جمعه, 7 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41448 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • در چه جاهایی از طراحی داخلی اداری از دیوار مدولار میتوان استفاده کرد؟
    01 آذر 1400 - 14:41
    شناسه : 190620
    0

    دیوارهای مدولار مزایای زیادی دارند که یکی از آنها ایجاد جریان طبیعی نور در ساختمان است. در این فضاها نور بهتر منتقل می شود که نور طبیعی باعث صرفه جویی در مصرف برق می‌شود. فضای کاری شما با دیوارهای مدولار و پارتیشن‌های اداری زیبا خواهد شد.

    پ
    پ

    در سال‌های اخیر طراحی داخلی دفتر چندان مورد توجه قرار نمی گرفت و لوازم مورد استفاده در ادارات تنها میز و صندلی هایی بود که هیچ استانداردی را رعایت نمی کردند. اما به مرور زمان پیشرفت‌های زیادی در این زمینه حاصل شده و متخصصان زیادی در این زمینه مشغول به کار هستند. امروزه کارفرمایان تیم‌های طراحی داخلی اداری را استخدام می‌کنند و دلیل توجه به این حوزه این است که طراحی مناسب بر روحیه کارکنان و نحوه کار آن‌ها تأثیر می گذارد. به غیر از پرسنل، 50 درصد نگرش نسبت به مشتری و ارباب رجوع نیز متاثر از طراحی داخلی دفتر کار است.

    image b0b97953f4ab0f502389376aa407ffa9ec2f9eaf - در چه جاهایی از طراحی داخلی اداری از دیوار مدولار میتوان استفاده کرد؟ -

    سیستم مدولار در طراحی داخلی

    سیستم مدولار در طراحی داخلی; کلمه “مدول” معمولاً به چیزی گفته می‌شود که از قبل تعیین شده است و دارای استانداردی (از نظر شکل و اندازه) می‌باشد که می‌تواند بارها تکرار شود. در زبان محاوره‌ای تر، مدول یک فرم از پیش تعریف شده و چاپ شده است که برای هدف خاصی استفاده می شود. در کل، ماژول می‌تواند به معنای یک قطعه کامل باشد که می‌تواند از یک کیت جدا شود. مدول‌ها در رشته های معماری، ریاضیات، علوم کامپیوتر، ورزش و … کاربرد دارند و در هر رشته فرم و تعاریف خاص خود را دارند. یک مدول معماری معمولاً به یک قواره خاص (سطح یا حجم) یا عنصری اشاره دارد که بارها و بارها تکرار می شود تا یک تقسیم بندی متعادل در یک ساختمان یا مجموعه ای از ساختمان‌ها ایجاد کند. بر این اساس می توان گفت که معماری مدولار به معنی استفاده از عناصر خاصی است که بارها تکرار می شوند.

    معماران و طراحان از دیرباز در طراحی عناصر پیش ساخته مورد استفاده در فضای داخلی از سیستم مدولار به عنوان عناصر مکمل و عناصر تزئینی الهام گرفته اند تا جایی که این سیستم توانسته خلاقیت، نوآوری در طراحی، رنگ‌ها و نصب آسان و سریع را ترویج دهد. ابزار لازم برای زندگی روزمره یا عناصر تزئینی به گونه‌ای که طراحی این عناصر هر سال زیباتر، پرتر و متفاوت‌تر از سال قبل باشد و مکان مورد مطالعه آنها در داخل خانه نیاز هر سلیقه‌ای را برآورده کند.

    استفاده از دیوارهای مدولار در طراحی داخلی

    طراحی داخلی اداری هر روز تغییر می‌کند، بنابراین ادارات و اسازمان‌ها باید سعی کنند خود را با تغییرات وفق دهند. پارتیشن‌ها و دیوارهای مدولار بهترین گزینه برای تطبیق با تغییرات هستند. زیرا با توجه به نیاز می‌توانید به راحتی و بدون هیچ گونه آسیب و دردسر هر زمان که بخواهید دکوراسیون را جابجا کرده یا تغییر دهید.

    هنگام طراحی داخلی اداری باید افراد را در نظر گرفت. کارمندان ساعات طولانی در ادارات کار می‌کنند. به همین دلیل باید به نیازهای آنها توجه کرد و الزامات آنها را مورد توجه قرار داد. پارتیشن بندی به این معنی است که می توانید فضاهای مجزا را بدون آسیب رساندن به ساختمان ایجاد کنید. نکته مهم دیگر این است که به کمک تقسیم بندی می‌توان برای هر کارمند فضایی مجزا یا شخصی طراحی کرد. محیط‌های فردی یکی از نیازهای محیط‌هایی است که باعث افزایش بهره وری کارکنان می‌شود. با پارتیشن‌ها و دیوارهای مدولار می‌توانید فضایی زیبا و دلنشین ایجاد کنید. که در نتیجه با افزایش رضایت شغلی کارکنان، بهره وری آنها افزایش می‌یابد و محیط پرانرژی‌تر می‌شود.

    image 7efe3ac2ce1b722dca124a8126077dbc69795802 - در چه جاهایی از طراحی داخلی اداری از دیوار مدولار میتوان استفاده کرد؟ -

    دیوارهای مدولار امروزه در طراحی داخلی ادارات مورد استفاده قرار می‌گیرند و دلیل محبوبیت آن ها تنوع کاربری و مزایای فراوانی است که این نوع دیوارها دارند. دیوارهای مدولار انعطاف پذیری و سازگاری زیادی دارند و برای محیط‌هایی که نیاز به فضای کاری گروهی دارند بسیار مفید هستند. ساختار مدولار اجازه می‌دهد تا از فضاهای کوچکتر به طور موثر استفاده شود. نصب سیستم‌های مدولار آسان است و این کار در زمان کوتاهی انجام می‌شود.

    مزایای دیوار های مدولار

    دیوارهای مدولار مزایای زیادی دارند که یکی از آنها ایجاد جریان طبیعی نور در ساختمان است. در این فضاها نور بهتر منتقل می شود که نور طبیعی باعث صرفه جویی در مصرف برق می‌شود. فضای کاری شما با دیوارهای مدولار و پارتیشن‌های اداری زیبا خواهد شد. پارتیشن‌ها نیز شیشه‌ای هستند و فضای زیبایی را به ارمغان می‌آورند. این زیبایی و جذابیت بر مشتریان، مراجعه کنندگان و کارمندان تأثیر مثبت می‌گذارد.

    تغییر فضا با استفاده از این دیوارها بسیار راحت تر خواهد بود. به راحتی می‌توان با این دیوارها طراحی داخلی اداری را با کمترین مشکل انجام داد. در موارد دیگر، ساختمان برای تغییر طراحی داخلی ساختمان نیاز به مدتی بسته شدن دارد، اما با دیوارهای مدولار دیگر این چالش وجود ندارد. همچنین پارتیشن ها و دیوارهای مدولار گرم و عایق صدا هستند. این دیوارها از انتقال صدا جلوگیری کرده و گرما را حفظ می‌کنند. لازم به ذکر است که نصب این دیوار‌ها در کمترین زمان ممکن و با سرعت بالا انجام می‌شود. از دیگر ویژگی‌های قابل توجه، انعطاف پذیری بالای این دیوارها است. بسته به نیازهای مختلف خود، می‌توانید به راحتی پارتیشن‌ها را جابجا کنید و فضاهای بزرگتر یا کوچکتر ایجاد کنید.

    image 654fa6f231f39c3975d899191e4c5e1fffb44a0d - در چه جاهایی از طراحی داخلی اداری از دیوار مدولار میتوان استفاده کرد؟ -

    استفاده از مبلمان اداری مدولار در چه شرایطی مناسب نیست؟

    مانند هر سیستم دیگری، مبلمان اداری مدولار دارای معایبی است. با در نظر گرفتن بیشتر این موارد می‌توانید تصمیمات بهتری در مورد انتخاب مبلمان اداری مناسب بگیرید. مبلمان اداری مدولار برای تیم‌هایی که نیاز به محیطی بدون نویز دارند مناسب نیست. این مدل به دلیل تعامل زیاد افراد پاسخگوی نیاز این دسته از همکاران نیست. همچنین برای اتاق‌های جلسه یا فضاهایی که امکان تغییر چیدمان وجود ندارد، استفاده از مبلمان اداری مدولار چندان کاربردی به نظر نمی‌رسد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.