعالسازی بسته اینترنت «شاد» توضیح داد.

وی نوشت: آغاز سال تحصیلی جدید فرا رسیده است. ممکن است شما هم مجبور باشید از آموزش مجازی استفاده کنید. تلاش می‌کنم اطلاعات خلاصه و مهمی را در باره نحوه استفاده و هزینه‌ها تقدیم حضورتان کنم.

– اگر فرزند شما از کامپیوتر یا لپ تاپ استفاده می‌کند، شما می‌توانید با استفاده از قابلیت Family safty سیستم عامل ویندوز مراقب حضور فرزندتان در فضای مجازی باشید و دسترسی او را مدیریت کنید. اگر اطلاعات بیشتری لازم دارید از جستجوی گوگل کمک بگیرید، آساده و آسان است.

– اگر هنوز ابزاری برای فرزندتان تهیه نکردید یا علاقه به گره گشایی از نیازمندان و خرید تبلت برای آنها هستید، توصیه می‌کنم از تبلت‌های ایرانی خرید کنید.

– اگر فرزند شما از تبلت یا گوشی هوشمند اندروید استفاده می‌کند، ساده‌ترین کار برای مدیریت دسترسی و نظارت بر کودک در فضای مجازی، استفاده از ابزار google family link است.

– اگر فرصت کافی برای کارکردن با ابزارهای گفته شده را ندارید و علاقه مند هستید که این کار را دولت برای شما انجام دهد، چند راهکار پیش روی شما است:

اول اینکه اپراتورها سیم کارتهای خاص کودکان ارائه می‌کنند.

– اگر فرزند شما از سیم کارت والدین برای آموزش مجازی استفاده می‌کند، ما دو راهکار را برای اجرا به اپراتورها ابلاغ کردیم که باید سریعاً اجرایی و اطلاع رسانی کنند.

اول اینکه یک بسته اختصاصی «شاد» تعریف کنند، زمانی که این بسته روی سیم کارت فعال باشد دسترسی به اینترنت، صرفاً برای یک سری از سایت‌های تأیید شده توسط وزارت آموزش و پرورش امکان پذیر است. و اگر از گوشی، همزمان هم کودک و هم والدین بهره می‌گیرند، اپراتورها موظف شده‌اند با تعریف یک کد دستوری ستاره مربع امکان جابجایی بسته فعال را فراهم کنند. به عبارتی تا گوشی در اختیار کودک است، بسته شاد و زمانی که در اختیار والدین است، بسته عادی فعال باشد.

– شرکت‌های اینترنت خانگی نیز موظف شده‌اند بسته شاد را تعریف و یا امکان فعالسازی و یا غیرفعالسازی آن را فراهم آورند. بنابراین سیم کارتی تحت عنوان سیم کارت «شاد» توزیع نخواهد شد و مراقب سوءاستفاده و تماس‌های تلفنی کلاهبرداران برای فروش سیم کارت، تحت این نام‌ها باشید.

اما در مورد مهم هزینه‌ها:

اول برای معلمان: در یک کار فشرده، تمام مدارس کشور به اینترنت پرسرعت و شبکه ملی اطلاعات به صورت رایگان متصل شده‌اند. بنابراین در زمان حضور در مدرسه، استفاده از شبکه برای شما رایگان خواهد بود. البته ارائه بسته‌هایی شبیه آنچه در فروردین ماه تقدیم کردیم هم، در دستور کار است که اطلاع رسانی خواهیم کرد.

دوم برای والدین و دانش آموزان: به همه اپراتورها ابلاغ کردیم که استفاده از «شاد» برای همه شما رایگان خواهد بود اما ممکن است مدارس از سایر ابزارها برای آموزش مجازی بهره بگیرند، به زودی برای بسته‌ای ویژه دانش آموزان هم برای همه آنها تعریف و ارائه خواهیم کرد. علی الحساب شاد رایگان است.

جهرمی خاطرنشان کرد: اکنون در ذهن بسیاری، دوگانه سلامت تحصیل شکل گرفته و نگرانیهای جدی برای والدین به وجود آمده است. آینده ما در گرو نسل سالم و تحصیلکرده و تربیت یافته است. من هم به عنوان یک پدر برای حضور فردای فرزندانم در مدرسه نگرانی دارم. باید همه با هم همکاری و مساعدت کنیم تا رعایت دستورالعمل‌ها دقیق باشید و البته از ظرفیت عظیم آموزش مجازی هم بهره برد.

وی گفت: به لطف الهی و با همدلی و البته مدیریت خوب جامعه فرهنگی کشور، این چالش هم به نحو خوبی مدیریت خواهد شد.

وزیر ارتباطات همچنین گفت: به عنوان یک دوست توصیه می‌کنم برای حفظ سلامت فرزندان در فضای مجازی حتماً خودتان نظارت داشته باشید و به برنامه‌های دولت کفایت نکنید.

وی افزود: وزارت ارتباطات در جریان معماری و مهندسی سامانه «شاد» نیست. تلاش زیادی از سوی توسعه دهندگان این سامانه برای بهبود خدمات صورت گرفته و خدمات بسیار خوبی روی آن لحاظ شده است. ما برای خدمت رسانی بهتر با تمام وجود در کنار همکارانمان در وزارت آموزش و پرورش هستیم و از امکانات خود برای مساعدت به آنها در انجام این امر مهم، بهره خواهیم گرفت.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.