شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • تاثیر بدنسازی بر قد دختران چیست ؟
    13 مرداد 1401 - 13:51
    شناسه : 203121
    1

    آیا بدنسازی قد دختران را کوتاه می کند ؟ تاثیر ورزش در قد دختران از نظر بانی دارو چیست ؟

    پ
    پ

    images 1659555366 - تاثیر بدنسازی بر قد دختران چیست ؟ - بدنسازی

    به گزارش رسانه خبری بامردم ، بسیاری از بانوان و دختران بین 16 تا 24 سال برای زیبایی اندام و البته بهبود سلامت جسمی خود به سراغ ورزش های همچون بدنسازی می روند ! اما سوال این است که آیا بدنسازی قد دختران را کوتاه می کند ؟ در ادامه این خبر که با نظر کارشناسان داروخانه آنلاین بانی دارو تهیه شده است به بررسی تاثیر بدنسازی بر قد دختران و بانوان خواهیم پرداخت.

    بدنسازی چیست و چه فوایدی برای بانوان دارد ؟

    ورزش زیبایی اندام یا همان بدنسازی یکی از بهترین ورزش ها برای دستیابی به بدنی خوش فرم و دارای حجم ماهیچه ای می باشد که بسیاری از جوانان را به سمت خود کشانده است . در این بین نیز بانوان و دختران جوان برای افزایش حجم وزنی و بدنی خود به سراغ این تمرینات رفته و نتیجه مورد نیاز را دریافت میکنند.

    این ورزش برای بانوان فوایدی بی نظیری که در ادامه لیست شده اند را نیز به همراه دارد ؛

    1. افزایش حجم ماهیچه ها
    2. بهبود روند چربی سوزی با تمرینات خاص
    3. کمک به افزاش سطح سلامتی بدن
    4. تقویت توان استخوان و لگن در بانوان
    5. افزایش سطح انرژی و هورمن زنانه
    6. افزایش میل جنسی
    7. کمک به روند خواب
    8. افزایش حجم سینه ، باسن و ران ها

    اکنون که با این ورزش به خوبی آشنا شدید بهتر است به پاسخ سوال تاثیر ورزش در قد دختران بپردازیم !

    آیا ورزش برای افزایش قد دختران مفید است ؟

    به گزارش مربیان وبسایت داروخانه بانی دارو ، تمامی ورزش هایی که منجر به کشکش عضلات و افزایش سطح  هورمون های رشد و کراتین در استخوان ها بشوند ، چه برای دختران و چه برای پسران مفید بوده و در روند رشد و افزایش قد آنان تاثیر مثبتی به همراه دارد.

    البته اگر تمرینات را به روش صحیح و زیر نظر مربی متخصص انجام دهند و از ورزش های خطرناکی که فشار بیش از اندازه به اسکت بدن وارد می کند هماننده ؛ ورزنه برداری دوری کنند .

    images 1659556868 - تاثیر بدنسازی بر قد دختران چیست ؟ - بدنسازی

    لیست ورزش هایی که قد را کوتاه افزایش می دهند :

    در این لیست بهترین ورزش های مناسب برای رشد قد را که بانوان عزیز میتوانند قبل از توقف عملکرد صفحات رشد یعنی از 12 سالگی تا 18 سالگی انجام دهند را ذکر کرده ایم.

    (( توجه داشته باشید بهتر است ورزش های سبک را از کودکی و سنین 9 سالگی برای فرزندان دختر و پسر خود آغاز کنید. ))

    1. شنا
    2. والیبال
    3. کوهنوردی
    4. بسکتبال
    5. ژیمناستیک
    6. بدنسازی
    7. دوندگی
    8. رزمی

    افزایش قد دختر بعد از بلوغ امکان پذیر است ؟

    باتوجه به گزارش های دریافتی از مراجع معتبر ، سن بلوغ دختران با توجه به شرایط زندگی و بدنی آنها از 12 سالگی تا 16 سالگی ممکن است ادامه داشته باشد و اگر دختری این سن را نیز رد کند بیش از 55% امکان فعالیت مجدد صفحات رشد استخوان در بین آنها وجود دارد.

    در نتیجه افزایش قد دختر بعد از بلوغ در مواردی اماکن دارد چراکه ساختار بدنی دختران کاملا متفاوت بوده و ممکن است پس از این دوران نیز دارای افزایش قد باشند.

    images 1659557349 - تاثیر بدنسازی بر قد دختران چیست ؟ - بدنسازی

    آیا بدنسازی باعث کوتاهی قد می شود ؟

    با توجه به بررسی های انجام شده ، ورزش بدنسازی در صورتی که زیر نظر مربیان ماهر و مجرب انجام شود و از تمرینات سنگین همچون اسکات ، پرس پا و پرس شانه خود داری شود ، به هیچ عنوان باعث ایحاد اختلال در رشد قد دختران و آقایان نخواهد شد!

    بلعکس میتواند به تقویت صفحات رشد بدن انسان کمک کرده و روند قامت گیری را بیش از پیش تقویت کند.

    طبق تحقیقات رسانه بامردم ؛

    مجله سلامت بانی بلاگ به تازگی مقاله ای نیز در این رابطه منتشر کرده است که به توضیح کامل آیا بدنسازی قد را میسوزاند پرداخته و نکات بسیار مهمی را از زبان خانم دکتر فیروزه اسدی شرح داده اند که پیشنهاد می شود حتما مطالعه فرمایید.

    نکات تمرین بدنسازی برای بهبود رشد قد دختران کدامند ؟

    برای موفقیت بیشتر در افزایش هورمون های رشد در صفحات اپی فیزال بهتر است نکاتی را در هنگام تمرینات رعایت کنید که در ادامه سن بلوغ شاهد رشد استخوان ها باشید.  البته در نظر داشته باشید که حتما و حتما اگر دارای فرزند ورزشکار هستید بهتر است با دکتر تغذیه مشورت کنید.

    1. مصرف آب در هنگام تمرین
    2. استفاده از قرص های آرژنین و کلسیم دی
    3. مصرف مکمل های مولتی ویتامین
    4. مصرف مکمل های بدنسازی به همراه شیر
    5. انجام حرکات کششی پس از هر ست تمرین
    6. عدم انجام حرکت هایی با وزنه های سنگین
    7. مصرف آب میوه های طبیعی پس از تمرین ( آب پرتقال و آب انبه )
    8. استفاده از تردمیل برای افزایش تحرکت استخوان های پا ها

    آیا مصرف مکمل های بدنسازی تاثیری در هورمون رشد دارد ؟

    حال که با این موضوع به خوبی آشنا شدید بهتر است بگویم مکمل های بدنسازی به تنهایی مشکلی برای رشد و فعالیت بدن افراد ایجاد نمی کنند و در مواردی زیادی نیز میتوانند محرکی برای متابولیسم و کمک به سیستم سلامتی و ایمنی بدن باشند که تقویت اسکلت بندی را به همراه دارد.

    البته تهیه پودر های بدنسازی باید از داروخانه های سطح شهرستان ها یا وبسایت های آنلاین معتبر دارای تاییده وزارت بهداشت و غذا دارو صورت گیرد.

    images 1659561097 - تاثیر بدنسازی بر قد دختران چیست ؟ - بدنسازی

    داروخانه های معتبر برای خرید مکمل بدنسازی

    شما میتوانید برای دریافت قیمت و خرید مکمل بدنسازی از داروخانه انلاین بانی دارو به آدرس banidaroo.com که نماینده رسمی شرکت هایی همچون ترک نوتریشن و دوبیس است اقدام کرده و با خیال راحت مکمل ورزشی مورد نیاز خود را با مشاروه مربی تهیه نماید.

    البته داروخانه های مثبت سبز ، دارو بوم ، بانی دارو ، مکمل شاپ و … از بهترین های این حوزه بوده که وبسایت های مناسبی برای تهیه این محصولات هستند.

    جمع بندی و سخن پایانی

    در این خبر از رسانه بامردم به بررسی تاثیر بدنسازی در قد دختران پرداخیتم و نکات مهم آن را ذکر کرده و راحل حل هایی برای جلوگیری از این مشکل بیان کرده ایم. در آخرین نکته نیز باید ذکر کنیم حتما و حتما جهت افزایش قد با دکتران متخصص غدد، مشورت کنید.

    ثبت دیدگاه

    2 دیدگاه برای “تاثیر بدنسازی بر قد دختران چیست ؟”
    1. مرسی از مطلب مفیدی که قرار دادید. به نظر من کوتاه شدن قد دختران با بدنسازی تقریبا 40 تا 60 درصد امکان داره ، چراکه اسکلت بدنی بانوان ضعیف هست و ممکن با تمرین های سنگین و تحت فشار سرشانه اونها خم بشه و از لحاظ ظاهری احساس کنن کوتاه تر شدن.
      البته طبق تجربه ای که من دارم بهترین ورزش ایروبیک و ژیمناستیک برای دختران هست که واقعا توی رشد بدنی تاثیر عالی داره. ممنون از داروخانه آنلاین بانی دارو هم برای معرفی مقاله جذابی که در مورد همین موضوع نوشته بود.

      پاسخ
    2. سلام. مقاله جامعی راجب آیا بدنسازی قد دختران را کوتاه می کند نوشتید ، اما مربی بدنسازی من بهم گفته بود که بهتره ورزش رو از 2 سال آینده یعنی تکمیل 20 سالگیم شروع کنم تا مشکلی برای افزایش قد نداشته باشم !
      البته شاید ایشون اشتباه کرده باشه چون صفحات رشد دختران همانطور که ذکر کردید تا 18 سالگی دیگه بسته میشه. به هر حال تشکر از خبرتون

      پاسخ
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.