سه شنبه, ۲۱ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 9 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41235 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2365×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • بازداشت عاملان انتشار لایوهای غیراخلاقی در اینستاگرام / پلیس فتا فاش کرد
    13 تیر 1401 - 1:25
    شناسه : 201108
    0

    معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا از تشدید طرح عملیاتی شناسایی و مقابله با لایوهای غیر اخلاقی در اینستاگرام خبر داد.

    پ
    پ

    اینستاگرام و واتس آپ - بازداشت عاملان انتشار لایوهای غیراخلاقی در اینستاگرام / پلیس فتا فاش کرد - اینستاگرام

    به گزارش رکنا ، معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا از تشدید طرح عملیاتی شناسایی و مقابله با لایوهای غیر اخلاقی در پلیس فتا سراسر کشور خبر داد.

    سرهنگ رامین پاشایی در تشریح جزئیات خبر فوق اظهار داشت: باتوجه به اقدام غیر اخلاقی و مجرمانه عده‌ای در فضای مجازی با اهداف مختلف درخصوص برگزاری لایوهای غیر اخلاقی در بستر شبکه اجتماعی اینستاگرام، طرح اطلاعاتی و عملیاتی پلیس فتا در ۱۰۰ کارگروه ویژه در برخورد با مفسدان اخلاقی این فرآیند مجرمانه در حال اجراست.

    وی با اشاره به شناسایی و دستگیری تعدادی مجرم فعال در حوزه انتشار لایوهای غیر اخلاقی در شبکه اجتماعی اینستاگرام در شهرهای مختلف کشور، تصریح کرد: بر اساس تجزیه و تحلیل پرونده های متشکله در این حوزه، علت اصلی ارتکاب جرم این افراد در مرحله اول کسب در آمد مالی هنگفت و در مرحله بعدی به انحطاط اخلاقی کشاندن کاربران که بیشتر آنان جوانان و نوجوانان هستند، مشخص شد.

    این مقام مسئول افزود: در برخی موارد مرتکبان اینگونه جرایم ، ضمن حضور در اماکن ورزشی خصوص نظیر باشگاه های ورزشی به ویژه استخر اقدام به اجرای لایوهای غیر اخلاقی کرده که ضمن شناسایی و دستگیری مجرمان با صاحبان سالن های ورزشی متخلف نیز برخورد قضائی صورت گرفته و همچنین صاحبان کلیه اماکن ورزشی نیز باید نظارت بیش تری بر مجموعه خود داشته باشند.

    معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا تصریح کرد: رصد این گونه جریانات غیر اخلاقی که مغایر با شئونات اسلامی و هنجارهای جامعه است توسط سامانه های هوشمند در حال بررسی و واکاوی بوده و برخورد قضائی و انتظامی در انتظار افراد متخلف خواهد بود.

    وی به خانواده ها توصیه کرد: با توجه به اینکه اغلب لایوهای اینستاگرامی در اوقات پایانی شب برگزار می شود نظارت بیش تری بر عملکرد سایبری فرزندان خود در حوزه شبکه اجتماعی اینستاگرام داشته باشند و در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش های مردمی و شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ جهت رسیدگی هرچه سریع تر گزارش کنند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.