×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر

سلامت - بیمه شدگان سلامت با کارت ملی به مراکز درمانی مراجعه کنند - بیمه سلامت

به گزارش «بامردم» به نقل از ایرنا؛ سید علی طبائی روز چهارشنبه اظهار داشت: طرح ملی نسخه‌ نویسی الکترونیک و کاهش تدریجی کاربرد دفترچه بیمه سلامت به منظور تحقق اهداف دولت الکترونیک تسهیل ارائه خدمات درمانی به مردم در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به حذف تدریجی دفترچه بیمه سلامت در شهرستان رشت از امروز اول اردیبهشت اظهار داشت: بیمه شدگانی که از قبل دفترچه بیمه سلامت در دست دارند می‌توانند با ارائه صفحه اول دفترچه که مشخصات آنان درج شده و یا با ارائه کارت ملی از خدمات درمانی به صورت الکترونیک در بخش‌های درمانی دولتی دانشگاهی خدمات دریافت کنند.

وی خاطر نشان کرد: در مرحله بعد حذف دفترچه بیمه روستائیان و شهرهای کمتر از۲۰ هزار نفر جمعیت از خرداد ماه آغاز می شود که بیمه‌شدگان می‌توانند با ارائه کارت ملی یا جلد صفحه اول دفترچه در مرکز بهداشتی درمانی به صورت الکترونیک در بخش‌های درمانی دولتی دانشگاهی خدمات دریافت کنند.

طبائی با بیان اینکه مرحله سوم شامل حذف دفترچه بیمه در صندوق کارکنان دولت، بیمه ایرانیان و صندوق سایر اقشار از ابتدای تیر ماه انجام می شود، اضافه کرد: در این مرحله نیز بیمه شدگان می‌توانند در مراکز دولتی و خصوصی طرف قرارداد با ارائه مدارک از جمله صفحه اول دفترچه دارای مشخصات بیمه شدگان و یا ارائه کارت ملی از خدمات الکترونیک بهره‌مند شوند.

بیش از ۳۶۷ هزار نفر از جمعیت شهرستان رشت تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند، ۷۸ درصد از بیمارستان های طرف قرارداد و بیش از ۸۲ درصد از پزشکان طرف قرارداد در اجرای طرح نسخه نویسی در شهر رشت فعال هستند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.