×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

  .::.   برابر با : Tuesday, 28 June , 2022  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر

تفاوت بین کاهش وزن و کاهش چربی چیست؟

یکی از باورهای رایجی که در ذهن عموم جا افتاده این است که کاهش وزن و کاهش چربی یکی هستند. اما با وجود اینکه کاهش چربی بدن یک بخش مهم از پروسه کاهش وزن را شامل می شود، اما بدن ما علاوه بر چربی چیزهای دیگری نیز از دست می دهد. این برای شما و سلامتی شما چه معنایی دارد؟

بادی انالایزر مدیانا

کاهش چربی برای بدن به چه معنی است؟

آنالیز بدنی افرادی که دارای اضافه وزن هستند، میزان چربی را بیشتر از میزان بافت عضله و آب بدن نشان می دهد، بنابراین شما باید رویکردی متمرکز را برای نتایج بهتر و بر اساس آنالیزتیپ بدنی خود اتخاذ کنید.

در این مقاله تفاوت های کلیدی بین کاهش وزن، کاهش چربی، و نحوه کاهش وزن صحیح را بررسی می کنیم.

اگر بخواهیم بدن را در هنگام کاهش وزن آنالیز کنیم، به دو مورد برمی خوریم: وقتی که یک کاهش کلی در وزن بدن داریم، و هنگامی که کاهش چربی بدن اتفاق می افتد. آنالیز بدنی (افرادی که وزن کم کرده اند) با دستگاه های بادی کامپوزیشن انالایزر یا دستگاه های انالیز ترکیبات بدن نشان می دهد که وقتی وزن بدن کم می شود، فقط چربی از بین نمی رود، بلکه در هر کدام از اجزای ترکیبات بدن تغییراتی ایجاد می‌شود. چربی بدن، توده بدون چربی بدن و آب بدن نیز کاهش می یابد.
بادی کامپوزیشن انالایزر ها این نکته را در خصوص افزایش وزن بدن نیز تایید می کنند. نکته ای که در اینجا اهمیت دارد این است که شما نمی توانیدکنترل کنید که دقیقا چه میزان در هر مورد کاهش وزن داشته باشید، اما بر اساس نتایجی که دستگاهای آنالیز بدن به شما می دهند می توانید بر کاهش میزان هر کدام تأثیر بگذارید.

کاهش وزن چگونه اتفاق می افتد؟

صدها برنامه رژیم غذایی و ورزشی وجود دارد که بر اساس بادی کامپوزیشن، به شما کمک می کند تا به کاهش چربی برسید (برخی بهتر از دیگران) برنامه های غذایی خوب برای کاهش وزن اساساً به یک چیز خلاصه می شوند: کاهش انرژی از غذا و در عین حال افزایش انرژی از طریق ورزش و فعالیت بدنی (یعنی در واقع کاهش میزان کالری). رعایت این نکات باعث می شود که بدن شما وادار شود تا انرژی از دست رفته را با تجزیه چربی بدن و حتی ماهیچه ها جبران کند. اگر بتوانید همانند نتایج دقیق بادی آنالیزر، فقط به بدن خود بگویید که تمام انرژی مورد نیاز خود را از چربی بدن دریافت کند، بسیار عالی خواهد بود. اما این اتفاق نمی افتد. با کاهش وزن، علاوه بر چربی بدن، مقداری عضله را به شکل توده بدون چربی بدن از دست خواهید داد.

کاهش چربی

بادی کامپوزیشن وزن بدن انسان، علاه بر میزان اب بدن، بافت های چربی، عضلات بدن و بافت ماهیچه ای و بافت چربی را به عنوان مهمترین اجزای بدن آنالیز می کند، بنابراین چربی بدن و به طور کلی، ترکیبی از چربی ضروری است. ذخیره سازی بافت چربی در واقع ذخایر انرژی انباشته شده است. این نوع چربی با تغییر رژیم غذایی و برنامه ورزشی خود به وضوح تغییر می کند. ذخیره بیش از حد چربی می تواند بر سلامت جسمی و روحی ما تأثیر منفی بگذارد، بنابراین برای سلامت کلی بهتر باید بر اساس نمودار آنالیز بدن بر روی کاهش آن تمرکز کنید.

تفسیر برگه نتایج اینبادی

 

 

چرا باید روی کاهش بافت چربی تمرکز کنید نه کاهش وزن؟

آنالیز بدن افرادی که دارای اضافه وزن هستند، ارتباط واضحی را بین چاقی و بیماری های مزمن نشان می دهد، در صورتی که حتی کاهش وزن غیر کارشناسی و بدون انالیزبدنی می تواند منجر به عواقب ناخواسته ای مانند اختلال در غذا خوردن شود. به همین دلیل است که تمرکز بر کاهش چربی – و ترکیب بدنی سالم – رویکرد بسیار بهتری است زیرا فرد را تشویق می‌کند بیشتر حرکت کند و خوب غذا بخورد.

 

فواید کاهش چربی برای سلامتی چیست؟

آنالیز بدنی دقیق میزان چربی بدن را نشان می دهد که معیار بسیار بهتری برای سنجش سلامتی نسبت به وزن است. به یاد داشته باشید که وزن بدن تنها شامل میزان چربی های بدن نیست، بلکه بر اساس نموداری که بادی آنالیزرهای امروزی به ما نشان می دهند، وزن بدن از توده بدون چربی بدن، چربی بدن و آب درون سلولی و خارج سلولی و بافت ماهیچه ها و عضلات بدن تشکیل شده است، بنابراین هرگونه تغییر در این اجزا می تواند منجر به افزایش وزن شود. اما چربی اضافی بدن، به خصوص چربی ذخیره شده، ارتباط بسیار نزدیک تری با بیماری های مزمن دارد، مانند: دیابت نوع ۲، فشار خون، بیماری قلبی و سرطان های مختلف. حفظ درصد چربی بدن سالم می تواند به کاهش خطر ابتلا به این بیماری ها و بهبود سلامت روان و سلامت کلی شما کمک کند.

چه روش های مختلفی که برای اندازه گیری میزان چربی بدن وجود دارد؟

آنالیز ترکیب بدن برای پیگیری کاهش چربی بدن به صورت منظم باید انجام شود. دستگاه ها و روش های مختلفی برای بادی کامپوزیشن وجود دارد، از جمله کولیس، توزین هیدرواستاتیک، DEXA و BIA. اگر نتایج واقعاً دقیقی می‌خواهید، باید توسط یک متخصص بسیار ماهر که از ابزار درجه پزشکی برای انالیز بدن شما استفاده می‌کند، آزمایش شوید. کولیس های پلاستیکی و ترازوهای خانگی بهترین گزینه نیستند.

قبلا گفتیم که وقتی وزن کم می کنید، علاوه بر بافت چربی، بافت های دیگر بدن نیز کاهش می یابد. در پروسه کاهش وزن یکی از زیان‌ها می‌تواند ناشی از کاهش توده بدون چربی بدن باشد. این یکی از مهمترین نکاتی است که نشان می دهد چرا باید در طول دوره کاهش وزن ترکیبات بدن شما توسط دستگاه های بادی کامپوزیشن دائما انالیز شود، زیرا مقدار توده بدون چربی بدن شما به طور مستقیم بر میزان متابولیسم پایه شما (یا آنچه ممکن است به عنوان متابولیسم خود از آن یاد کنید) تأثیر ‌بگذارد.

دقیق ترین دستگاه های بادی آنالیز، میزان متابولیک پایه شما (BMR) را به شما نشان می دهد. این عدد، تعداد کالری هایی است که بدن شما به طور طبیعی در حالت استراحت می سوزاند. وقتی روی کاهش وزن تمرکز می کنید، براساس آنالیز بدنی خودتان پیش نمی روید و تغییراتی را برای به حداقل رساندن کاهش توده بدون چربی انجام نمی دهید، اندازه متابولیسم بدنتان را کاهش می دهید.

بنابراین وقتی میزان چربی و بافت های چربی و عضلات را اندازه گیری نکرده اید و بر اساس همان عادات غذایی قبلی پیش می روید، خودتان را برای افزایش وزن آماده کنید.

ایده پزشکی اشکان ، بهترین شرکت تجهیزات پزشکی ایران  نماینده انالایزر بدن اینبادی در ایران

 

چگونه کاهش وزن می تواند متابولیسم شما را کاهش دهد؟

در اینجا بادی کامپوزیشن انالیز فردی چاق و دارای اضافه وزن را با هم میبینیم

آنالیز بدنی این فرد، همراه با وزن بالا و اندازه گیری توده چربی بدن نشان می دهد که به طور طبیعی ماهیچه هایش را برای تحمل وزن بدن خود توسعه داده. این بدان معناست که عموماً افراد چاق متابولیسم نسبتاً بالایی نیز دارند.

مثال دیگری که می توان در این خصوص ارائه داد، شرکت کنندگان در برنامه Biggest Loser نام برد. شرکت کنندگان این برنامه به دنبال کاهش وزن شدید در یک دوره زمانی کوتاه بودند. شرکت کنندگان تمام وزن خود را از دست دادند و در حالی که مقدار زیادی چربی از دست دادند، مقدار زیادی از توده بدون چربی بدن را نیز از دست دادند

آنالیز بدنی این افراد تغییرات چشمگیر در توده بدون چربی بدن و متابولیسم را نشان می دهد که ایده آل نیستند، به خصوص زمانی که هدف حفظ وزن بدن سالم باشد. شش سال پس از پایان مسابقه، آنالیز بدنی شرکت کنندگان این برنامه نشان داد که  ۸۳.۶ درصد از چربی های خود را دوباره به دست آورده اند. این تا حد زیادی به این دلیل بود که متابولیسم آنها هرگز به طور کامل به چیزی نزدیک به سطح اولیه خود باز نمی‌گردد. به همین دلیل است که به جای کاهش وزن با استفاده از داده های درستی که آنالایزر بدن به شما نشان می دهد، باید روشی درست برای به دست آوردن عضله و از دست دادن چربی یا بازسازی بدن داشته باشید.

نتایج دقیق بادی کامپوزیشن برای یک فرد چاق، میزان وزن و چربی بدن را به طور قابل توجهی بیش از حد متوسط نشان می دهد، البته باید توجه داشته باشید که آنالیز میزان توده عضلانی اسکلتی نیز همینطور است.

نتایج آنالایزرهای بدن نشان داد که بر خلاف یک ورزشکار، یک فرد چاق به دلیل تحمل وزن زیاد، عضلات بیشتری دارد، مقدار زیادی عضله که فقط برای حرکت دادن چنین بدن سنگینی به اطراف وجود دارد. این بدان معناست که عموماً افراد چاق متابولیسم نسبتاً بالایی نیز دارند.

بادی آنالایزرها به ما نشان می دهند که با هر میزان کاهش وزن، مقداری کاهش توده بدنی بدون چربی نیز وجود خواهد داشت. متابولیسم پایین، همراه با عادات غذایی نامنظم، راهی مطمئن برای بازگشت وزنی که از دست دادید است.

 می توانید مطمعن باشید که بدون توسعه بیشتر توده بدون چربی بدن و ماهیچه های اسکلتی (برای کمک به رشد متابولیسم)، اگر مراقب میزان کالری مصرفی خود نباشید، افزایش وزن همچنان باقی می ماند.

 تمرکز بر ترکیب بدن، توسعه عضلات و توده بدون چربی بدن و تغییر عادات غذایی حتی پس از رسیدن به وزن مورد نظر بسیار مهم است.

جدید ترین لیزر رفع موهای زائد

نحوه ساخت عضله، کاهش چربی: ترکیب بدن سالم

در اینجا سه زمینه اصلی برای تغییر بادی کامپوزیشن، بهبود سلامت و تندرستی کلی بدن وجود دارد که باید روی آنها تمرکز کنید.

  1. به جای کاهش وزن روی ترکیب بدن تمرکز کنید

آنالیز میزان کاهش وزن را متوقف کنید. در عوض، تغییرات در بادی کامپوزیشن را دنبال کنید، به این معنی که برنامه ای بر اساس کاهش چربی داشته باشید و در عین حال کاهش توده بدون چربی بدن را به حداقل برسانید؛ این غیرممکن نیست. مطالعه ی آنالیز بدنی افراد نشان داده که کاهش وزن، زمانی که با تغذیه مناسب و تمرینات قدرتی همراه باشد، می تواند کاهش توده بدون چربی بدن را به حداقل برساند.

بادی آنالیز راهی سریع و آسان برای آزمایش منظم و پیگیری پیشرفت شما هستند.

  1. کالری های خود را بشمارید و عادات غذایی جدیدی ایجاد کنید.

یک گام مهم بهبود عادات غذایی انتخاب یک برنامه غذایی است، در واقع باعث می شوند از رژیم غذایی خود لذت خواهید برد.

نکته ای که باید به خاطر داشته باشید این است که بهینه سازی کاهش چربی بیشتر از کاهش وزن طول می کشد. برنامه های کاهش وزن سریع، مانند برنامه هایی که در مسابقه بزرگترین بازنده نشان داده شده است، به شما کمک می کند تا مقدار زیادی وزن کم کنید، اما همانطور که دیدید تقریباً ۱/۵ کاهش وزن آنها توده بدون چربی بدن بود و متابولیسم آنها به شدت کاهش یافت.

برنامه های غذایی موثر شما را وادار می کند که یک هدف قابل کنترل و پایدار داشته باشید که چنین اثرات منفی بر متابولیسم نداشته باشد. رویکرد آهسته و پیوسته در کاهش وزن بهترین گزینه است و منجر به تغییرات طولانی مدت خواهد شد.

  1. تمرینات قدرتی را برای افزایش متابولیسم خود شروع کنید

بسیاری از مردم هنوز بر این باورند که تمرینات قدرتی و وزنه برداری فقط برای ورزشکاران و بدنسازان است. افزایش عضله فواید زیادی دارد، از افزایش توانایی بهبودی پس از بیماری، کاهش مقاومت به انسولین، کمک به تحرک با افزایش سن و البته کمک به مبارزه با چاقی با افزایش BMR و متابولیسم.

بهترین تجهیزات لاغری

تغییر بادی کامپوزیشن برای طولانی مدت

همانطور که توضیح دادیم، کاهش چربی بسیار مهمتر از کاهش وزن است و منجر به تغییرات طولانی مدت خواهد شد.

آنالیزر بدن ترکیب بدن‌تان را دقیق اندازه گیری می کند و به شما کمک می کند تا در مسیر رسیدن به تناسب اندام درست، قرار بگیرید و در عین حال چربی‌ها را برای همیشه کاهش می‌دهید.

https://www.amazon.com/gp/product/B0847F1642

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.