جمعه, 7 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41448 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • راهنمایی در ثبت شرکت
    01 تیر 1400 - 23:28
    شناسه : 185110
    0

    بعد از تاسیس شرکت هر تغییری در شرکت صورت گیرد میبایست به صورت رسمی و در سازمان تاسیس شرکت تایید و در روزنامه رسمی منتشر شود

    پ
    پ

    شرکت - راهنمایی در ثبت شرکت -

    آدرس شرکت یکی  از ارکان مهم در شرکت می باشد که باید تاییدیه آن را نیز از اداره پست دریافت نمود .آدرس ارائه شده به سازمان ثبت شرکت ها میبایست تجاری باشد و در صورت استیجاری بودن قرارداد رسمی آن قابل ارائه باشد .برای ثبت شعبه هر استان باید به صورت مجزا در همان استان ثبت شود و فقط ثبت در مرجع مورد تایید نیست.

    مرحله بعدی مشخص کردن سهامدارن و اعضاء هیئت مدیره میباشد که مدارک هویتی آنها نیز میبایست پیوست شود .مشخص کردن حق امضاء برای اوراق بهادار و عادی است که باید مشخص شود .بعد از تکمیل فرم مراحل اداری تاسیس شرکت آغاز می شود .در مراحل ثبت شرکت باید دقت فرمایید که تمامی امورات به درستی انجام شود.

    انواع سهام در مراحل تاسیس شرکت ۷ نوع میباشد : سهام بی نام ، سهام با نام ، سهام ممتاز ، سهام نقدی ، سهام ممتاز ، سهام انتفاعی و سهام جایزه .اگر شما شرکت ثبت می کنید نمی توانید نام آن شرکت را به عنوان برند خود استفاده کنید بلکه باید آن نام درخواستی را به عنوان برند ثبت کنید یعنی ثبت برند کنید وگرنه شخص دیگری می تواند آن نام را قبل از شما ثبت کند و شما هیچ ادعایی نمیتوانید داشته باشید .

    بعد از تاسیس شرکت هر تغییری در شرکت صورت گیرد میبایست به صورت رسمی و در سازمان تاسیس شرکت تایید و در روزنامه رسمی منتشر شود .برای ثبت شرکت در مناطق آزاد نیاز به صندق پستی و کد اقتصادی است که مجوز فعالت (یک ساله ) صادر شود که قابل تمدیدمی باشد و این شرکت ها ۱۵ سال معاف از مالیات می باشند . مالکیت این شرکت ها می تواند ۱۰۰ % خارجی باشد .

    شرایط ماهوی قرارداد ثبت شرکت ها

    • رضایت شریکان و کم و کیف آن: ابتدا افراد به صورت کتبی یا شفاهی وعده تشکیل شرکت را با هم میگذارند. اما این وعده صرف حقوقی و قانونی ندارد و حتی شرکتنامه هم محسوب نمیشود.
    • بنابراین تنها با ثبت شرکت نسبت تعهد پیدا میکنند.
    • اهلیت شرکا: شرکای شرکت باید اهلیت معامله را داشته باشند. یعنی شریک، عاقل بالع و رشید باشد. در صورتی که شرکت تجاری با شریکی که اهلیت تجاری ندارد ایجاد شود؛ تعهد به چنین شرکتی باطل است.
    • موضوع شرکت: از نظر مفهومی موضوع شرکت به دو مفهوم متفاوت تقسیم میشود:
    1. از نظر حقوق قراردادها موضوع شرکت به سرمایه¬ای اطلاق میشود که وارد شرکت میکنند.
    2. از نظر حقوق شرکت¬های تجاری، موضوع شرکت به بحث فعالیت شرکت برمیگردد.

    در ادامه مطالب به توضیح برخی اصطلاحات پرداخته میشود:

     ثبت شرکت تعاونی عام

    در این نوع شرکت برحسب نوع تعاون مشخص شده ازسوی وزارت تعاون، شرکت تعاونی قادر به پذیرش عضو بوده و عضویت آن برای همگان آزاد است. تعداد سهامداران حداقل بایستی پانصد نفر باشد و سود سهام نیز به عموم توزیع می‌شود

    ثبت شرکت تعاونی خاص

    عضویت در شرکت تعاونی خاص محدود بوده و توزیع سود سهام نیز به تعداد سهامداران واگذار می‌شود

    نکات قابل توجه در ثبت شرکت تعاونی

    نکته اول) ثبت شرکت تعاونی در وهله اول مستلزم هفت نفر متقاضی است

    نکته دوم) دارا بودن تابعیت ایرانی

    نکته سوم) عدم عضویت در شرکت‌های تعاونی دیگر

    نکته چهارم)متعهد بودن در برابر قوانین تعاونی

    نکته پنجم) ارائه درخواست کتبی جهت عضویت

    نکته ششم) دارا بودن حداقل سهام در اساسنامه شرکت

    نکته هفتم) عدم ممنوعیت قانونی

    مدارک الزامی برای ثبت برند

    -ارائه کپی مدارک شناسایی شخص حقیقی و حقوقی به ترتیب زیر:

    کپی تمام مدارک شناسایی شخص حقیقی شامل: کپی شناسنامه، کارت ملی، کارت بازرگانی یا همان کارت تجاری، جواز کسب و کار، پروانه ساخت  و یا پروانه بهره برداری.

    کپی از تمامی مدارک شناسایی شخص حقوقی شامل: کپی شناسنامه، کارت ملی، کارت بازرگانی یا همان کارت تجاری، آگهی مندرج در روزنامه رسمی، آخرین تغییرات شرکت، مجوز فعالیت یا جواز کسب، پروانه ساخت و پروانه بهره برداری.

    -چنانچه متقاضی ثبت برند ، برای ثبت علامت تجاری خود از حروف انگلیسی استفاده کرده باشد می بایست کپی کارت بازرگانی خود را حتماً ارائه دهد؛ در غیر اینصورت نیاز به آن نیست.

    -بعد از هر مرحله، کلید اتمام را زده و کد رهگیری ثبت علامت تجاری را دریافت نمایید.

    منبع : https://nikepars.com/

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.