جمعه, 7 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41448 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • بهترین مدارس ونکوور کانادا
    09 خرداد 1401 - 12:11
    شناسه : 198660
    0

    در ابتدا بهتر است کمی با شهر ونکوور آشنا شوید. شهر ونکوور یکی از شهرهای ساحلی و بندری بریتیش کلمبیاست که به عنوان یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای این استان معرفی شده است.

    پ
    پ

    مدارس ونکوور کانادا 1 - بهترین مدارس ونکوور کانادا - بهترین مدارس ونکوور

    زمانی که حرف از مهاجرت تحصیلی زده می‌شود، غیرممکن است نام کشور کانادا در میان نباشد. این کشور همواره به عنوان یکی از بهترین مقاصد تحصیلی دانشجویان و دانش آموزان انتخاب می‌شود. طبق آخرین آمار اعلام شده کانادا توانسته حدود 600 هزار دانش آموز و دانشجو بین‌المللی را در خود جای دهد. از این رو جایگاه سوم جهان را در بین کشورهای مهاجرپذیر به خود جذب کرده است.

    در این بخش قصد داریم تا در رابطه با مدارس شهر ونکوور، استان بریتیش کلمبیا اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم.

    در ابتدا بهتر است کمی با شهر ونکوور آشنا شوید. شهر ونکوور یکی از شهرهای ساحلی و بندری بریتیش کلمبیاست که به عنوان یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای این استان معرفی شده است. در میان شهرهای پرجمعیت کشور هم توانسته رتبه سوم را به خود اختصاص دهد. بیشتر افرادی که این شهر را انتخاب می‌کنند، علاوه بر مدارس و دانشگاه‌های معتبری که دارد طبیعت زیبای آن را هم دلیل انتخاب خود می‌دانند.

    مدارس ونکوور به چند دسته تقسیم میشوند؟

    به طور کلی مدارس شهر ونکوور استان بریتیش کلمبیا به سه دسته تقسیم می‌شوند:

    دولتی

     این دسته از مدارس دولتی خدمات رایگانی به دانش‌آموزان ارائه می‌دهند. در این مدارس تمام امکانات مورد نیاز دانش‌آموزان ازجمله کتاب، دفتر و… تامین خواهد شد. البته دانش آموزان بین‌المللی که اقامت دائم کشور کانادا را ندارند، اجازه ادامه تحصیل در این مدارس را نخواهند داشت. در این شهر حدود 92 مدرسه ابتدایی عمومی، یک مدرسه راهنمایی و 18 دبیرستان وجود دارد.

    خصوصی

    یکی دیگر از مدارس شهر ونکوور، مدارس خصوصی است. مدارس مذهبی، غیربومی و نیازهای خاص هم در این دسته‌بندی قرار دارند. سیستم آموزشی در مدارس خصوصی همانند مدارس عمومی کشور کاناداست. با این تفاوت که در این مدارس به نیاز دانش‌آموزان توجه بسیار بیشتری می‌شود و هدف اساتید در این مدارس شکوفا کردن استعداد دانش‌آموزان می‌باشد. در این مدارس علاوه بر اینکه امکانات آموزشی به روزتر و مدرن‌تری وجود دارد، تعداد دانش آموزان هم به مراتب بسیار کمتر خواهد بود. مدارس خصوصی در کشور کانادا به صورت مستقل اداره می‌شوند.
    شهریه این مدارس در مقایسه با مدارس دولتی بسیار بالاست، شهریه برخی از این مدارس به 50.000 دلار در سال هم می‌رسد. این میزان شهریه با توجه به خدمات و امکاناتی که در اختیار دانش آموزان قرار می‌دهند متغیر خواهد بود.

    شبانه روزی

    مدارس شبانه روزی ازجمله مدارسی هستند که علاوه بر ارائه دروس آموزشی به دانش آموزان، خوابگاه برای آن‌ها در نظر می‌گیرند. دانش آموزان تنها می‌توانند در ایام آخر هفته و روزهای تعطیل از خوابگاه خارج شوند.
    مدارس شبانه روزی در قبال ارائه این خدمات سالانه مبلغ مشخصی را به عنوان شهریه از دانش آموزان دریافت می‌کنند.

    معرفی مدارس ونکوور

    مدارس ونکوور کانادا 2 - بهترین مدارس ونکوور کانادا - بهترین مدارس ونکوور

    ادامه تحصیل در مدارس شهر ونکوور استان بریتیش کلمبیا به هیچ عنوان محدودیتی برای دانش آموزان بین‌المللی ندارد. تمامی دانش آموزان می‌توانند در مدارس دولتی، خصوصی، شبانه و… این شهر ادامه تحصیل دهند. در ادامه با مدارس شهر ونکوور استان بریتیش کلمبیا بیشتر آشنا خواهید شد:

    مدرسه کولینگ وود

     این مدرسه خصوصی در غرب کشور کانادا قرار گرفته و شهریه سالانه آن حدود 28.000 دلار در سال است. دروس آموزشی در این مدرسه به زبان انگلیسی تدریس می‌شود.

    مدرسه کنت گاردن

     این مدرسه با شهریه ‌سالانه 26.000 دلار پایه مهرکودک تا 12 را تحت پوشش خود قرار داده است. مدرک کنت گاردن در بخش شمالی ونکوور قرار دارد و ظرفیت هر کلاسی در این مدرسه حدود 5 تا 18 نفر است.

    دبیرستان لاسان

     این دبیرستان هم یکی از دبیرستان‌های خصوصی کشور کاناداست که در شهر ونکوور واقع شده است. شهریه تحصیل در این مدرسه برای دانش‌آموزان حدود 7.000 تا 9.000 دلار در سال است. دانش‌آموزان می‌توانند در مقاطع تحصیلی 5 تا 12 این مدرسه ادامه تحصیل دهند.

    مدرسه براکتون

    این مدرسه خصوصی هم در بخش شمالی ونکوور قرار دارد و تمام پایه‌های تحصیلی از مهدکودک تا 12 را تحت پوشش خود قرار می‌دهد. شهریه ثبت نام در این مدرسه 20.000 تا 23.000 دلار در سال است.

    مدرسه کرفتون هاوس

     این مدرسه دخترانه که در اولین رتبه مدارس خصوصی قرار گرفته است سالانه 900 نفر را پذیرش می‌کند. مدرسه خصوصی کرفتون هاوس که تا پایه 12 را پوشش داده است، تمامی دروس خود را به زبان انگلیسی تدریس می‌کند. شهریه این مدرسه سالانه 25.000 دلار است.

    دبیرستان بادول

     این دبیرستان خدمات آموزشی خود را به صورت روزانه و شبانه‌روزی در اختیار دانش‌آموزان قرار داده است. این مدرسه از خوابگاه‌های مجهزی برخوردار است و ظرفیت پذیرشی برابر با 600 نفر را در سال دارد. دانش آموزان می‌توانند در مقاطع 8 تا 12 در این مدرسه ادامه تحصیل دهند. شهریه این مدرسه با توجه به خصوصی بودنش کمی بالاست، شهریه پرداختی دانش‌آموزان سالانه 25.000 دلار تا 47.000 دلار است.

    مدرسه ابتدایی پیرتری

    این مدرسه در جایگاه دوم مدارس خصوصی کانادا قرار گرفته است. تمام دروس به زبان انگلیسی تدریس می‌شود و تا مقطع 9 را پوشش داده است. شهریه این مدرسه خصوصی سالانه 17.000 دلار است و هر کلاسی حدود 16 دانش‌آموز دارد.

    دبیرستان لاول

    این مدرسه خصوصی به عنوان یکی از پرهزینه‌ترین مدارس خصوصی کشور کانادا شناخته شده است. شهریه این مدرسه سالانه 19.000 تا 22.000 دلار است. این مدرسه خصوصی پایه‌های 10 تا 12 را تحت پوشش قرار می‌دهد. این مدرسه خصوصی سالانه 100 دانش‌آموز را پذیرش می‌کند.

    مدارس ونکوور کانادا 3 - بهترین مدارس ونکوور کانادا - بهترین مدارس ونکوور

    مدرسه مولگریو

     یکی از مدارس تیزهوشان که در ناحیه غربی ونکوور قرار گرفته است. این مدرسه توانسته تا مقطع 12 را تحت پوشش قرار دهد. تحصیل در مدارس ابتدایی کانادا به شکل روزانه بوده و تمامی دروس به زبان انگلیسی به دانش‌آموزان تدریس می‌شوند. این مدرسه حدود 950 نفر ظرفیت دارد و در هر کلاس 11 تا 22 دانش‌آموز حاضر هستند. شهریه تحصیل در این مدرسه 20.000 تا 25.000 دلار در سال است.

    از دیگر مدارس دولتی کشور کانادا می‌توان به مدرسه دکتر RE McKechnie، مدرسه دکتر آنی بی جیمیسون، مدرسه پارک برنت وود، مدرسه برامار، مدرسه ابتدایی باکینگهام، مدرسه تپه کاریبو، مدرسه دیوید تامپسون، مدرسه لرد بینگ و مدرسه شاهزاده ی ولز اشاره کرد.

    مزایای تحصیل در مدارس ونکوور

    مدارس ونکوور کانادا 4 - بهترین مدارس ونکوور کانادا - بهترین مدارس ونکوور

    ادامه تحصیل در مدارس کشور کانادا برای دانش آموزان مزایای بسیاری به همراه دارد. ازجمله مزایا آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • ادامه تحصیل در یک سیستم آموزشی با کیفیت
    • استفاده از معلمین با تجربه و حرفه‌ای
    • امکان اخذ ویزای همراه دانش آموزی برای یکی از والدین
    • ادامه تحصیل در یکی از امن‌ترین کشورهای جهان
    • پذیرش بسیار سریع و آسان در مدارس این کشور
    • وجود مدارس متنوع(خصوصی، دولتی، شبانه و..) در این کشور
    • شانس بیشتر برای ورود به دانشگاه‌های کشور کانادا
    • عدم نیاز به مدرک زبان انگلیسی
    • ادامه تحصیل در مدارسی با کیفیت و تجهیزات به روز

    کلام آخر

    ادامه تحصیل در مدارس کشور کانادا برای دانش آموزان بین‌المللی، می‌تواند نقش مثبتی در پذیرش آن‌ها در دانشگاه داشته باشد. در حال حاضر با توجه به تغییر شیوه زندگی مردم در سراسر جهان، امکان تحصیل از راه دور هم برای دانش آموزان مهیا شده است. از این رو دانش آموزان می‌توانند از خدمات تحصیل آنلاین در کانادا استفاده کنند. تحصیل آنلاین در مقایسه با تحصیل حضوری دارای مزایای بسیاری چون کاهش هزینه‌ها، عدم نیاز به ارائه مدرک زبان، مدیریت زمان، دسترسی راحت به محتوای آموزشی، نبود چالش‌های مهاجرت و… اشاره کرد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.