×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر

61944527 - آمریکا به دنبال ارسال مهمات جنگی با کمک موشک‌های فضایی! -

به گزارش «بامردم» به نقل از نیواطلس، طی پروژه‌ی ونگارد(Vanguard) به رهبری آزمایشگاه تحقیقات نیروی هوایی(AFRL) راه‌های استفاده از موشک‌های تجاری برای ماموریت‌های لجستیک بررسی می‌شود.

یکی از موارد اساسی در عملیات‌های نظامی ضرورت تامین تجهیزات و راهی برای انتقال آن‌ها است. حتی توانمندترین ژنرال‌ها نیز شاهد کم شدن سرعت نیروهایشان هنگام فاصله گرفتن از منابع غذایی، سوخت و مهمات مورد نیاز هستند.

مشکل این‌جاست که در زمان جنگ و فجایع به طور معمول شرایط برای تامین و انتقال تجهیزات بسیار دشوار است. هدف مورد نظر ممکن است بسیار دور و در کشوری با شرایط نامناسب باشد یا ممکن است زمان کمی برای ارسال مهمات وجود داشته باشد. به همین دلیل برنامه‌ریزان به دنبال یافتن راه‌هایی بسیار سریع و انعطاف پذیر برای انتقال مهمات هستند.

از دهه ۱۹۶۰ تاکنون وزارت دفاع آمریکا موشک‌ها را به عنوان راهی سریع برای انتقال مهمات و سربازان به مناطق دور دست در نظر دارد. این موشک‌ها می‌توانند به مدار رفته و سپس در منطقه‌ی مورد نظر فرودی کنترل شده داشته باشند.

با این حال در آن سالها فناوری آپولو هنوز قادر به انجام این ماموریت نبود و موشک‌ها در مراحل اولیه ساخت خود به سر می‌بردند و بسیار گران بودند. اکنون پروژه‌ی راکت کارگو ونگارد(Rocket Cargo Vanguard) بار دیگر نگاهی به این ایده دارد.

برای انجام این پروژه آزمایشگاه تحقیقات نیروی هوایی به دنبال یافتن راهی برای فرود آوردن موشک در نزدیکی کارکنان و سازه‌ها، ساخت محفظه باری که بتوان به سرعت آن را پر و تخلیه کرد و همچنین به دنبال یافتن راهی برای انداختن محموله از هوا بر روی زمین است.

هدف از استفاده‌ی موشک‌های تجاری کاهش هزینه‌ها و افزایش سرعت ساخت نمونه‌های نظامی است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.