×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

خواب کودکان - کاهش توانایی سیستم ایمنی بدن با خواب ناکافی - خواب ناکافی

به گزارش «بامردم» به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ مریم زارعی گفت: فقدان خواب منظم احتمالا بر سلامت جسمی و روحی کودکان و نوجوانان تاثیر منفی بگذارد. عدم خواب کافی توانایی سیستم ایمنی بدن را در مقابله با عفونت‌ها کاهش می دهد.

او متذکر شد که توجه به خواب کافی کودک نقش موثری در پیشگیری و کنترل اضافه وزن و چاقی دارد؛ زیرا مطالعات نشان می‌دهند که ارتباط مستقیمی بین کم خوابی با هله هوله خوردن و ریزه خواری و افزایش دفعات غذا خوردن و در نهایت چاقی در کودکان وجود دارد.

به کودکان سنین ۶ تا ۱۲ بین ۹ تا ۱۲ ساعت خواب به طور منظم و برای نوجوانان ۱۳ تا ۱۸ سال ۸ تا ۱۰ ساعت خواب در ۲۴ ساعت توصیه شده است. استرس ناشی از بیماری همه گیر کرونا ممکن است تاثیر منفی در خواب کودکان و نوجوانان داشته باشد. به همین دلیل، والدین باید سعی کنند که فرزندانشان به اندازه کافی خواب داشته باشند.

او گفت: والدین باید کودکان را تشویق به شرکت در کار‌های منزل مثل جارو کردن، گردگیری خانه، انجام کار‌های باغچه، آب دادن به گلدان‌ها در منزل، مرتب کردن وسایل شخصی و کودکان سنین مدرسه و نوجوانان را تشویق به استفاده از پله به جای آسانسور کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.