جمعه, 7 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41448 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • حادثه انفجار لوله گاز و تخریب ساختمان
    28 بهمن 1400 - 0:59
    شناسه : 194073
    1

    همانطور که می‌بینید ترکیدن لوله های گاز در یک ساختمان باعث شده دل و روده یک ساختمان به طور کامل بیرون بریزد.

    پ
    پ

    تصاویری که ملاحظه میکنید مربوط به انفجار یک ساختمان بر اثر ترکیدگی لوله گاز است. ترکیدگی لوله گاز می‌تواند از عوامل مختلفی داشته باشد ولیکن یکی از معروف‌ترین آنها عدم بازرسی جوش به طرز مناسب است. یعنی در بسیاری از اوقات نقاط ضعف لوله کشی گاز مربوط به نقاط جوشکاری آن است.

    همانطور که می‌بینید ترکیدن لوله های گاز در یک ساختمان باعث شده دل و روده یک ساختمان به طور کامل بیرون بریزد.

    ویدئو

    چطور می شود از چنین حوادثی جلوگیری کرد؟

    مسلماً اگر بخواهیم از چنین حوادثی جلوگیری کنیم اول از همه باید به فکر بازرسی جوش باشیم. بازرسی جوش در چند سطح و چند شکل مختلف انجام می شود. ساده ترین و اولین آنها بازرسی چشمی جوش است که توسط خود جوشکار انجام می شود. در این روش یک سری استانداردها بازبینی می‌شود و با روش‌های خاص آن سنجیده می شود تا اطمینان حاصل شود که نشتی یا مورد خاصی در جوشکاری لوله وجود نداشته باشد.

    انفجار لوله گاز و تخریب ساختمان - حادثه انفجار لوله گاز و تخریب ساختمان - نیک بینش کارن

    اما ای به روش بازرسی چشمی جوش این است که فقط علوم هسته ای را آشکار می کند و از لایه های زیرین آن اطلاع نداریم. شاید بگویید فقط سطح آن مهم است و لایه های زیرین آن اهمیتی ندارد. اتفاقاً عقیده آنهایی هم که ساختمان ها را به ترکیدن دادند هم همین بوده است. تمام لایه های یک جوش باید استانداردهای لازم و ضخامت خاص آن را داشته باشد. معروف ترین روش بازرسی جوش بازرسی جوش به صورت التراسونیک است.

    روش التراسونیک به این صورت است که امواجی را به جسم میتابانند که معمولاً این امواج امواج صوتی هستند. از تفسیر گشت این امواج می‌توانند به راحتی بفهماند که در لایه‌های زیرین که دیده نمی شود چه خبر است. یک روش دیگر که در لوله های خانگی شاید کمتر به کار رود و مخصوص لوله های بسیار بزرگتر است تست pt است.

    در بازرسی جوش pt یک اسپری که حاوی مایع نافذ است به شکل و محل جوش پاشیده می شود. بعد از مدتی روی آن با یک ماده حلال تمیز میشود و ماده رنگی در قسمتهای جوش که به سان پاشنه آشیل می ماند نفوذ می کند. به این ترتیب سطحی جوش بهتر مشخص می شود.

    اگر بخواهم در داخل کشور و در سطح بین المللی از هر کدام یک شرکت را معرفی کنم که کار بازرسی جوش را انجام میدهند، در ایران به نیک بینش کارن و در سطح بین المللی باید به شرکت theweldinginstitute اشاره کنم

    ثبت دیدگاه

    1 دیدگاه برای “حادثه انفجار لوله گاز و تخریب ساختمان”
    1. I read this post your post so nice and very informative post thanks for sharing this post

      پاسخ
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.