چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41427 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • بهترین دانشگاه های کشور ترکیه در سال 2021
    08 اردیبهشت 1400 - 10:57
    شناسه : 182966
    1

    کشور زیبا و توریستی ترکیه دارای 190 دانشگاه بین المللی و با کیفیت بوده و با عضویت در برنامه اروپایی بولونیا، امکان تحصیل به دو زبان ترکی و انگلیسی را برای دانشجویان داخلی و خارجی خود فراهم نموده است.

    پ
    پ

    متقاضیان و دانشجویان بسیاری به صورت سالیانه جهت تحصیل در کشور ترکیه اقدام کرده و هم اکنون می توان گفت 48 هزار دانشجوی خارجی و بین المللی در این کشور مشغول به تحصیل می باشند. از موارد مهمی که ترکیه را به یکی از مقصد های اصلی ایرانیان برای زندگی و تحصیل تبدیل کرده است، می توان به جاذبه های توریستی، تاریخی و فرهنگی فراوان، کیفیت بالای سیستم آموزشی به همراه اعتبار بالای مدارک دانشگاهی، عدم نیاز به دریافت ویزای تحصیلی، هزینه های پایین تحصیل و زندگی و تشابهات فراوان فرهنگی اشاره کرد.
    کشور زیبا و توریستی ترکیه دارای 190 دانشگاه بین المللی و با کیفیت بوده و با عضویت در برنامه اروپایی بولونیا، امکان تحصیل به دو زبان ترکی و انگلیسی را برای دانشجویان داخلی و خارجی خود فراهم نموده است. از برترین دانشگاه های این کشور در شهر آنکارا می توان به دانشگاه حاجت تپه، دانشگاه بیلکنت، دانشگاه فنی خاورمیانه و از برترین دانشگاه های شهر زیبای استانبول می توان به دانشگاه های سابانجی، استانبول، کوچ، بغازیچی، فنی استانبول و … اشاره کرد. در ادامه شما را با برترین دانشگاه های کشور ترکیه آشنا خواهیم نمود.

    image 0d3441cfce8611fff04e6ccf363d753f55b7e4bd - بهترین دانشگاه های کشور ترکیه در سال 2021 - ترکیه

    بهترین  دانشگاه های کشور ترکیه

    هم اکنون کشور ترکیه دارای 200 دانشگاه بوده که از این میان 17 دانشگاه در میان 1000 موسسه آموزشی برتر جهان قرار گرفته اند. در زیر به معرفی برترین دانشگاه های اعلام شده در سال 2021 پرداخته ایم.

    دانشگاه حاجت تپه

    دانشگاه حاجت تپه در سال 1967 میلادی توسط یکی از پرفسورهای مشهور کشور ترکیه هالوک اوزن در شهر آنکارا تاسیس شد. این دانشگاه دولتی به عنوان یکی از برترین دانشگاه های پزشکی این کشور شناخته می شود. بیش از 150 رشته کارشناسی و 200 رشته تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه ارائه شده و دارای دو پردیس آموزشی مجزا در شهر آنکارا می باشد. دانشگاه حاجت تپه توانسته است رتبه 534 را در میان برترین دانشگاه های جهان بدست آورد.

    دانشگاه حاجت تپه

    دانشگاه بیلکنت

     دانشگاه بیلکنت یکی از برترین دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه می باشد که در شهر آنکارا قرار گرفته و زبان آموزشی آن انگلیسی می باشد. این دانشگاه به عنوان یکی از مهم ترین مراکز تحقیقاتی شناسایی شده و هم اکنون به صورت سالیانه پذیرای 12500 دانشجو در دپارتمان های گوناگون دانشگاهی می باشد. دانشگاه بیلکنت به عنوان پایگاه امور تحصیلی، اجتماعی و فعالیت های فرهنگی شهر آنکارا بوده و در رشته هایی همچون علوم انسانی و هنر، اقتصاد، مهندسی، علوم اجتماعی و کامپیوتر به پیشرفت های زیادی دست یافته است.

    دانشگاه استانبول

    دانشگاه استانبول که تاریخچه آن به دوره عثمانی ها باز می گردد از 17 دانشکده و 5 پردیس تشکیل شده است و هم اکنون دارای بیش از 50 هزار دانشجو در رشته های گوناگون می باشد. در این دانشگاه رشته هایی چون علوم طبیعی، اقتصاد، مهندسی، پزشکی، هنر و … ارائه می گردد.

    دانشگاه فنی استانبول

    دانشگاه فنی استانبول ( ITU ) در سال 1773 میلادی در شهر استانبول تاسیس شده است. این دانشگاه سومین دانشگاه قدیمی فنی جهان بوده و در زمینه مهندسی و معماری پیشرو و زبانزد می باشد. این دانشگاه درای 14 دپارتمان آموزشی، 12 مرکز تحقیقاتی و 5 پردیس بوده و پذیرای دانشجویان داخلی و خارجی در تمامی مقاطع تحصیلی می باشد. جهت پذیرش در این دانشگاه دانشجویان موظف به شرکت در آزمون یوس این دانشگاه می باشند.

    دانشگاه بغازیچی

    دانشگاه بغازیچی اولین دانشگاه آمریکایی تاسیس شده خارج از ایالات متحده آمریکا می باشد. این دانشگاه در سال 1971 میلادی در بخش اروپایی شهر استانبول تاسیس شده و به عنوان یکی از مهم ترین دانشگاه های تحقیقاتی این کشور شناخته می شود. دانشگاه بغازیچی دارای 4 دپارتمان و 2 دانشکده بوده و پذیرای دانشجویان داخلی و خارجی در تمامی مقاطع تحصیلی می باشد. از میان بیش از 1.8 میلیون متقاضی به صورت سالیانه تنها 800 تا 1000 نفر امکان پذیرش در این دانشگاه را بدست می آورند. از مزایای تحصیل در این دانشگاه می توان به کیفیت بالای آموزشی، تنوع رشته های تحصیلی، اعتبار بالا مدارک دانشگاهی و هزینه های پایین تحصیل اشاره کرد.

    image 4acb121c2e09ca48cbc7f215eba4dbd2412b6028 - بهترین دانشگاه های کشور ترکیه در سال 2021 - ترکیه

    دانشگاه فنی خاورمیانه

    دانشگاه فنی خاورمیانه ( METU ) در سال 1956 میلادی در شهر آنکارا تاسیس شده است و دارای شهرت فراوانی در زمینه علوم طبیعی و اجتماعی می باشد. این دانشگاه دارای کیفیت آموزشی بالا و مدرک معتبر دانشگاهی در کنار هزینه های پایین و مقرون به صرفه بوده و هر ساله پذیرای دانشجویان داخلی و خارجی در تمامی مقاطع تحصیلی می باشد.

    دانشگاه آتیلیم

    یکی از قدیمی ترین و بهترین دانشگاه های کشور ترکیه، دانشگاه آتیلیم می باشد که در سال 1966 میلادی در شهر آنکارا تاسیس شده است. این دانشگاه دارای جوایز بین المللی زیادی بوده و رتبه 500 را از موسسه رنکینگ THE بدست آورده است. زبان آموزشی این دانشگاه در اغلب دروس و رشته های ارائه شده انگلیسی می باشد.

    دانشگاه اقتصاد و فناوری توب TOBB

    دانشگاه توب به عنوان یک دانشگاه جوان و تازه تاسیس شناخته می شود که فعالیت خود را از سال 2003 آغاز کرده است. این دانشگاه خصوصی دارای شهرت فراوان در زمینه هوش مصنوعی بوده و از دپارتمان های پزشکی، حقوق، زبان خارجی، هنر، ادبیات؛ اقتصاد و مهندسی برخوردار می باشد.

    دانشگاه های مورد تائید وزارت علوم ایران در کشور ترکیه 2021

     دانشگاه بیلکنت
    دانشگاه بغازیچی
    دانشگاه حاجت تپه
    دانشگاه استانبول
    دانشگاه غازی
    دانشگاه سابانجی
     دانشگاه کوچ

    دانشگاه فنی استانبول
    دانشگاه فنی خاورمیانه
    دانشگاه دوکوز ایلول ازمیر
     دانشگاه اژه
    دانشگاه مرمره
    دانشگاه چوکوروا
    دانشگاه آنادولو
    دانشگاه آنکارا
    دانشگاه فنی ییلدیز

    جهت آشنایی بیشتر با سایر دانشگاه های کشور ترکیه و نحوه ثبت نام در آن ها با مشاوران و کارشناسان ما در ارتباط باشید. توران آکادمی پشتیبان آموزشی شما در تمامی مراحل تحصیل است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.